Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Til hjelp mot kreft kan en bruke lut av bjørkaske.
Det brukes mye i Finland og er og velkjent i Sverige.

Det finnes mirakelfortellinger om hvordan kreften er blitt borte ved bruk av bjørkeaskelut.

Jeg ser på bjørkeaskelut som en hjelp, uansett hvilken øvrig behandlinger en har.

Her kan en kjøpe bjørkaskelut i helsekosten.
Jeg lager egen.

Bjørkaskelut

Bjørkaske:

Jeg gjører ren jernovnen min, feier ut all gammel aske.
Så tenner jeg med bjørkenever og bjørkeved. Jeg tar  tilmed ut fyrstikken.

Jeg sikter asken gjennom en finmasket sikt så kolbitene blir fjernet.(eller heter det kull?)

Lut:

2 dl bjørkaske
1 liter vann

kok i 10 minutter
låt stå til asken har synket, hell forsiktig av luten.
Dette blir et basisk "mineralvann".

Kur:
Ta 1-2 ss til et glas vann, 2-3 ganger per dag.

Det går og å blande luten i et urtete hvis en vil.
GjenopprettetMedlem
Det var fin info. Takk  :wub:

Da kan jeg bare spise lutefisken min med god samvittighet  :biggrin:

Samin  ;)
SEO Crawler
Jeg vil også takke for denne!    :respect:

Basisk...er det derfor det virker?

...det sies jo ofte at kreft har sammenheng med syreoverskudd, og at det sågar ikke kan oppstå kreft hvis kroppen har overskudd base (et slikt overskudd er uvanlig hos oss idag og må tilstrebes med bevisst kost)

Jeg skal følge denne oppskriften, et basisk tilskudd har jeg lenge vært interessert i å prøve
GjenopprettetMedlem
Basisk...er det derfor det virker?

...det sies jo ofte at kreft har sammenheng med syreoverskudd, og at det sågar ikke kan oppstå kreft hvis kroppen har overskudd base (et slikt overskudd er uvanlig hos oss idag og må tilstrebes med bevisst kost)

Jeg vet jo ikke, men det er hvad jeg også har tenkt. Gjennom å tilføre noe basisk så gjenoppretter en balansen i kroppen og da er det lettere for kroppen å lege.

Bjørkaske innholder også mye kalium. Kroppen trenger og å ha balanse mellom natrium og kalium. I vår kultur får vi ofte overskudd på natrium fordi vi bruker så mye salt i maten.

Men..
Jeg hørte i fjol om noen forskere i Lund som hadde fått fram en medisin mot kreft. Den var laga av brøstmelk.
Og den skulle være veldig virksom.
Da dem hadde prøvet medisinen hadde de prøvet den på vorter fordi vorter var lik kreft. (Noe jeg ikke har hørt før, husker ikke men kansje var det sånn at vorter utvikler seg på samme måte som kreftsvulster)

... I hvertfal, da slo det meg at en bruker jo innerbarken på bjørk mot vorter. Så jeg tenkte, kansje er det noe mer enn det basiske som er bra i bjørkaske.