När barnebarnet, som nu är 3 månader gammal föddes, sendte jag healing och kraft till min datter. (Jag har fortalt om det i inlägget REIKI ~ to mix or not to mix) Det känns som om barnebarnet och jag har en speciell connection… en gemensam upplevelse – jag såg lysskikkelsena och kraftdyret. När vi ser på hverandre, ser vi dypt in i hverandres öyne.
Detta barnet är mycket aktivt och vaket… vill icke sova! Det går icke an å legge henne ner – hon sovner i stående position i favnen och ve den som forsöker legge henne ner. Nej hon vill se, snakke och oppleve. Icke på en overaktiv på en negativ måte, utan aktiv och samtidig i en mental ro. Hon henger helst over noens aksel och ser seg omkring i verden. Bra å hengen med magen på akselen, for i magen finns kolik.
Jag är med min datter några gånger i veckan och avlastar henne, for hun er veldig sliten.
Forste gang jag gav healing till barnebarnet, hade hon ett stort motstand och jag förstod icke hvorfor… så gav hun opp, till slutt och slappet av. Sovnet i favnen. Jag har forstått nu att hon har dette motstand for di at hon ikke vil sove och när fölelsen av sövn kommer till henne, så spjärnar hon emot. Att känna sövnen komma... nej! stopp!
Jag vet hvordan det er å vare sånn person...

Igår gick jag runt med henne (hun lå på magen i min favn) och hun blickade ut over den lille verden, där i leiligheten. När hun sovnet, satt jag meg ner och fortsatte gi healing till hennes mage. När jag suttit en god stunn, sag jag lysskikkelsene komma och omfamnade oss båda med lys. Jag kjente att også at jeg selv, fikk en dos av hvit lyshealing fra engler. Ett hvitt lysbad, som ble till ett klot rundt omkring oss. Jag satt där en god stunn och jag blev selv helt avslappet
Så kom där et lyd... spröda toner, som blev till en ängla-kor. Lyssnade en stunn..
och så ökte intensiteten och styrken i korsangen. Mange ulike stemmer...meget vakkert! Oi så starkt! Da våknede barnet och så seg omtumlet och irretert omkring. Jag tror alltså att hon hörde sangen... och vaknade av det... Jag tänkte... kunde ikke dere engler ha sunget litt tystere?!

Vad tror du? Kan det vara möjligt?