Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hva er det det å være synsk?
Når kan man kalle seg synsk?
Jeg ser ofte det som ikke andre ser, av og til i bilder, av og til bare følelsen, og ofte ser jeg i film.
Hva er det med hjernen som hos noen oppfatter noe som ikke alle andre  andre gjør?
Er det en gave eller er det en forbannelse?
Når sannheten blir grotesk, og bildene for vanskelige å se, hvordan skal man da reagere?
Det å la bildene komme og la dem "gå" gjennom mennesket, er nok det som er riktigst å gjøre, men bildene som er sett forsvinner jo ikke for det.
Hvordan lagrer vi det som blir opplevd?

Jeg har mange spørsmål, men ingen svar.
GjenopprettetMedlem
Hei

spennende emne.

Jeg tenker at det som skjer i hjernen på en synsk person,er en bevissthets utvidelse som følge av transen en synsk person ofte er i.
Og når bevisstheten er utvidet,kan den få innsyn i det som er dulgt for det blotte øye.

Transen som den synske er i kan tolkes som en ånd som kommer over denne,for å fortelle om tingenes tilstand
så balanse og sundhet kan gjennopprettes i denne verden.

Ånden er i en annen verden der fortid nåtid og fremtid eksisterer på likt

så den kan se både bakover og framover og dermed få tilgang til hemmeligheter som er konfiskert i nået

det usagte kan dermed ordlegges og tolkes.

Jeg tenker det kan føles som både en forbannelse og en gave til tider

en kan ikke legge synskheten oppå hylla,eller oppi et lite etui i hard plast.

:wub:
GjenopprettetMedlem
Av og til skulle det  kunnet gått annt å få lagt fra seg litt...

Hva er det som gjør at noen får innsyn og andre ikke?
Har man ett reelt valg, eller må det bare taes med på godt og vondt, og ha utgangspunkt derfra?

Når man er barn, og kanskje ubevisst det som skjer, hvordan fungerer det da? med synene etc og det andre man ser, det som ikke naboungene ser..
hvordan påvirker det barna det gjelder, og hvordan blir det i det voksne livet?

Teleterkji, du har omrokert på de små grå som er begynt å jobbe overtid 8)

Jeg har på følelse av å være "valgt", det har vært der fra barnsbein av, og først nå begynner konturene å vise seg fram.

Kan du forklare hva du mener med det usagte, og tolking av det?
GjenopprettetMedlem
Hei å på gjensyn.

Med det usagte,mener jeg det som ikke sies,men oppfattes,som f.eks.tankene,følelsene,stemningene,energiene.

Ofte  kan en løfte sløret av for andre også,ved å fortelle hva en opplever på sjelen,og ta det opp i dagen.

Noen ganger finner jeg akkurat de ordet eller setningen,eller sangen,som forløser det usagte,de øyeblikkene oplever jeg som klarsyn.

Jeg ble valgt av åndene til å lære om deres nærvær ganske tidlig i min ungdom,som et alternativ til å tro at jeg var ødelagt i hodet.
GjenopprettetMedlem
Det var ei fin tolkning av det å ha klarsyn, så takk for den :respect:
Eg har så vannvittig mye igjen før eg greier akseptere, akkurat det å lette på sløret i forhold til klarsyn, sukk..
GjenopprettetMedlem
Ikke ver lei deg du.

Om vi tenker at våre evner er til for vårt beste i livet,at disse evnene er åndehjelpere i sving,og at vi stoler og aksepterer deres arbeid

så tror jeg dette vil avhjelpe denne distansen en føler må tilbakelegges før en fullt ut kan ta dem i bruk.

I mine auge skin du som ein diamant når den snus mellom fingrene.
GjenopprettetMedlem
Er ikke lei meg akkurat, men de siste ukene har jeg fått trødd litt vel mye ned over hodet mitt, akkurat det med synene som har vært litt i tøffeste laget..

Det hele blir satt på spissen av folk som vil vite helt dustete ting også..

Takk for dine svar :wub:
Anonymous
Helt klart begge deler  :wub:
det tar litt tid å intrigere, men du er sterk,
verre med de som blir sittende inne uten å ha et ønske å treffe medmennesker.
jeg kjenner til de som har, store problemer med å takle akkurat dette evne, for de blir det en forbannelse/,
eller vil si et problem
å måtte gå å se på sine sko tupper når de er på butikken, noen har en av å på knapp, andre får ikke velge
dette med synskhet er ikke å spøke med, her tregs forståelse- utholdenhet - styrke - ydmykhet.
du spør hvorfor noen får innsyn å andre ikke,?
noen får det igjennom åndeverden andre igjennom hjernefrekvens, så derfor bør man tenke seg om er det
virkelig dette jeg ønsker, før man setter igang, noen av oss har valget, men når ting er igang er det kansje
litt sendt å angre.
klem bast.