Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Den terapeutiske effekten av denne formen er nå blitt bekreftet av nyere forskning. Senere undersøkelser avdekker at trommingen akselererer fysisk helbredelse, styrker imunforsvaret og gir en følelse av velvære, forløser emosjonell traume og gjenoppretter jeget.
Andre studier har vist en beroligende, helbredende effekt på pasienter med Alzheimer, autistiske barn, emosjonelt ubalanserte tenåringer, overvinne avhengighet og traumer.
Følgende effekt av tromming er dokumentert:
Tromming reduserer spenninger, angst og stress
Tromming hjelper ved å kontrollere kronisk smerter
Tromming forsterker imunforsvaret
Tromming gir en dypere selvforståelse ved å synkronisere hjerneaktiviteten
Tromming påvirker hele hjernen
Tromming gir en naturlig endret bevissthetstilstand
Tromming skaper en følelse av tilhørighet med en selv og andre
Tromming hjelper en å oppleve å være i harmoni med den naturlige livsrytmen
Tromming frigjør negative følelser, blokkeringer og emosjonell traume
Tromming plasserer deg i øyeblikket
Tromming er en vei for selvrealisering
http://healing.about.com/od/drums/a/drumtherapy.htm

Au....feil sted å tromme på. Det skulle ha vært en TROMME-SMILEY!!

GjenopprettetMedlem
Takk for bra link, mye å lese der,
får ta det skikkelig i kveld

GjenopprettetMedlem
Hmmm.... Er det rart jeg liker tromming!
Takk for linken, David!
Godt å vite at det er vitenskapelig bevist... selv om det hadde like god effekt før...
Trenger visst litt ekstra tromming i kveld...
Riktig god trommehelg til dere alle.. Trommelom trommelom.....
GjenopprettetMedlem
Trommehealing tror jeg er omtrent som vanlig healing. Det er ikke selve trommingen som er avgjørende, eller den fysiske håndspåleggelsen som gjør healingen. For meg er det fredfulle, hellige rommet en skaper, sammen med hjelpekraft, og høyere energier som skaper en trommehealing. For meg krever det at jeg holder fokuset, og det er slitsomt. Det å banke på tromma er bare en liten del av jobben, men likevel viktig del. Jeg føler tromma er med på å trekke energiene, og banke opp muskler og chakra.
GjenopprettetMedlem
Ja,men kyden av tromma gjør noe med kroppen,det sier alle jeg har trommet for,men det er vel fra person til person

Anonymous
Monotone lyden i tromma er noe spesielt ja. Trommeånden lever

Og sjamantromming tiltrekker seg ånder som med ren Amazonas eller Nord-Amerikansk tobakk.

Anonymous
ja tromma har en stor efekt.
men hvis jeg tommer for 10 forsellige er det som tromma føler denne personen og gir han/hun det de ska ha.
det er som tromma ser hva du trenger.
men det er et stort lydspekter den fragir seg
GjenopprettetMedlem
Jeg gleder meg med deg!

Hilsen den monotone lyden av dyp transetromming!