Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Ok, jeg er kjempeforkjøla og trenger noe råd, noe jeg kan ete eller gjøre for å hjelpe snørra ut. sår hals har jeg også, spesielt om morgenen. host host.
ellers så lurer jeg på om det fins en form for naturlig kokain. et slags naturlig powerboost og noe som kan smøre kroppen innvendig. jeg føler meg litt tørr i ledd. det er helt ok alt dette og det går alltid over men hvis jeg kan hjelpe til aktivt så gjør jeg jo det
råd tas imot med stor stor SÅÅÅ STOR takk
GjenopprettetMedlem
Nå har ikke jeg vært skikkelig forkjøla på år og dag, men
husker siste kur jeg tok (gjort tidligere også) og det var
kjempeeffektivt for mæ.
Får du tak i god gammaldags hembrent (eller så får du bruke noe anna sterkt)
Lag to sterke blandinger i te, drikk dem kjapt, ha tappa i badekaret (hvis du har) med skikkelig
varmt vann, lag en tredje sterk tekopp, ta med den i badevannet og drikk den der.
Sitt der til svetten virkelig renner av deg, kom deg raskt ut, pakk deg inn i 2 eller 4 dyner og legg
deg til å sov. Frisk som en påla etterpå

Anonymous
hmmm, det skal jeg gjøra, og du ulven, blir det ny samling 18.mai i år? svar på pm'n du
GjenopprettetMedlem
Peppermyntete med sitron og honning og litt kanel - eller kattemyntete - eller salviete med sitron og fersk ingefær.

Også må du spise masse hvitløk (antibiotika)
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Eg vil forslå helsekostbutikken sin Ginger and Lemon Tea...
Og så krekar ein seg på butikken,kjøper ei triveleg,fersk ingefær-rot,dreg fram raspejernet og danderer ein god klatt av ingefærmosen rett i den rykande varme teen i eit digert glas...
Lat det trekke godt...
Litt sukker for den som liker slikt ...,og vips!
Dette dugar mot snørr,kuldefølelse og faktisk mot vonde ledd også....
Ein vert noko slapp etter lengre reiser i Østen,maten er ikkje allverden......
Smalahove og kålerabi...
Eller denne resepten kanskje ?

:
http://www.youtube.com/watch?v=w7P59YBoz_oAnonymous
Herr Möller ble jammen meg medlem av st.olavs ordenen pga tranen sin. takk for råd passopp, tran hadde jeg glemt.
GjenopprettetMedlem
Kul å se deg Coco!!
Jeg har noen urter som forslag, tok krydderier siden du kansje ha dem hjemme.
Anisfrø og fennikelfrø er bra ved sår hals og hoste.
Ta 1 teskje frø til en tekopp vann kok i 2-5 minutter. Trekk i 5 minutter til. Sil bort urten.Drikk så mange kopper du trenger.
Timian er også god for hals og hoste og den er dessuten svært bakteriedødende.
Ta 1 teskje urt til en tekopp vann, hell kokende vann over og trekk i 5-10 minutter. Sil bort urten. Drikk tre kopper per dag eller etter behov.
Hvis du har
peppermynt eller pepperrot så kan det hjelpe snørra.
Pust in peppermynteolje eller te.
Tygg pepperrot, det er svært sterk så ta kun litt og tygg det sammen med eple.
Anonymous
och när jag mår illa
jag mår illa
kommer alles kjære gunilla och gjer meg råd om örter och annat som kan få mej at må braaaaa
lalala
takk skal du haaaaa
GjenopprettetMedlem
"Cocopelli":
... takk for råd passopp, tran hadde jeg glemt.
Jeg tenkte straks på tran, fordi jeg er subjektivt sikker på at tran smører leddene innvendig fra, som du spurte om i det første innlegget. Men man skal ikke ta for mye tran, heller:
http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/sp ... /1.1695168
Ikke ta for mye tran
Pass på at du ikke får i deg for mye D-vitamin. Det virker inn på kalsiumnivået i kroppen og kan føre til alvorlige helseproblemer.