Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
ja? 8)
psbot [Picsearch]
lage den sjøl????
Anonymous
Hehe...det kan jeg gjøre - men ønsker meg noe som andre har laget først da ;D
psbot [Picsearch]
det blir IKKE billig.... :lol: surr tromma di inn i et stort tørkle, det funker....eller sy en veske av ull. Har hørt at det e aller best for trommer. For du vi vel at tromma skal ha det godt?????  :P
Anonymous
Tromma skal ha det godt og da er det best å kjøpe noe enn å lage noe selv pr i dag... :lol:
AdsBot [Google]
Jeg vet noen som har kjøpt symball-koffert i musikkforretningen i Oprerapassasjen (Oslo), men jeg har ikke sjekket prisene der enda. Så VELDIG fin ut, og tromma hadde det godt. :)
GjenopprettetMedlem
Jeg jobber på et dagsenter for psykisk utviklingshemmede. Jeg gikk på vev- avdelinga og valgte ut mattefiller i de fargene jeg ønsket. De vevde da en matte som ble fora og sydd sammen til en luftig veske med lokk. Den fungerer kjempebra, men jeg tar den ikke ut i styrtregn, da.
Så det var nå mitt tips!

mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Jeg ser det som et stykke sjamanistisk arbeid å lage redskapene selv. Det er en prosess. Det starter med tanken og et ønske og så går det i oppfyllelse. Men det kan ta litt tid. Jeg er sikker på at ei veske vil dukke opp.
Selv slenger jeg bare et ullteppe rundt tromma, når tromma ligger og slenger i bilen og sånn. Jeg er jo overbevist om at mine trommer er så sterke og har slik en energi at di tåler alt. Fra å ligge på vått gress til å la flammene sleike den. Og jeg slår hardere på den enn den tåler. Til daglig ligger trommene i stua sånn at jeg kan se dem og kjenne at di lever. Og så dunker jeg litt på dem, og gleder meg over dem. Noen er til salgs, noen gir jeg bort, og den beste tar jeg selv. Det er stor glede for meg å gi bort ei tromme som jeg har brukt selv til noen jeg føler trenger tromma. Ei tromme lages (fødes) og læres opp, og lever sitt liv blir, gammel og dør ut.
Har en øynene åpne hos venner og kjente kan en finne noe. Ellers er det mye fint som kastes  i containere i byen, på Fretex kan en finne en frakk som kan bli til den flotteste trommeveske?. Ellers tror jeg mest på å dandere et gammelt ullteppe. Nå vet i allefall jeg hva jeg skal gjøre med det gyselige veggteppe jeg har liggende på roterommet.

Fix & Repair
Anonymous
Noen veskebutikker har store handlenett som kan brukes. En Ikea-handlebag er helt sikkert stor nok (og koster et par tiere).

Det kan selges bagger/kasser ved musikkinstrumentbutikker som fører store cymbaler eller remo trommer. Hør ved Schlagerforlaget i Operapassasjen eller trommeslager.no
Anonymous
http://www.livingdrums.com/bags.htm

Denne blå trommeveske har jeg bestilt meg og før jeg lager en trommeveske selv så skal jeg bruke denne :respect: 8)
W3 [Sitesearch]
det var fine tromme vesker david  :biggrin:

eg bruker en gitar veske til tromma mi då har eg plass til litt forskjellige remedier  :eusa_dance:
Anonymous
Jag plejer å ha min i en svart söppelsäck jag.

Funkar fint.
GjenopprettetMedlem
Trumman.

Svart søppelsekk :shock: Hva slags forhold har du til tromma di egentlig :o
He he, bare tøyser :w00t: Hvorfor gjøre det vanskelig når en kan gjøre det enkelt...

Inger Lise ;D
Anonymous
Jeg pakker min tromme inn i et mykt flanell laken, man tar det man har for hånden. :innocent2:
Men det hadde sikkert vært fint med en egen veske til den kjære trommen.