Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I den vestlige sjamanisme fokuseres det på kraftdyr og totemdyr. Det hender vi glemmer at de levende dyrene vi møter på vår sti har en like kraftig mening og beskjed til oss. Som tidligere nevnt i forumet er den overordnede meningen/symbolikken den samme for alle, men det er min mening og erfaring at de allikevel har en individuell beskjed til mottakeren. Ofte kommer denne klarere frem om man i første omgang ser bort i fra den almenne betydningen. spør deg selv hva betyr dette dyret for deg? Hva er det som det ønsker å formidle. Denne beskjeden blir da ofte forsterket og bekrefter når man etterpå ser på den almenne betydningen.
Den sannhet jeg formidler er min egen
Whitecougar
GjenopprettetMedlem
Hei.
Viktig det du påpeker der. Jeg har selv flere ganger fått hjelp når det er ting jeg sliter med, av dyr eller fugler som plutselig dukker opp i hagen eller som krysser min vei. De har alltid hjulpet med å finne det rette fokuset slik at jeg kan komme videre.
Men jeg har enda ikke klart å se betydningen av at jeg en sommer for noen år siden til stadighet hadde saksedyr i senga

Hater de krypene!
Inger Lise.
GjenopprettetMedlem
kanskje du hadde glemt å klippe deg? hehe
Francis [Bot]
I juni i år, skulle jeg kjøre til hjemplassen til pappa. Jeg hadde vovsen med meg, det var sol og varmt ute, og jeg måtte ta endel stopp for å lufte hunden å gi den vann.
Jeg hadde bestemt meg for å stoppe på en bensinstasjon etter ca 2 timers kjøring, for drikke og dobesøk for oss begge. Ca 10 minutter før jeg kom frem til bensinstasjonen, sto det plutselig en hvit enslig rein på veikanten. Jeg bremset ned og kjørte sakte forbi den. Den stirret på meg fra den så meg til jeg var kjørt forbi den. Jeg skvatt så voldsomt og reagerte på at den stirret så på meg. Og lurte fryktelig på hva den ville meg. For ja jeg var og er fremdeles overbevist om at den ville meg noe...
Francis [Bot]
...kanskje den skulle gi meg en advarsel og styrke? For på bensinstasjonen ble vovsen min nærmest levende spist av en "kjøter" av en schäfer som gikk til angrep på min lille vovse... Heldigvis gikk det bra med vovsen min...