Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Kvar får ein kjøpt relativt små sjamantrommer?
Har lyst å ha med meg tromma i fjellet,men kan jo ikkje dra på bodhranen min der,ser jo ut som eg har fått
tilkobla parabol...

Nokon som veit nokon i Norge som lager små snertne med djup lyd i?
dette skulle vore flytta til kjøp og salgboden,ser eg no....
GjenopprettetMedlem
Vet at Birger lager skåltrommer med god lyd. De er ikke så store. Sjekk ut
http://mischalar.net/trommemakeren/GjenopprettetMedlem
Takk for tips,Whitecougar!

Dette var vakre trommer!
Skal som sagt ha ei lita tromme til å ta med til fjells,evt. ei som kan ligge permanent under ein stein,der oppe...
Anonymous
evt. ei som kan ligge permanent under ein stein,der oppe...
Då anbefaller jag en i
syntetskinn (eller dinosauriehud som, jag tror det var, Ailo kallte det) fra REMO (
www.remo.com) - deres minste tromma (buffalodrum) torde vara perfekt.
Har du en med naturaskinn får du ett rent helvete med fukten/dampen, som inte bara kommer slå ramen sned, men också ödelägga skinnet hvis du ikke har den hermetiskt förpackad där uppe.
F.eks. denne:
http://www.remo.com/portal/products/6/2 ... ndard.html
Mvh,
Thomas
GjenopprettetMedlem
Takk for tips Trumman

Sikkert fornuftig.
GjenopprettetMedlem
Hei Final
sjekk
www.resonant.info
telefon 95105633
Har kjøpt der selv som jeg er fornøyd med
RITA
GjenopprettetMedlem
Takk for tips til deg Rita,og.

No skulle det vere mange å velge i både til ute og innebruk!
Anonymous
Eg syns de bästa trummorna, både lyd- og utseendemessig, finner man på
www.daydrum.com
...men de lämpar sig ICKE att tromme på i regn och åska som Remo-trummorna. Eller att ha under en sten.
Mvh,
Thomas
Anonymous
Aj, for en herlig lyd av den trommen! Blei helt bergtatt, jeg. En smart ide å legge inn lyd.

Det ser også bra ut med en kvist eller pinne på baksiden, som man kan holde i. Takk for linken, Trumman.
GjenopprettetMedlem
Takk for link,ja! dumt eg ikkje har lyd på denne pc`en

Men som du Lazy seier,det er alltid godt med ein pinne eller kvist ol. å holde fast i!

Anonymous
blæh!

GjenopprettetMedlem
åja?

Anonymous
Anbefaler absolutt Remo-trommen. Tåler regn, sludd og torden, og har en kraftig lyd, selv de minste av dem. Kan ikke ha en værsyk en til mitt og gudenes temperament, da kan jeg like godt benytte to tykke pinner/kubber eller egnede steiner å slå med!
Lykke til.
PS ikke er den dyr heller.
GjenopprettetMedlem
Hei!

og prisen er?
GjenopprettetMedlem
mange takk for god info for meg,Liljee!
Anonymous
Du får også kjøpt eller bestillt remo trommer i de fleste musikk instrument butikker. Da slipper du å betale frakt og slikt. Jeg bestilte en 22" og en 10" tromme og det kom på 950,- totalt

GjenopprettetMedlem
Flott! takk!

GjenopprettetMedlem
har ikke peiling egentlig men det beste er vel egentlig å lage den selv, folk her på sonen virker jo som en sammensveiset gjeng noen ganger, hvorfor samle folk sammen og lage trommer sammen??
Anonymous
Har nettopp fått satt inn håndtak på Remo tromma. Blei litt kry og glad, så jeg legger inn bilde:
http://i240.photobucket.com/albums/ff34 ... Tromme.jpg[/img]
Var veldig enkelt å få satt inn håndtaket og lyden er fremdeles like god

GjenopprettetMedlem
når det gjelder min forrige melding så mente jeg jo selvsagt "hvorfor IKKE samle sammen folk og lage tromme sammen." hehe...
GjenopprettetMedlem
"tigerseye":
når det gjelder min forrige melding så mente jeg jo selvsagt "hvorfor IKKE samle sammen folk og lage tromme sammen." hehe...
Tycker jag låter som en utmärkt idé! Jag tar ett skutt över kölen och är med!
Anonymous
Har laga et par allerede, så kan gjerne være med hvis noen koordinerer...