Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Sensis [Crawler]
Naturligvis lever trommer. De står der med sine spente skinn og sine sanser.

De registrerer. Og de deltar. De kan gripe inn i healinger og andre begivenheter.

Om en jordisk tromme ødelegges, lever de fortsatt et sted, i en sjamanhimmel, klar til å komme tilbake en gang, med sine nøkler til kunnskapen...

Ailo
AdsBot [Google]
I helgen laget jeg min aller første tromme. Den er stor, oval og har reinsdyrskinn med mange tegninger av dyr. Lyden er dyp som hos en stor brummende bjørn. Den har noen bulker i skinnet som får den til å se litt rar ut, men som gjør at den får en enda dypere tone, og at det blir et enda større spekter å spille på.

Jeg har spilt litt forsiktig på den hver dag (da jeg bor i blokk) og sover sammen med den. Denne morgenen spilte vi en felles sang over en sorg som trengte healing. Det ulte i trommen som det ulte i meg. Det bølger i meg enda, flere timer etterpå. Det er ingen tvil om at trommen min har begynt å leve.

På søndag drar jeg til Østmarka sammen med mine gode venner, der skal vi innvie trommene våre. Jeg gleder meg til å kjenne den fullstendige kraften.
Anonymous
Min tromme er en av mine beste venner. Og den har til og med fått sitt egen veske å sove i :razz:
Men trommer for lite.... :icon_rolleyes: bor i kollektiv så...får trommet når ingen andre er her så...men ønsker å tromme mer ute i naturen da.
8)
AdsBot [Google]
Ja, du får slå deg sammen med oss på søndag da :)
Anonymous
Dessverre må jeg jobbe den søndagen...jobber mye i helgene... :icon_rolleyes:
Men det kommer nok muligheter senere :respect:
Takk for invitasjonen!
GjenopprettetMedlem
Gratulere Liljee! Deilig det der...jeg også sov med tromma da den var ny jeg og det hender fremdeles at den blir til overnatting. Skal i sirkel i kveld og gleder meg til den kan få fritt spillerom. Bor også i blokk ellers, med en gammel dame rett over, så hjemme blir det alltid forsiktig...det er fint det og.

Får vi bilde eller?

UlveMor
Anonymous
Jag äger to trommer. En ny en, laget av Day och har den mest vackra sång jag noensinne hört, och det är en flygtrumma, den flyger och dansar med mig, den FÅR mig att dansa - så nog lever den alltid.

Den andra är en 80+ år gammel tromme som visade sig första gången i en visjon för mig. Min enda vision någonsin. Han är stark och oftast tyst, men han har lärt mig den stillasittande skakande, spastiska ekstasen, den djupa djupa transen och den öronbedövande sången. Ejot från forntiden. Tänk... 80+ år gammel og still going strong.

Visst lever dom, lever och frodas i våra hem och i skog och mark. Om de inte levde, hurt skulle vi kunna sitta på dem då vi flyger all världens väg. hur skulle de kunna sjunga om de var döda, hur skulle de kunna få oss att dansa och att dela oss i tu.

De lever.
GjenopprettetMedlem
Vad fint att ni delar med er om trumman, jag har ingen ännu   Men visst lever de - jag ser och hör dem ofta. De kan komma och förmedlar budskap, de finns runt omkring oss hela tiden. Jag har hört den och sett urfolk sitta och trumma säkert tusentals år gammalt. Den är som en länk, kanal, mellan all visdom och shamanskt helande, delande, Som en urpuls...
AdsBot [Google]
Heia UlveMor.
Kan ikke dy meg, så her kommer bilde av mitt nye barn, tatt under snøværet i Østmarka i går. Trommen brummet som en bjørn, så jeg fikk lyst til å dele et vers fra en annen bjørn i snøvær (fritt gjengitt):

Det snør, det snør
tiddeli bomm bomm
Det er det det gjør
tideli bomm bomm
Nå snør det mye mer enn før
tiddeli bomm bomm og tuttemeitu
Bomm bomm brumm bomm bomm
📎 brummtromme.gif
psbot [Picsearch]
det va en flott tromme. ser ut som bilde av en ulv, som uler mot månen, på trommskinnet ditt.
gratulerer med ny tromme.
GjenopprettetMedlem
Takk for titten! Ser ut som et lekkert resultat, gla du tok kverken på den reinen nå tenker jeg  :lol:

Huff, må bare innrømme det...er litt sån utstyrsfreak jeg, det er jo gøy med fine ting da. Særlig fine, kraftfulle ting.

UlveMor