Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Skal få meg tromme om noen uker,og siden jeg har lite penger,så lurte jeg om noen visste om gode tips til hva jeg kan pakke tromma inn i når jeg ikke bruker den,går det an å bruke teppe,laken osv?

GjenopprettetMedlem
Jeg har sett folk pakke tromma inn i alt fra teppe til genser, men de fleste skaffer seg en trommeveske etterhvert. Jeg fikk laga min av en matte som det ble sydd for i. Men det viser seg at folk tror det er en pute, og dermed hender det av og til at folk setter seg på den! Så det er jo viktig at man ser at det er en trommeveske, og ikke noe annet. Og da behandler man jo tromma si med den respekten den fortjener!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Takker for tips,skal få fiksa noe bedre etterhvert

W3 [Sitesearch]
En krok på veggen så kan du henge den der

GjenopprettetMedlem
Fin ide der,men bor ikke alene,så er redd for at den ikke får henge i fred

får se

Anonymous
Om de som bor med deg respekterar deg, respekterer de tromma og, sant?
Ellers kan det va en go idé å spör tromma kansje? Eller så vet du (magefölelse) kor tromma ska stå. Min bestefartromma feks vill ikke synes, gömmer sig gerne, men den Flygtromma har inget emot å synas og står på "alteret" mitt. Lytte. Di snakker.
Anonymous
Det er også viktig om hvor du henger trommen din. Ikke heng den nær en varmekilde eller direkte i sollys, dette gjør slik at tromma tørker mer enn det som er godt for den og det kan ende opp med at den sprekker.
Mange sier også at du skal henge tromma i øst, og noen sier vell i Nord?? mine henger på stueveggen i Nord. Der har de det godt, uten direkte sollys eller nær en varmekilde. eneste problemet eg har er at jeg bor i en betong kloss, ogderfor blir lufta her inne for tørr for mine gode venner...
Når det kommer til og frakte trommen i, så finnes det mange gode løsninger. Men det viktigste og huske på er og ha et råstoff som hjelper til med og holde fuktigheten ute fra tromma. da kan du bruke Reinskinn, med pelsen innover, eller ull. Jeg har to trommevesker, ei av hver, eneste at jeg har oppdaget med skinnet er at jeg ikke kan la tromma ligge i den når jeg er innomhus, da kan det bli litt for tørt for den. men ulla har jeg ingen sonner opplevelser.
Lykke til med bruk og oppbevaring av tromma di..