Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Å ja,jeg vil ikke dø ,jeg er redd for å miste alt,jeg er ikke redd for å dø for at jeg er lei av alt,jeg er ikke redd for å dø ,men jeg har barn hva skal skje med dem,jeg gir f.. om jeg dør,men ombestemmer meg når døden er nær,osv. Alle disse skjente og mindre skjente uttallelser er tull ,vrøvl,betydningløse ting eller følelser. Sjaman har en annen oppfatelse om døden.
GjenopprettetMedlem
Hva er sjamans oppfattelse av døden?
GjenopprettetMedlem
Kan ikke forklare nå,enten på grunn av tabu eller min kompetanse,intellekt.
Ånder slår meg i leppa for at jeg plaprer så mye om tabuer.  ;D
GjenopprettetMedlem
Det respekterer jeg. ;D
Likevel var det et logisk spørsmål, mener jeg. Jeg synes det er veldig interessant lese dine innlegg her, og få litt innsyn i en helt annen tradisjon og tankegang enn vår egen.
Derfor håper jeg du har noe mer å si om hva døden er.  :respect:
GjenopprettetMedlem
  Sånn jeg ser det, det finnes ingen død, bare en overgang.

Andre meninger om hva døden er for en Sjaman?
GjenopprettetMedlem
Han blir en som hjelper sjamaner,slik sjamaner får hjelp fra oven,min erfaring og forståelse av det. :respect:
GjenopprettetMedlem
Døden er fødselen.

-slik har jeg opplevet det.
GjenopprettetMedlem
"Healer":

Døden er fødselen.

-slik har jeg opplevet det.

Slik tror jeg også det. Pluss en stor frihetsfølelse.  :biggrin: :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Alle gangene jeg har dødd
og kommet tilbake
våt bustete å nyfødd

men en dag
sitter jeg ved den høyreistes
nette make

å ser utover sletter med mykt korn
mens  nynnende sjaman damer
spinner livets tråder
og lar dråper av lys
bli til nye stjerner
på sjelenes himmel

Døden er den store medisin mann
som frir alle fra smerte å savn

Og bringer oss nære
vår sjels kjære

:wub:

Livet finnes
men døden
er alltid død
:wub:
GjenopprettetMedlem
Takk Tele...
Dette er noe av det vakreste jeg har lest om døden...  :respect:
GjenopprettetMedlem
Som flere her er inne på -døden som en permanent tilstand - finnes ikke. Døden er dessverre til de grader tabubelagt og omfattet av ulike  dogmer - de verste er bl.a.troen på at døden er starten på en domsprosess hvor resultatet er enten et liv på en vattdott i himmelen eller en evig pinsel i helvete.

Ved å gå over på den andre siden er vi tilbake til vårt egentlige hjem. Det er vi selv som har bestemt livene vi lever, hva vi skal gjennom og hva som var målet for et hvert liv på jorden. Tilbake på den andre siden skjer en evaluering og som er bestemmende om hvordan vi skal gå videre i nye liv og lære mer. Sjelefamilier følger gjerne hverandre, og vi lever gjentatte liv sammen med familiemedlemmer og venner - selv vi i ulike liv har ulike kjønn og roller.

Døden er de etterlattes mareritt fordi den sees på som et definitivt kontaktbrudd med våre kjæreste. Slik er det ikke - åndeverdenen er bare et pust unna - og etter hvert som vi høyner vårt bevisshetsnivå her på jorda - vil store endringer skje i forhold til begrepene liv og død.

Viten om hva døden innebærer skal ikke være forbeholdt en elite som mener å ha monopol på åndekontakt - vi har alle nøkkelen til dette fordi vi faktisk er ... ånder i menneskekropp under opplæring eller på oppdrag. Sånn er det bare...
Jeg har sagt det før - døden er døra inn til neste kurssamling!

hilsen kariw
GjenopprettetMedlem
Vakkert om døden, Tele  :wub:
:respect:

"kariwe":

Jeg har sagt det før - døden er døra inn til neste kurssamling!

hilsen kariw

Godt sagt, kariw  :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Helt enig Kariwe :respect: :respect:

Hvis ut av kroppen opplevelser kan ligne på det som skjer, når man dør, blir det fantastisk  :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
:respect:
GjenopprettetMedlem
Døden, ja.

Hva er det med den som gjør oss redde?

Frykt for det ukjente frykt for forandring.

Jeg har vært der, i overgangen, som barn. Siden da var jeg ikke redd for døden, da skjønte jeg at "Kirken" tok feil.

Men når jeg ble voksen, ble gift, fikk barn, da ble jeg redd igjen, ikke for hva døden skulle gjøre med meg, men hva den kunne komme til å gjøre med min kone og mine barn.

En dag i meditasjon forstod jeg også det. Hvis jeg skulle dø, fra min kone og mine barn, da er det en del av deres læreprosess. Det ville være egoistisk av meg å være redd for det.

I mange år nå har jeg ikke vært redd for døden i det hele tatt, for også døden er en del av vår læring på veien.
GjenopprettetMedlem
:wub: :wub: :wub:
GjenopprettetMedlem
Gidgeroo, din milde visdom berørte meg dypt. :wub:

Ellers deler jeg syn med det meste som er sagt her. :wub:
GjenopprettetMedlem
.
GjenopprettetMedlem
Var han edru?
GjenopprettetMedlem
.
GjenopprettetMedlem
Han var definitivt ikke edru! :icon_lol:
Nå har han prøvd to ganger og alt han klarer å få frem er et punktum. :icon_lol:

Drømte om et punktum inatt - var det dette tro?  :icon_cool:

Jeg deler også syn med det meste som er sagt her -
"for også døden er en del av vår læring på veien"
- likte ordene dine gidgeroo. ;D

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
,
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":

Han var definitivt ikke edru! :icon_lol:
Nå har han prøvd to ganger og alt han klarer å få frem er et punktum. :icon_lol:

:lol: :lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
Punktum finale :beer:
GjenopprettetMedlem
Døden er ikke punktum finale  :w00t:
Den store finalen kanskje i dette liv  :w00t: