Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror vi har flere liv og at vi lærer og utvikler oss gjennom hvert liv.

Vi kommer igjen og igjen hit til jorden , for å gå gjennom prøvelser og dermed lære noe - hver gang.Vi lærer jo best ved å "gjøre det selv".
Noen ganger må vi gjennom den samme "leksen" flere liv , eller flere ganger i samme liv- fordi vi har fri vilje.

Vårt tidsperspektiv er så utrolig begrenset. Vi kan ikke begynne å forstå hva tid egentlig er.

Kan vi se dette i forbindelse med speilnevronene?
Kan den kunnskapen sjelen tilegner  seg for hvert liv- speile seg i disse nevronene?

Hvorfor er noen mer empatiske enn andre?  hvorfor er noen lærere/ ledere innen det spirituelle?

Jeg tror vi utvikler denne åndeligheten/nærheten til Den store Ånd , gradvis
- og hvis du har hatt flere liv , har du raskere  mulighet til å gjenkjenne det du opplever i dette livet.
De som har hatt mange liv, vil fortere "speile" sine erfaringer fra tidligere liv .
Selv om ikke vi husker det, så husker sjelen.

...hvis noen skjønner hva jeg mener... :o

:innocent2:
GjenopprettetMedlem
Jeg liker teorien din... :wub:

Slik tenker jeg selv noen ganger.

Noen nevnte her, at som spedbarn er man ren, uskyldig, og totalt fri for alt som heter skyld osv. Alt må læres.

Men er det slik? Mange barn rundt om i verden, kan utvikle seg i totalt motsatt retning av sine foreldre....sine..*speilbilder* Noen har kunnskaper om noe som ikke foreldrene har. Det kan komme fra forfedrene. Og hvem var forfedrene?

Var det oss selv i en annen person....en gang i tiden?
GjenopprettetMedlem
Speilnevroner....  hm..

Kan jeg speile meg selv i disse nevronene er det første jeg tenker.. :P
Men etter å ha lest litt om dem ser jeg at forskerne snakker om at det er speiling av andre det er snakk om...
Eller i alle fall hensikter og alt det som skjer utenfor inn mot oss.. etter det jeg har forstått...

Så leser jeg litt mer rundt om i forumets "Sjamanisme og hjernen" delen og finner ut at det står skrevet mye om disse speilnevronene...

Er dette et nytt tema i mennesket dette å kjenne til Speilnevronene.. hm.. det høres ut som et nytt folkeslag...
Så leser jeg videre at de styrer refleksene.. de reagerer på om det er gode eller onde hensikter som kommer imot oss... før noe annet reagerer...

Det er jo nettop dette alle som trener opp refleksen har forholdt seg til i alle tider...
Så har vi fått et navn på det, er det ikke flott? 

Men hadde ikke hjelperene våre noe inne i advarsler og det med å formiddle dette her?
Jobber de på lag da med disse Speilnevronene...  ja det må de gjøre som en slags pakt mellom selvstendighet og samhørighet?

Tja.. god natt!!

Nå skal Speilnevronene mine snart gå av vakt så jeg kan gå hinsides deres arbeidsfelt..
...for dere som ikke skjønte det, så mente jeg da drømmeverdenen ;)