Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Som lavtrykksmenneske nyter jeg godt av den første koppen kaffe. Men saken er at jeg får mer og mer avsmak for kaffe eller svart te. Ingefær te gjør godt, har jeg funnet ut. Har dere noen råd angående urter og annet som kan booste blodtrykket?
(Bortsett fra børstemassasje, kaldt vann, rask gange i frisk luft osv)

Jeg lever ellers godt med det lave blodtrykket, kommer for eksempel lett ut av sengen, men kan kjenne det senere ut på formiddagen hvis jeg ikke drikker noe kaffe. Når jeg sjekket trykket hos legen sist, var begge verdiene som vanlig under hundre, selv om jeg kjente meg nokså energisk der og da. Jeg tror kroppen tilpasser seg. Allikevel hadde det vært flott med noen kunnskaper og andres erfaringer ...
GjenopprettetMedlem
Det är är inget örta-råd... men ändå ett t ips:
Regelbundnen motion, som sätter igång "pumpen", brukar, reglera både högt och lågt blodtryck.
Lakrits höjer väl forresten blodtrycket?  ;D

Jag är lågtrycksmänn'ska, men hade en period högt blodtryck p.g.a. stress, så jag har provat båda och i bägge fallen har motion/träning, med lite mer intensitet, reglerat trycket...
GjenopprettetMedlem
Det forklarer jo kanskje min forkjærlighet for lakris ...

Ja, regelbundnen rytmisk mosjon - det er kanskje derfor jeg er blitt en kitchen-danser. Og derfor savner jeg nok hunden min, blant annet. Skal få meg en ny hund etter flytting (og drømte forresten om en gaupeulv i natt).
SEO Crawler
Hagtorn sies å regulere både for høyt og for lavt blodtrykk

Bestill tinktur på apotek (tror det er eneste plassen man får tak i det)
Noen dråper i et glass med vann 2-3 gng daglig

Håper det gir ønsket effekt!
GjenopprettetMedlem
Takk for rådet -  det passer utmerket, siden jeg skal straks innom et apotek ...
GjenopprettetMedlem
basilikum.