Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hadde en pussig opplevelse her tidligere i høst - like etter at jeg hadde flyttet hit til gamlehuset.
Det var fint vær- jeg var ute og jobbet litt i den nye hagen min.
Plutselig var det bare et overdøvende fuglekvitter. Jeg ser opp og der er himmelen over meg
absolutt stapp full av fugler - i alle former, fasonger og raser. Store som små. De kom fra alle kanter
og samlet seg på himmelen i en slags tornadoform - dere vet smal nederst og videre øverst.
Jeg grenser til et jorde - og det er no' svaberg og få trær mellom jordet og sjøen. De samlet seg der -
alle fuglene over jordet og trærne. Det var alle slag - inkludert svalene som bor på låven min.
Kråker, skjærer, ravn, måker, svaner og småfugl av alle slag. Lyden er ikke til å beskrive.
Jeg var lamslått. Virket som de hadde et eller annet stormøte. Det fløy et par skjærer ut på et
tidspunkt - en mot sør og en mot vest, selve møtet/tornadoen var like øst for meg.
Skjærene kom tilbake med hver sin flokk med småfugler. Det var helt utrolig!
Det hele varte i ca. 10 min. Fra kl 13.30 - 13.40. Av en eller annen grunn så jeg på klokka.
Opplevelsen var veldig spesiell og lyden vanvittig.
Anyone?
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Spennende å høre når du forteller dette.
Eg tenkte våren på forskudd,eg tenkte mildvær.
Her på sørvestlandet er det mjukt i bakken nu,frå nettop å ha vore hardbakka isgrunn.
Eg hadde to falkar bumsande oppå camingvogna i går morges.svære fugler,vogna ristet når de hoppet rundt.
eg fekk akkurat et glimt av det bøygde nebbet og ei brun spraglete fjørdrakt.
mystisk at dei er såpass tamme,men dei har vore svoltne,for eg har kasta ut havregryn til småfuglane tidlegare.
Dei trudde sikkert ikkje eg var heime,for eg låg i senga,og det var morgen.
GjenopprettetMedlem
Det høres jo bare helt utrolig ut!

Du er privilegert som har fått oppleve noe slikt. Det minner nesten om en konvoi, bare at det er i lufta. Fugler av alle slag, rovfugler og byttefugler, sjøfugler og småfugler samles om et felles mål og en felles retning.
Så får jeg assosiasjoner til noe norrønt med hugin og munin som flyr ut i verden for å samle informasjon.
Asbjørnsen og Moe har forresten et eventyr om en mann som sitter i et tre i skogen og overværer at alle dyrene i skogen samles og har møte. Han får der masse nyttig informasjon som han trenger. Tro om du har fått det samme?
Er det en spesiell energi på denne plassen?
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Fantastisk, det er spesielt med fugler.
De har nok ett visst sammarbeid de fleste av dem.
Takk for at du deler.

GjenopprettetMedlem
Jøss, det må ha vært litt av en opplevelse. Har ikke opplevd noe lign el hørt om andre som har gjort det.
GjenopprettetMedlem
Opplevelsen var ikke bare litt av en opplevelse - det var OPPLEVELSEN !!
Heretter skal jeg gå med kamera på meg. Dette skjedde midt september omtrent.
Midt på dagen - 13.30 som sagt. Denne tornadoformen var spesiell - den var
helt svart av fugler - alle slag - tett i tett nederst mot sjøen - Øverst veldig vid -
og jeg stod kanskje 250 - 300 m unna - jeg SÅ alle slaga med svaner og alt -
som fløy og fløy i ring mens skravla gikk på alle. Lyden var så høy på et tidspunkt
at det ble bare en veldig høy summing. Helt utrolig.
I.f.t. magien her Stridshjelp - så har jeg altså blitt guida hit - jeg har fått det av Gud
- som jeg pleier å si

så for meg er energien høy og stedet helt magisk -
ned til det enkle lille strå - jeg klyper meg fremdeles i armen etter å ha bodd her i
snart 4 mnd...

Det er et gammelt hus - eldste delen nesten 400 år. Huset kom
med et husalter og en kjeeempebibel - så jeg vet ikke...
Men... jeg lurer fremdeles på hva denne "oppførselen" betød - skulle gjerne visst hva som skjedde.
Stormøte blant alle fugleslaga her på øya? Eller? Noen forslag?
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Kanskje de ønsket deg velkommen?
Fuglene tilhører jo luftelementet, og det har med kunnskap og tanke å gjøre, tror jeg. (Det harmonerer jo litt med bibelen) Og så er vannelementet litt med pga havfugler og ildelementet med ørna.
Vindmannen, kanskje - Bieggolmmai? Jeg assosierer bare litt, kanskje kan noe være til nytte.
Det er utrolig å lese hvilke mirakler du opplever i ditt liv!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Vindmannen du

kanskje det?
Bieggolmmai - jeg kjenner ikke han.
Kan du fortelle litt?
Ja fuglene var et mirakel - kanskje de ønsket meg velkommen

hvem vet

GjenopprettetMedlem
Bieggolmmai er en av figurene på runebomma. På norsk kalles han Vindmannen. Det er en vindgud. Jeg tenkte på den tornadoformasjonen som en vindkraft. Jeg har ikke noe erfaring med denne guden selv, men en gang det regnet på en fullmånetromming så prøvde jeg å joike vindjoiken, og da ble det kald vind i stedet!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Du må lære deg å styre vinden

bli kjent med vindguden kanskje
Du sier noe egentlig - kanskje det var et tegn - det var ikke vind den dagen - sol fra skyfrihimmel -
og dette var en veldig lokal begivenhet på tomtegrensa.
Jeg har lurt veldig på den tornadoformen - for det var det virkelig - jeg kommer aldri til å glemme det.
Det var en voldsom kraft i den tornadoen av fugler, men ingen vind der jeg stod - på andre siden av jordet.
Har snakket med noen, men ingen har hørt om tilsvarende
Kanskje det var vindguden.
I såfall må jeg trekke pusten dypt akkurat nå.
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Fant denne på min søken etter vindguden

fra Salten Museum.
http://kunst.no/alias/HJEMMESIDE/salten ... gudene.htm
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Høres ut som en fantastisk opplevelse
Hvis du treffer en lokal insider i området, kan du fortelle han eller henne om denne opplevelsen, og høre hva de sier. Lytt til hva de forteller deg og kjenn på hva dine egne guider opplyser for deg

Jeg ville meditert videre på hendelsen og kikket inn i tornadospiralen, over og under og rundt dette fenomenet. Tenk og studer tornadoens vesen og legg til fuglenes energi. Hva får du da?

Bare et forslag.... det du har opplevd høres skikkelig magisk og spennende ut
------------------
En vårdag for to år siden satt jeg inne i stua mi og hørte at det ble en veldig høy lyd ute. Jeg gikk ut for å se og da kom det en skare med småfuler og satte seg i alle høye trær i hagen, 6 trær + lystråer, og skravlet og skravlet og skravlet. De satt der kanskje i 15 minutter. Alle trærne var helt dekt av småfugl. Jeg ble helt stum og facinert av dette skjeldne og overveldende skuet. Følte meg priviligert at de ville lande hos meg. Lyden var øredøvende, og energien som fulgte med alle de bevingede vesene var ubeskrivelig.

Når de lettet var det som et fossebrus. De kom tilbake også på høsten, men da i et mindre antall.
A blessing? En renselse?
GjenopprettetMedlem
A blessing...