Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
AdsBot [Google]
Plutselig står den der - sylskarp, som lyn fra klar himmel - Visjonen.
Hentet fra reisen i de andre verdenene, via trommen, plantene - eller i nattens drøm.

Du vet ikke hvor den kom fra, for du tror ikke den er skapt av tanken, eller drømmen om noe du ønsker deg.
Det kan virke som den kommer fra «ut i det blå», og kan se ut til å være absolutt absurd i forhold til livet i dagsbevisstheten.

Men likevel, står den der som en sannhet. Klinkende klar, gjerne som en firefargers film med lyd og det hele.

~ I tilfelle er det underbevisstheten som jobber?
~ Kommer den fra åndene?
~ Er det beskjed fra universets bibliotek?

~ Hva tror du?
~ Stoler du på dine visjoner?
GjenopprettetMedlem
Spennende spøresmål Liljee.

Visjonen er ånden
ånden er visjonen

jeg stoler på det jeg ser
det vil si ånden forstår språket
tar det til seg,som barn til vannet
en blir svanger,en blir bærende på kraft.
Visjonen(e) kan dukke opp lenge etterpå også
for å minne ånden på dens kraft
som en hjelper,ser jeg visjonen,en venn som vender tilbake med den direkte følelsen av åndenes verden,som visjonen(e) er.

Ha det godt
du
:wub:
GjenopprettetMedlem
Et indre ønske, en slags lengsel og "trang" som blir styrket av dagdrømmer... ? 

- Visjoner er sterke og virkningsfulle fordi de er et samarbeid mellom hjerte og hjerne.
- Visjoner setter oss i stand til å utforske muligheter og gi oss fremtidsretning, noe å styre etter.
- Visjoner er motiverende, overbevisende og har en magnetisk tiltrekningskraft.

”Alt hva menneskets sinn kan forestille seg og tro på, kan det gjennomføre.”
Napoleon Hill.
GjenopprettetMedlem
Gratulerer!
Stol!
Den er der, den er kommet til din hjelp.
Jeg tenker visjonen er klarsyn
GjenopprettetMedlem
Visjon kan være en oppgave fra åndeverdenen, noe du bare vet må gjennomføres. Du kjenner at det er riktig(Som med verdenstrommen). Det kan også være ett budskap til deg eller andre som bør deles. Dette finnes det flere eksempel på blant annet Lakotaspådommene. Den kan komme til uttrykk i alle sansekanaler. (Visuellt,lyd, føleleser og lukt også. Selv om det siste er ganske sjeldent). Min erfaring er at visjoner ofte har en sammenheng med livsoppgaver.
GjenopprettetMedlem
Jeg vil beskrive en visjon som noe som føles inni en selv, men samtidig er en drakraft eller bekreftelse fra det ytre. En får følelsen av at visjonen er SANN KJÆRLIGHET. Et stort JA

Ordet visjon er vel billedlig som også kan bety et syn (se syner) eller drømmer - eller profetier/spådommer.

En visjon har med fellesskapet/samfunnet å gjøre og kan ikke være egoistisk. Tvert i mot! Egogitrene må rives ned.
GjenopprettetMedlem
Fra Whitecougar
Min erfaring er at visjoner ofte har en sammenheng med livsoppgaver.

Ja... Den skriver jeg under på!
GjenopprettetMedlem
Jeg er enig med Whitecouger!

Jeg opplever visjonen på to måter. Enten gjennom klare bilder....og en tittel...da er det bare å skrive.

Eller bare en tittel....da er det også bare å sette seg ned å skrive, for dersom jeg ikke gjør det, bare kværner det konstant i mitt hode og gir meg ikke fred!

Og jeg føler da det er temaer jeg må dele med meg!
GjenopprettetMedlem
Skal en stole på visjoner?
Selv om de ikke stemmer overens med omgivelsen?
Ja. Nå gjør jeg det, jeg har ikke altid gjort det.
Men min erfaring sier meg at mine visjoner er sannhet for meg og de kan vise både nåtid, fortid og framtid.
Og det kan være èn av grunnene til at de ikke stemmer med andre menneskers oppfattning.
Jeg ser visjonen som en del av meg, den delen som hører sammen med den store bevisstheten som vi alle er en del av.
Hvad gjør jeg da med en visjon, enkelte beholder jeg for meg selv og ser hvad de vil gi, andre forteller jeg. Jeg tror det beror på hvilke inngivelser jeg får.

Siden jeg begynte å stole på mine visjoner så føler jeg meg mye bedre enn når jeg prøvde å si til meg selv at jeg var feil ute.

Gunilla
GjenopprettetMedlem
"Svanen":

Jeg vil beskrive en visjon som noe som føles inni en selv, men samtidig er en drakraft eller bekreftelse fra det ytre. En får følelsen av at visjonen er SANN KJÆRLIGHET. Et stort JA

Ordet visjon er vel billedlig som også kan bety et syn (se syner) eller drømmer - eller profetier/spådommer.

En visjon har med fellesskapet/samfunnet å gjøre og kan ikke være egoistisk. Tvert i mot! Egogitrene må rives ned.

Helt enig i dette. Da har det også med ens sjels vekst å gjøre. Det er uløselig knyttet sammen.
Det kan være en del av din livsvei, som ligger som en viten dypt inne i deg. Først nå forstår jeg en visjon jeg hadde for over ti år siden. Så det kan være et tidsperspektiv i dette også. Eller en ledestjerne, hvis vi har tilliten.
Anonymous
Når jeg leser dette slår det meg plutselig...jeg har en visjon, nå når jeg sitter her foran pc`en. Dette er en visjon. Mitt liv er en visjon liksom fjellene rundt meg, skogen, havet og alle de vesener jeg ser. For alt det vi ikke ser, er like virkelig. Og hvis vi, tilfeldigvis (sansyneligvis ikke tilfeldig), skulle se det som ikke synes, kaller vi det en visjon. Så hva er EGENTLIG en visjon?
AdsBot [Google]
"gunilla":

Men min erfaring sier meg at mine visjoner er sannhet for meg og de kan vise både nåtid, fortid og framtid.

Altså tidsbegrepet eksisterer ikke ved visjoner? Det er en interessant tanke ...

"gunilla":

Jeg ser visjonen som en del av meg, den delen som hører sammen med den store bevisstheten som vi alle er en del av.

Gir gjenklang hos meg.
SEO Crawler
Et spennende tema.

Men om tema er visjoner, eller synskhet etc
så interesserer det meg hva som gjør "forskjellen"...

For mange synske bommer ofte grovt og alvorlig, selv om de tidvis også treffer
og det finnes "visjoner" bak mye av verdens mest perverterte galskap
(Hitler skal ha påstått han mottok beskjed fra Gud, og han er ikke den eneste)

Det som slår meg er at utfordringen for de med klarsyn og visjoner
er å holde "sjelen frisk". Hvis vedkommende ikke  er "stemt",
så vil neppe visjoner og klarsyn ha noen større mening eller "verdi"

Det er altså utfordringen. Klarer man å se selv - ha en indre monitor -
om man er på plass eller ikke?
Og greier man ta de grep og gjøre de justeringer som trengs for å
finne balanse/harmoni igjen?

En som makter dette er for meg en sjaman.
Ikke bare se to-tre spøkelser, og gande eller fjernheale
- eller ha ånder som gjør torpedo/inkassoarbeide -
  men faktisk se sin egen tilstand, og - enda viktigere -
makte å regulere den, stemme seg selv...

:respect:
Anonymous
For meg synes det som om en visjon kan være både det ene og det andre.
- Syner som en synsk/klarsynt får frem.
- Bilder/glimt av hendelser, personer etc., som alle har mer eller mindre av.
- Noe spesielt en fester seg ved i en drøm.
O.s.v.
Jeg tror forskjellen ligger i det individuelle.
At det er viktig å være åpen for det som kommer til deg,
for slik vil du være istand til å se det budskapet som ligger
i en visjon. Ikke alle er like sensitive og åpne og da
kaller man det "en tanke som slo meg", "fantasi",
"tåpelige dagdrømmer" o.s.v.
Visjoner er viktige og jeg tror det er en slags fellesbetegnelse
på noe man opplever forskjellig.

Mulig jeg er litt på vidda nå,...men det får våge seg.
GjenopprettetMedlem
Et veldig spennende tema -
og det har kommet frem mye bra her som jeg mer enn gjerne skriver under på  ;D

For meg er visjonen et glimt inn i fremtiden - en beskjed/melding fra åndeverden -
et lite glimt av min livsoppgave - hvilke potensiale jeg har - hvilke gaver jeg er gitt -
hva de kan bli brukt til - hva jeg skal gjøre med mitt liv - hva jeg skal bli når jeg blir stor  ;D

Jeg visste fra første stund at skulle dette bli virkelighet - så måtte jeg faktisk gjøre noe -
ta et par grep - forberede meg. Fordi jeg så den store forskjellen mellom livet jeg levde da -
og det livet jeg ble vist gjennom visjonene og profetiene jeg har blitt gitt.

Så jeg har brukt - og bruker fremdeles tiden til å forberede meg.
Fordi forberedelse + anledning = suksess! Jeg har heldigvis innsett nå - det tok tid -
at det er et tidsperspektiv i det hele. Og jeg er veldig glad for den innsikten - også  ;D

Det som gir meg visshet - klarhet og forståelse er at noen av visjonene jeg ble gitt -
har faktisk skjedd - er oppfyllt - fordi jeg var klar til å motta - hadde forberedt meg godt.  ;D

En del av det jeg gjør er å omgi meg med ting/symboler & enda flere ting - som hele tiden
minner meg på hva jeg egentlig driver med og jobber mot -
nemlig å gjøre visjonen virkelig. ;D

Jeg manifisterer fremtiden. ;D

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":

Jeg manifisterer fremtiden. ;D

Ugh!  :respect:
GjenopprettetMedlem
vet veldig lite om visjoner men føler at visjoner er et svakt øyeblikk av ren viten og "supreme knowlegde" som man får og med et blir helt sikker på at akkurat slikt er sant og riktig, fikk en slags visjon da jeg ville skrive bok, og bok ble det:)

kan godt hende e tar feil da.hehe