Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hi again,
I have a friend who strongly believes in Telepathy.
How do you other shamans think of this topic?
I myself have no experiences in this topic, have you?
I know we all have different minds and capabilities.
GjenopprettetMedlem
we may have different mind set
but we are mentally and spiritually connected
and there really is no distance to speak of
when it comes to the power of our minds
to send or recieve spiritually charged thought forms.
Nature speaks to us, even if we have a different mind-set
but some people have a nature mind set and can hear what is going on behind the physical realm.
There is a chemical presence in many psycho active plants called telepathine.
One curious field of study.
As we know,shamans often include powerful plant medicine in their ceremony
to recieve messages from spirits and gods,who communicate to them through telepathy,
and by possessing the shaman so he can sing or speak what he experiences,and heal himself and others.
The shaman makes a connection with the spirit world of plants and find himself in their midst where the plants share their secrets
of the world,they lend him there eyes so he can both see and hear what plants and the animals eating the plants are thinking.
For hunting purposes,like it was done in the beginning.
The shaman is a walking telepatic,he can hear the trees speak to him,he can hear the birds speaking to him
he can hear spirits talk to him,because he knows how to be NO-MInd.
Wich is a state in total absence of thought-forms,a state he developes with many years of trance practise.
And allows him to be in the presence,where everything is concentrated into a most sacred magic.
GjenopprettetMedlem
Jeg har ikke kallt det jeg har opplevet som telepati, men noe er det...
Mens jeg arbeidet sammen med en qigongmaster, fikk jeg ofte følelsen av hva personen som var inne til behandling opplevde i kroppen. Spesielt en kvinne. Henne hadde jeg egentlig ingen spesiell kontakt med utover at jeg møtte henne av og til ved trening og behandlingssituasjon. Men en dag utpå vinteren fikk jeg en innskytelse til å ringe henne. Og med den telefonen ble en ulykke avverget.

Telepati eller bare en beskjed. Vet ikke.
Ellers kan jeg være fæl til å få samme følelser i kroppen som de jeg behandler... Ikke akkurat telepati, men noe er det..
GjenopprettetMedlem
Er det mulig for en sjaman å ikke ha erfart dette? Jeg tror alt taler til den som lytter, hvis det selv ønsker å dele....og lytte.
Dette får meg til å tenke på det tidligere mye omtalte speilnevronet her inne. Kanskje har dette noe å vise om det?
Jeg tror hvertfall at en slags telepati kan skje på alle plan.....det fysiske, det følende, det mentale og det spirituelle....som om det kan bevege seg i de elementer som er.
Jeg blir veldig inspirert av hvordan Teleterkji beskriver dette kontra naturen og plantene. Og selvom en selv ikke kaster seg ut i de heftigste plantelærerne så kan kanskje tom det å se/elske en blomst føre til en nydelig telepatisk opplevelse mellom en selv og blomsten.....? Jeg mener å ha opplevd slike ting mang en gang. Selv vinden og vannet kan ha en historie på lur.
Telepati mellom mennesker som står hverandre nært er veldig vanlig.
GjenopprettetMedlem
Thank you for your answer.
I guess I might have a different definition on telepathy which must be re-defined.
I can tell you about my friend who is a ferrier he communicates telepathically with humans and horses.
Since I tend to use my senses when I communicate I have not been thinking of the telepathic science.
Thank you for explaining me of a different way of thinking of telepathy.
GjenopprettetMedlem
Naturally, we have been discussing this topic before from several angles, here are just two examples, including a couple of links in English:
http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,6225.0
http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,2807.0GjenopprettetMedlem
Thanks for these links.
If I understand the information correctly telepathy is communication through all senses.
Anonymous
det meste er vel sagt her men jeg synes evne er spennende,
på mange måter.
hvordan vi kan stille inn oss selv når jeg healer ber jeg kun om å få vite, det som det medmenneske trenger å få vite, å da blir det sånn å takk for det
da blir det verre de gangene man treffer på folk, som står å prater til deg, så var det kun deres tanker,
da man ikke er forbrett på at dette sa ikke denne persjonen,kun tanker, har tråkka i salaten et par ganger her ja hjelp
dansa med drømme prinsen som ingen andre så ute på resturang, forde jeg hadde ønsket meg det, neida jeg var ikke full, hadde jeg nå enda vært det
fikk bare lyst til å nevne noe forde om jeg har skrivi om noe av dette før, visse ting av mer persjonelig art blir altig hemmeligholdt
ja jeg sier telepati er et omfattende tema å alt det ande som følger med på veien.
å spør noen meg om det er liv på andre planeter svarer jeg ja på det også du veeeeeeeerden.
jeg ber ikke om å bli sett er heller ikke redd for det,
klem bast.
GjenopprettetMedlem
Dette er et veldig spennende emne synes jeg også. Mange gode minner dukker opp.
Men det kan jo hende man møter andre som også mener de oppfatter hva vi tenker. Jeg hadde en klient en gang som plutselig stoppet opp under behandlingen og spurte om det var jeg som sendte han de tankene. Om det var jeg som plantet ord i hans hjerne. Og det var det ikke, men han mente det.
Vel, det måtte i så fall være min sjel som sa det og ikke min tanke.... Hm...
Anonymous
ja Rani
han fikk beskjeden hvordan kan vi lure på, det viktigste er beskjeden,
takk for at du deler av ærfaringer, det er det jeg liker best på sonen,
ikke det vi har lest oss til, men det vi opplever ærfarer å deler,
det sitter sikkert noen som puster ut å tenker jeg er ikke alene om dette,
jeg håper ivertfall det da jeg ser på meg selv som et vanelig medmenneske
hva de enn måtte være.
klem bast.
GjenopprettetMedlem
Skal ha en sein kveldsbehandling no
Blir spennende.. Har akkurat selv blitt kvitt det vedkommende skal ha hjelp for ....

GjenopprettetMedlem
I guess we communiate telepathically all the time then, since I now are sending you some words to think of.
Peace and love.
GjenopprettetMedlem
Yeah, you gave me something to think of now ....

GjenopprettetMedlem
Har et søtt lite eksempel her.
For noen år siden bodde jeg en stund i Mo i Rana, en tirs/onsdags ettermiddag ringte en venninde fra Bodø.
Hun fortalte at hun torsdagen i uken før hadde fått en kattunge, fredags ettermiddag slapp hun den ut for å lufte seg og så hadde den ikke kommet tilbake... Dette var altså ikke av de smarteste damene her i verden.
Det var vinter og kaldt, så hun lurte på "om den var død eller hva...??" og "siden jeg kjente folk, så...."
Jeg sa jeg skulle høre om noen kunne si noe om katten og det var det.
Akkurat da var jeg på besøk hos en annen venninde og mens hun lagde middag fikk jeg noen minutter for meg selv.
Katten fant jeg per riktig intensjon, jeg ser gjennom dens øyne/bevissthet/energifelt og vi har kontakt.
Den/jeg "flyter" sammen, "jeg" ligger under et spisebord på et langhårete teppe, ser mot en altandør, koser "meg", strekker "meg", livet er herlig.
Så ber jeg den om å "gå hjem", dens illusjon om å ha det bra sprekker og den sier med en fortapt følelse at den ikke vet hvor hjem er.
På innstinkt sender jeg den et slags kart over området, om hvor den er og hvor den skal gå.
Så oppløser alle bildene og følelsene jeg hadde i denne "reisen" seg og jeg er tilbake.
"Ka i svarte va det der!?!?" tenkte jeg etterpå, for dette var mitt første bevisste møte med akkurat denne måten å bruke "evner" på.
Senere på kvelden kom kattungen tuslende hjem, den var i fin form.
Så ja, telepati er mulig. Det er et energispråk, hverken mer eller mindre.
GjenopprettetMedlem
Jeg har nettopp sittet og lest om "Det sterke øye", som står på forsiden.
Tror at det du forteller, Biernna, er et godt eksempel på at du brukte det sterke øyet?

GjenopprettetMedlem
Kjært barn har mange navn men ingen sannheter er absolutte eller rommer alt.
"Det sterke øyet" er Ailos sannhet og måte å beskrive ting på, det jeg beskrev er min navneløse måte -men husk at ikke alt kan fanges med ord.
Og ingen leser samme betydning ut fra de samme ord -fordi vi leser gjennom erfaringsbriller.
Man må finne sine måter å gjøre ting på gjennom erfaringer, sjamanveien er jo en erfaringsvei.
Men underveis er det nyttig med "matoppskrifter.
Ailo er min veiviser, min sjaman, han gjør det mestere skal, han hjelper meg med å finne mesteren i meg.
Underveis holder jeg begge bena på bakken og prøver å huske at han, som meg, som oss alle, bare er mennesker.
Jeg tror vi alle er en del av EN stor bevissthet men at vi i det jordiske liv er splittet opp i individuelle biter.
Sterkt forenklet: Siden vi "er og tilhører" hverandre er telepatisk kommunikasjon og andre former for energiutveksling mulig.
GjenopprettetMedlem
"Biernna":
Jeg tror vi alle er en del av EN stor bevissthet men at vi i det jordiske liv er splittet opp i individuelle biter.
Sterkt forenklet: Siden vi "er og tilhører" hverandre er telepatisk kommunikasjon og andre former for energiutveksling mulig.
Det tror jeg også. Men av og til, som i mitt tilfelle henger det en tykk "tåke" over hodet, som skygger for telepatisk kommunikasjon.
Jeg er litt fascinert av min eldste sønn, som av og til har kommet meg i forkjøpet.
Han kan gå i gang med å gjøre ting, svarer på spørsmål, før jeg får spurt ham.
Eller han kan komme og si at han gidde ikke å gjøre, det jeg hadde tenkt å be ham om. (da forteller han ordrett, det jeg sitter og tenker på)
GjenopprettetMedlem
Can you please explain this thing you call "En stor bevissthet" Bierna? You might even want to start a new topic here in the zone.
If you mean God as the "stor bevissthet" then I might follow your line of thoughts.
Peace and love to you.
Ps. Please dont write any new-age definitions since this is a shamanic forum.