Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
<t>I tirsdags kom katten min in med en svale.
Jeg trodde det ikke fÞrst. Det er ingen svaler her i denne Ärstiden.
Det var den sorten som i Sverige er kalt tornsvale eller tornseglare.
Jeg tok den fra katten, den var kald og veldig lett.
Trolig hadde den vÊrt dÞd lenge og katten hadde funnet den nÄ.
NÄr slike ting skjer, ulogiske og forbausende ting, sÄ tenker jeg at dette kansje vil si meg noe.
En tornsvala midt i vintern??
Denne fugeln rider pÄ vinden, jeg tror den er helt avhengig av vinden.
Jeg vet at hvis den kommer ned pÄ bakken sÄ dÞr den, den klarer ikke Ä ta seg opp igjen.
Ikke uten hjelp.
(trolig er det hvad som har skedd for denne fugeln)
Hvad vil dette si meg??
Intressant utfordring som jeg trolig vet svaret pÄ, men ikke ser akkurat nÄ.
(Jeg har ihvertfal prĂžvd Ă„ be om hjelp i det siste)</t>
GjenopprettetMedlem
<t>FÄglarnas Ärliga lÄngdistansflyttningar utlöses av vÀderförhÄllanden.
Tornseglaren förvirrade sig kanske nordöver pga. global uppvÀrmning och kan ha frusit ihjÀl samt lidit brist pÄ mat. Den flög nog till denna del utav vÀrlden för tidligt. Manga fÄglar flyger sig vilsna pga. magnetisk strÄlning som förorsakas av mobiltelefoner. FÄglarna navigerar efter den magnetiska polen ved hjÀlp av innbygd kompass i huvudet, men i vÄr modÀrna vÀrld har vi skapat blokeringar (f. ex. magnetisk strÄlning) hvilket gör at dom stagnerar (f. ex. I Sahara-örknen). Pendulen fÄr inte svinga naturligt och allt Àr i obalans.</t>
GjenopprettetMedlem
"Ofela":
FÄglarnas Ärliga lÄngdistansflyttningar utlöses av vÀderförhÄllanden.
Tornseglaren förvirrade sig kanske nordöver pga. global uppvÀrmning och kan ha frusit ihjÀl samt lidit brist pÄ mat. Den flög nog till denna del utav vÀrlden för tidligt. Manga fÄglar flyger sig vilsna pga. magnetisk strÄlning som förorsakas av mobiltelefoner. FÄglarna navigerar efter den magnetiska polen ved hjÀlp av innbygd kompass i huvudet, men i vÄr modÀrna vÀrld har vi skapat blokeringar (f. ex. magnetisk strÄlning) hvilket gör at dom stagnerar (f. ex. I Sahara-örknen). Pendulen fÄr inte svinga naturligt och allt Àr i obalans.
ig syns nok det her var et godt svar.
GjenopprettetMedlem
ig syns nok det her var et godt svar.
Enig!
Det var et godt svar.
Jeg syns det var et veldig flott svar, innholder flere dimensjoner.
Taler til bÄde den ytre og den indre verden.
TAKK Ofela!
:beer: