Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hvilke urter skal tradisjonelt være med i en sjamans urtepose?

Kali Cherell :)
Anonymous
Beror väl på vilken kultur du snackar om?

Mvh,
Thomas
Francis [Bot]
Hva med en samisk sjaman?
GjenopprettetMedlem
Hvilken kultur som helst!  :smile:
Samisk, sibirsk, indiansk... Gjerne hva man brukte i de forskjellige kulturene.  :)

Kali Cherell :)
GjenopprettetMedlem
Jag vet inte vilka örter som traditionellt är med i en urtepose. Men hvis jag var shaman så skulle jag ha urter som kunde hjelpe de mennskene jag traff på. Och då är det jo avhengigt av var jag bor, vilka urter jag kan plocka.
Gunilla
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Kali Cherell  :icon_biggrin:

Jeg kan kun sige at du skal have de ting med som du skal bruge til den person der er syg, derfor kan man ikke sige at det er en bestemt nogle bestemte urter...
men en af dem jeg skulle have med var rosmarin-blade, for dem bruger jeg ofte. Men det er ikke ens betydning at du skal have de samme urter.

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
Anonymous
Helt enig med gunilla här – en bra-att-ha påse. Sakerna i min ”påse” är saker jag har bruk för ofta, och som kan hjälpa folk. Det är allt från pipe-tobak, rökelse, enris, torkat renkött till panodil och plåster :)

Mvh,
Thomas
Yahoo Slurp [Bot]
"trumman":

Helt enig med gunilla här – en bra-att-ha påse. Sakerna i min ”påse” är saker jag har bruk för ofta, och som kan hjälpa folk. Det är allt från pipe-tobak, rökelse, enris, torkat renkött till panodil och plåster :)

Mvh,
Thomas

Hej Trumman  :icon_biggrin:

pipe-tobak hvad i al verden bruger du det til, - det er usundt at ryge  :lol: :lol: :lol:
Jeg ved godt at indianerne brugte det, i nutidens hverdag?
De andre ting er gode at have med... :w00t: :eusa_clap:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin: