Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
1) FAKTA
KVARKER
Kvarker er, sammen med leptonene (f.eks. elektroner) de minste byggesteinene vi kjenner til i naturen i dag. Kvarker regnes for punktformige elementÊrpartikler. De opptrer aldri alene, men danner par eller tripletter som kan observeres i detektorer. Protoner og nÞytroner bestÄr av tre kvarker hver. (ref Fritt oversatt, univ of arizona dep of physics,wikinpedia)
2)
SPENNEDE + hypoteser
Disse grunnstene er de aller minste vi kjenner til idag. Det finns mange hypoteser og teorier om kvarker men la oss holde oss til ovenstÄende fakta.
La oss se for oss at ALT bestyr av EN masse, som forskyves hele tiden og danner nye byggestener. NÄr vi gÄr, forflytter massen seg, nÄr vi prater forflytter en masse seg ved bÞlger. I hav blandes og forflyttes masse konstant. Dette tror jeg ogsÄ skjer rundt oss konstant. NÄr vi tenker forflyttes byggestenene og danner nye broer som vi bygger ny viten eller innsikt i. Disse tanker kan pÄvirke andre mennesker.
Alle har jo kjent at man fÞler behag ved nervÊr av noen og ubehag ved andre. KjÊrlighet smitter gjennom kroppsprÄk og lukter. Hat og misnÞye kan man og kjenne av.
Er det sÄ en sammenheng mellom speilnevronene som reagerer pÄ andres kroppsprÄk, videre den tanke som manifisterer seg og man sender ut et budskap. Er det her kvarkene kommer inn og forflytter masse, danner nye sammenslÄinger og disse gjÞr videre at man kjenner fysisk og psykisk av den andre personens intensjoner og reaksjon.
Er det slik kanskje healing og fjernhealing fungerer? Masse som forflyttes. pÄvirker. danner nye sammenhenger og treffer med presisjon den personen man healer? samt at de reflekterer tilbake en masse og kraft og man kjenner takknemlighet fordi speilnevronene reagerer?
Er det slik ogsÄ trommelyden fungerer. et samspill mellom lydbÞlger, medfÞlelse, kraft, intuisjon?
3) PĂ
STAND
Ergo: Massen forplanter seg og beveger seg raskt. tankekraft. ALT er en masse slik at hvis vi lukker Ăžynene og ser for oss bare en farge som ALT er innbaket inni. som at alt er vann f.eks og alle celler, partikler, nĂžytroner, elektroner og de minste byggestenene, kvarker lager nye sammenhenger? og det forplanter seg da ex en tanke som skal til en person eller personer skjer ved hjelp av en dominoeffekt?
Dette var en tanke og en teori jeg fikk i bilen pÄ vei fra byggfirmaet.hehe
Kan det vĂŠre slik tro?
Beste hilsen
Espen Pedersen
GjenopprettetMedlem
Spennende tanker her Espen,
og jeg fÄr assosiasjoner til The Zero Point Field - les boka
"The Field: The Quest for the Secret Force of the Universe
by Lynne McTaggart
http://www.amazon.com/Field-Quest-Secre ... 0060931175
If there was any one book we would have to recommend in order to understand more fully the concepts in âWhat the BLEEP,â it would have to be this best-seller. It may forever change your world view (if it has not changed already!). This examination of the Zero Point Field creates a picture of an interconnected universe and a new scientific theory, which makes sense of âsupernaturalâ phenomena. (publisher) "
http://www.calphysics.org/zpe.html
samt filmen "What the bleep...Down the rabbit hole"
(har ennÄ endel igjen av denne filmen(varer i 6 timer, og uten teksting pÄ jeg skjerpe meg betydelig
for Ä fÄ med alt)
http://www.whatthebleep.com/rabbithole/
Jeg fÄr ta tida til hjelp Ä sette meg bedre inn i dette
GjenopprettetMedlem
Hmm... hvis ikke jeg leser helt feil, sÄ er det vel allerede bevist at det faktisk er slik gjennom SchrÞdingers katt f.eks? Med bÞlgepakkene som ikke endrer form fÞr man gir dem en egenskap, hvorpÄ de endrer form umiddelbart, uansett hvor i verden de (identiske) mÄtte vÊre. Er ikke det samme greien?
GjenopprettetMedlem
Det er vel ikke massen som forflytter seg, men energien. To sider av samme sak riktignok. I fÞlge den generelle relativitetsteorien beveger alt seg gjennom romtid med lysets hastighet. Og kan oppnÄ lysets hastighet?
GjenopprettetMedlem
Det kan vel oppnÄ lysets hastighet, men alt er relativt.
Tanke: Hvis du sitter i et tog som gÄr i lysets hastighet dvs 300 000km/s og vandrer fremover inni toget sÄ i forhold til den absolutte hastighet utenfor, gÄr man da raskere enn lysets hastighet.
En umulig mÄte egentlig men tankene leker......
espen
GjenopprettetMedlem
Hmmm. Eg har dÄrlege forutsetningar for Ä diskutere deler av temaet.Verkeleg.I allfall kvarkar...
Likevel er det et eller anna som gir ei plagsom klĂže...
Det er dette med Ä kunne "bevege seg" nÄr ein allerede er i bevegelse/fart.."normal fart"
Tenker pÄ Masha sitt natt-tog som eg leste om,og andre ting eg har opplevd sjÞl.
Greier ikkje setje ord pÄ det.
God natt.
Anonymous
Jag kÀnner igen vad du skriver Espen - det var uppe i "Vetenskapens vÀrld", pÄ svensk TV för nÄgot eller nÄgra Är sedan och jag sÄg programserien med stort intresse... Men det Àr ju en svÄr frÄga och jag kÀnde att min utbrÀndhets-skadade hjÀrna inte orkade hÀnga med. Och det gör den vÀl inte Àn, heller... Jag har dock kommit till den punkten att jag vet ATT det fungerar och funderar inte nu för tiden, sÄ mycket pÄ HUR, Àven om jag Àr vÀldigt intresserad.
Jag funderade mycket i början, om mina upplevelser var mina egna kÀnslor eller om det kom frÄn dem jag gav healing. Man ska alltid vara observant pÄ det och förhÄlla sig lite kritisk och analystisk till, var kÀnslan hör hemma. Numer kan jag skilja pÄ mitt eget och andras - Àven vid fjÀrrhealing.
Den Japanske forskaren (som jag nu glömt namnet pÄ), som forskat pÄ hur vatten pÄverkas har vÀl rÀtt vÀl kunna bevisa förflyttning av tankar. Om jag inte kommer ihÄg fel, pÄverkades vattenmolekyler av en grupp mÀnniskors tankar - inte bara i Japan, utan ocksÄ lÀngre fram i experimenterandet, Ànda bort i USA, dÀr kontroll utfördes.
Nu kanske jag inte höll mig precis till Ă€mnet. Jag tycker i alla fall, att det Ă€r otroligt intressant det hĂ€r, men klarar inte av diskussionen pĂ„ norskaÂ