Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
gode nyheter fra forskning.no:

http://www.forskning.no/artikler/2008/a ... 7206502.14

og sikkert bra å vite for de av dere som behandler svært syke mennesker. Jeg har alltid trodd på faste altså. Primært har jeg brukt det som en bevissthetsendrende metode. Som alternativ til rus :) Men her ser vi eksempel på at det også kan brukes som en metode for å styrke den fysiske kroppen.
Mvh Br
GjenopprettetMedlem
Her blir jeg revet i to retninger!

Jeg syns det er kjempeflott at de finner ut hvordan bekjempe en sykdom lik kreft.
Men jeg syns det er så trist med dyreforsøk.

Men det er vel ingen annen utvei enn å teste på dyr?  :(
GjenopprettetMedlem
man kan teste på mennesker...

når man blir syk, så bare kjører man på med alternative metoder. Bruker kroppen for det den er verdt, og er på nett med erfaringer, metoder og utveksling. Da deltar man selv med liv og lyst. Er man i tillegg god til å skrive, så kan man sikkert spare endel museliv...

:)
GjenopprettetMedlem
Tusen takk brukernavn!

Denne artikelen skal eg vise til min kreftsyke mor! Kanskje den kan gi henne litt håp så hon står ut med alle disse harde cellegiftkurene.
GjenopprettetMedlem
fint om du gir tilbakemelding om hun får lov til å faste før kurene, og evt. om det hjelper.

Nå mente ikke jeg at alle skulle beg. å eksperimentere med de gamle mødrene sine. Når man er under et medisinregime, så er det jo for det første ikke sikkert at man får lov av legen til å faste. For det andre er det ikke sikkert at man har overskudd til det. For det tredje blir det ren eksperimentering, og man må da evt. ta ansvaret selv for det som man velger å gjøre. Og gjør man det, så har man ingen garanti for at det var det rette i akkurat ens eget tilfelle. Konsekvensene må man da ta på sin kropp, og bøye seg for det som skjer, uansett hva man måtte gjøre.

Om det er sant som det står at man får færre sympromer på kjemoterapi, vil framtiden vise.

Det hadde vært bra om du kunne legge inn et bekreftende eller avkreftende svar i denne tråden, dersom dere velger å teste ut dette...