Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg lurer på noe.

Det er sånn at jeg er glad i å drive med musikk, men får veldig prestasjonsangst, selv når jeg kun er i eget selskap. Blir anspent og hjertet raser av gårde. Noe som ender med at jeg ikke orker spille noe særlig (trist fordi jeg liker det godt).

Har kontaktet en healer om dette, det vil si, vi skal møtes om noen dager, hun vet ikke hva det gjelder. Men jeg har lyst til å forstå hva som skjer. Så jeg tenkte kanskje det var noen her inne som har noen lignende erfaringer med prestasjonsangst og kan dele sin kunnskap? Årsaker, hva som hjelper, alt mulig...jeg er kunnskapsjunkie.

Det jeg har funnet ut hittil er at det handler om frykt for følelsen av å mislykkes. Jeg ser også for meg at det er en form for vindu i solar plexus, som belastes til det sprekker og knuses. Jeg tror det er et symbol, som sier noe om at flere erfaringer har belastet selvtilliten litt etter litt, til den knuste...

Svarer jeg på mitt eget spørsmål nå?

Kanskje det jeg aller mest uroer meg for, er om det kan repareres? Jeg mener, når jeg knuser fysisk glass, så er det fortapt. Jeg håper sjelen fungerer anderledes....
GjenopprettetMedlem
hei kjæreste Sommersky

Musikk er så vakkert og for en skjønn gave at du kan drive med det.  Jeg tenker at det er noe som har såret deg slik at det er vanskelig for deg
å åpne opp for den vidunderlige kjærligheten du har til musikken .  Jeg tenker at du kan nærme deg musikken forsiktig og ikke tenke at du skal
gjøre så mye.  babysteps synes jeg er så fint ord.  Et lite steg av gangen.  Ta på gitaren eller instrumentet du bruker eller høre en liten tone i stemmen.
Kjenne på treverket i instrumentet....kjenne på følelsen .....et lite steg av gangen .....
Jeg tror noe veldig vakkert i deg er på vei til å forløses.  Det å skrive om det som du nå gjøre er at det er klart til å bli renset og frigjort
slik at du kan ta ibruk flere sider av vakre deg . 
Jeg har vært på et opptreningssted for voksne og barn som er veldig syke...og de klarte ofte ikke så mye i andres øyne...men bare det å komme seg oppå
en hest...kjenne følelsen...klappe hesten...var for mange en så stor seier.  Det lærte meg så mye å være der.  Det å handle ut fra seg selv og ikke fra andres
krav og forventninger.  Leve sitt eget liv.
Jeg ønsker deg alt godt med musikken . La det gå i ditt eget tempo.  Ikke tenk at det skal skje så mye av gangen .  Det tar tid for en vakker blomst å gro fra et frø.
Vær god med deg selv.  du er vakker. 
....åååhhh.....jeg hører de vakre tonene synge .....
GjenopprettetMedlem
Dette var så godt å lese, takk!  :wub:

Musikk har mye med følelser å gjøre og det er veldig direkte. Man kan ikke skjule seg bak noe (kanskje ved å være teknisk god...) Når det gjør vondt å føle, gjør det vondt å spille. Slo det meg nå....