Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Noen som vet om noen butikker hvor man får en god tromme som ikke koster skjorta?
Anonymous
Njeei, - men hvis noen vil selge meg ei tromme for ei skjorte, så har jeg masser av dem i skapet!

Anonymous
Jeg kjøpte min tromme på OBS.. det er en liten Afrika tromme...
den koster under 300 kr... bra lyd og den gjør sin nytte for meg ..
Laget meg en kvist ..med surret swkumgummi i enden til tromme pinne...

Mvh
*Skapheksa* Inger Lise*

GjenopprettetMedlem
Det finnes mange gode trommemakere rundt om kring i landet. Noen av dem kjører også kurs hvor du lærer å lage sin egen tromme. I trondheimsområdet finner du Ulf Dormann som arrangerer kurs i trommebygging. I oslo området kan du ringe Birger på 41318640. Jeg synes personlig at han lager veldig bra trommer. Prisene hans varierer mellom 1000 og oppover. Veldig fin kraft i de. Ellers er det bare å lete rundt på nettet.
whitecougar
Den sannhet jeg formidler er min egen
GjenopprettetMedlem
Noen som kan komme med litt forklaring av trommer?
Blir litt forvirret av nymånetromme, fullmånetromme...m.m.
Vil bare ha en; med kraftig og dyp resonans!
Noen tips?
Francis [Bot]
Ja jeg må si meg enig m sjelevenn!
En tromme er vel en tromme...?
Anonymous
Det fins dårlige trommer, og gode trommer, trommer av ekte skinn, og trommer med kunstskinn.
Whitecougar har gode tips. Ellers fins Remo trommen, veldig fin, med kunststoffmateriale. Vet ikke hvor den kan kjøpes. Kanskje Ailo vet? Selv kjøpte jeg ei i England. Like god lyd som med ekte skinn, fordelen er at de tåler værforandring og luftfuktighet. Bedre pris også.
Kan også anbefale Birgers trommer, god kvalitet. Jeg har hatt ei slik.