Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Tankene våre styrer livet vi lever .
Vi "vet" alle at positive tanker resulterer i positiv energi og oppløftende humør.
Men er det noe som er vanskelig å leve etter, så er det akkurat det.
Hvem er det som hele tiden tenker positivt?
Når ting går litt i mot deg , og vonde ting skjer, er det ikke lett å
fortsette med den positive tankegangen.....
Jeg har selv opplevd at tanker manifesterer seg gjentatte ganger.
Det har skjedd mye som ikke har vært så bra i mitt liv , men etter en hard periode, hvor jeg har gått gjennom en
personlig vekst , har jeg begynt å virkelig TRO på at jeg fortjener de fine tingene i livet mitt.
Jeg har opplved at utrolig mye bra har skjedd nå. Nesten overveldende.
Jeg spør dere om deres tanker rundt dette,
og om vi kan sette det i sammenheng med speilnevronene på noen måte?
Ettersom jeg skjønner må man ha en intensjon med handlingen før den kan bli "fyrt"av av speilnevronene.
Hva da med tankene? Blir de manifestert eller ikke?
Hvis de blir det, betyr det jo også de negative .
Tenker så det knaker...
Beste hilsen fra Malaika

GjenopprettetMedlem
Ved å tenke negative tanker gjentatte ganger, vil det føre til negativ utstråling, negativ handling og tilslutt er man i en runddans av negativ stråling. Det tror jeg vertfall. Dette kan man komme seg ut av, ved å prøve å snu det negative til noe positivt. Å det er fryktelig vanskelig.
Hvordan snu det negative til noe positivt?....Det er ikke alle som klarer å se det,eller forstå hvordan ellerat det faktisk er mulig å gjøre det.
Alle sliter vi innimellom, med negative tankemønstre. Jeg har hatt mine perioder over flere ganger og forskjellige områder. Bl.a den gangen jeg hadde så dårlig selvbilde, at jeg mistet meg selv fullstendig. Til den dagen jeg satte meg ned å tenkte...*Du frøken? Hvem pokker har rett til å bestemme om du er en bra person eller en dårlig person? Hvem kan ved sin fulle rett si at du ikke kan noe, du er som en østers uten meninger? Hvem pokker har rett til å forandre deg, i sitt bilde? Stoppe din utvikling? Forvente at du skal bli noe du ikke er? Er dette deg?????
NEI!!!!.....Er det her disse speilnevroene kommer inn? Disse bildene som dukket opp i mitt indre, bilder av den jenta jeg en gang var. Hun som fint klarte seg bra, hadde egne meninger, ikke var redd noe, å som sang av full hals (språket)...som var blid og gla, sosial og tøff. Men myk og forståelsesfull.
I dag er jeg meg igjen, å litt til. Jeg måtte ofre noe for å komme hit. Å det gjorde jeg med tungt hjerte, men angrer ikke et sekund. For jeg er meg nå. Å i mitt indre, speiler det seg mye, på hvordan jeg har hatt det, å hvordan jeg ikke vil ha det, å ved å se deres erfaringer, synspunkter, handlinger......så speiler det i meg.
Inspirasjon! Bilder av en vei jeg må fullføre!
GjenopprettetMedlem
La inn et innlegg om tankens makt..... under "En øyneåpner"...
Det hadde nok passet like bra her...
Anonymous
Når det gjelder å snu negative tanker til det positive, har jeg funnet en måte som fungerer for meg iallefall.
Jeg forandret rett og slett på enkelte rutiner i hverdagen, som jeg hadde hamret meg fast i.
Jeg gikk selvfølgelig forsiktig til verks i begynnelsen...skummelt å forandre på det faste, trygge og rutinemessige mønstret man lever i.
Tok meg bedre tid til å gjøre ting jeg hadde lyst til istedet for å prioritere f.eks. husvask på et bestemt tidspunkt (hver fredag). Da tenker jeg: ok, jeg dropper vaskinga denne helga og hvis det er noen andre her i huset som reagerer på det, så vet de hvor vaskebøtta står. Jeg tar meg en tur til skogs for det har jeg lyst til og behov for.
Når ungene kranglet og slåss, satte jeg på høg musikk og sang og danset istedet for å gå og høre på og bli forbannet og begynne å kjefte på dem.
Gjør ting på en annen måte...til andre tider...som en begynnelse.
Ellers har det jo versert en hel del gode råd her inne. Som f.eks.skrive (dikt), ut og gå (naturen), meditere, utfolde seg her inne på sonen.
Jada, jeg vet at det er enkelt og sitte her og slenge rundt seg med gode råd, men det er nå det jeg kan gjøre.
Bekymringer er som babyer:
-jo mer man duller med dem,
desto bedre trives de!
Ha en fin dag!

GjenopprettetMedlem
Ja, tankene har makt...
men er det noe mer bak , som vi ikke har oppdaget i vitenskapen ennå? noe som kan "forklares"
speiler de sjelen, eller det kollektiv bevisstheten?
kan vi læres opp til å bruke tankene til å forme den verdagen/livet vi ønsker?
JA .
Det er forskjell på hva man ønsker seg, og hva man faktisk trenger.
Jeg tenker på om tankene kan få til noe konkret forandring? eller hva tenker jeg egentlig ?
...jeg tenker for mye...hehe
nei jeg tror jeg må skrive et dikt

Anonymous
for 3 år siden satt jeg å en venninde på hytta,for å si det sånn var jeg lei ødelagte gressklipper osv.
jeg sier til henne de kunne bare tatt all den driten,vi tok oss en to dagers tur med campingbilen når vi kom igjen var alt i uthuset borte.
derfor lærte jeg som man roper blir man hørt.
våres tanker er vårt skapende elemendt bast
GjenopprettetMedlem
Her er mitt syn på tankens kraft.
Tanker er energi,
energi påvirker energi.
Alt som eksisterer rundt deg er energi, bare i forskjellige frekvenser,
derfor vil de tankene som du har om livet ditt,
deg selv og andre, tiltrekke seg akkurat det du tenker.
Ditt ytre liv, reflekterer direkte hvordan ditt indre liv er.
Når man opplever negative hendelser,
så skal man ikke tenke på alt det man ikke vil ha,
men alt det man vil ha.
Tenk feks; hvordan kan jeg rakest mulig få det slik og slik.
Men jeg synes også det er veldig viktig, å sette seg ned og bevisst reflektere over sine problemer.
For de er der for en grunn, alle problemer skal lære en noe.
Om en ikke lærer leksa si, kommer den i en ny og sterkere utgave, neste gang.
Vennlig hilsen Dharma.