Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
AdsBot [Google]
Jeg har hatt et sterkt syn hvor en skorpion gikk til angrep på meg. Etterpå viste en stor tiger med milde øyne seg, den fylte nesten hele "landskapet". Det føltes som om den reddet meg fra døden. I bakgrunnen vekslet flere bjørneskikkelser, jeg kunne se både vaskebjørn, koala og brunbjørn. Jeg fikk en følelse av at tigeren skulle bli min venn. Er det noen som vet hva tigeren står for som kraftdyr?
Anonymous
Drev og surfet litt rundt her for å finne noe annet, så kom jeg over denne tråden. Det du opplevde med tigeren, ligner på det jeg erfarer med den. Jeg fikk en fornemmelse av å ha en tiger med meg en gang, og da jeg dagdrømte om den, så jeg tigeren som mor. Da jeg leste om den som kraftdyr, sto det blant annet om dette med morskjærlighet. For noen få dager siden, var jeg mer inne i det selv, og var selv en som ammet en tigerunge.
Skorpionen har jeg også hatt et nært forhold til samtidig som tigeren. Intressant. Skorpionen har med liv, død og gjenfødelse og gjøre. Noe må dø for at noe nytt skal vokse frem, og deretter blir man en mor til sitt nyfødte barn.
Anonymous
Tigeren er stripete, noe som kan stå for lys og mørke. Man forvandler og føder i mørket, belyser en ny del av seg selv og nærer den, går inn i mørket igjen osv... Stripe for stripe. Det blir det samme som skorpionen står for; liv, død, liv, død, liv, død....
GjenopprettetMedlem
Fant dette om tigeren som kraftdyr:
* Power
* Energi
* Strength and willpower in the face of adversity
* Acting in a time of manner
* Action without analysis

GjenopprettetMedlem
Tigeren trives best i eget selskap og beveger seg kjapt som lynet,
den er impulsiv og handler med en gang. Tigeren nøler ikke.
Bærer du i deg tigerens kraft vil du være viljesterk, og i bevegelse.
Du går etter byttet med sikkerhet.
Du lar deg ikke skremme av andre mennesker og du kjenner din styrke
og er ikke redd for å vise den. Du er ofte alene og du søker styrken i deg selv.
Føler du at noen nøler eller at du er tappet for styrke, søker du tigeren og
dens medisin vil hjelpe deg.
Tigeren står også for det å finne løsninger,og når den kommer til deg er du klar
for nye opplevelser og forandringer.Du trenger stor plass og kan føle deg kvalt i omgivelser
som ikke møter dine behov.

Anonymous
Takk, Lilyane. Det er intressant og lese i forhold til hvordan jeg har utviklet meg i den perioden hvor jeg har sett tigeren.
Jeg kom til å tenke på at den oransje tigeren har harachakraets farge. For litt over et år siden, fikk jeg en reise som var en helt tydelig reise i de nederste chakraene. Og jeg fikk gjort en del der. Det hadde med tilhørighet og den indre tryggheten og gjøre, som er harachakraets tema. Etter reisen følte jeg meg lettet, og kjente en tillit som jeg ikke kunne huske hadde vært der før.
Med tigeren, fikk jeg den følelsen av at alt "er der hele tiden", som å få igjen vissheten om navlestrengen til universet, og deretter kunne leve mer i nuet.
Tillitten til at man blir forsørget, har også sammenheng med den styrken det står ovenfor at tigeren står for;
"strength and willpower in the face of adversity" og "action without analysis".
Dette har også sammenheng med behov, da man i denne tryggheten på seg selv, også blir seg mer bevisst på hva man til enhver tid har behov for.
GjenopprettetMedlem
Hei Kristin. Fint at du fant paraleller til ditt møte med tigeren.
Interessant det du nevner om tigerens oransje farges forbindelse med harachakraet.
Det er stor aktivitet i mitt harachakra for tiden, jeg har kommet til et punkt hvor jeg ser at en storrengjøring er påkrevd. I den forbindelsen har jeg i den senere tid, ofte kjent en slags kulde fornemmelse i harachakraet, særlig om kvelden når jeg har lagt meg. Tenker at dette er en healende kraft. Jeg har fått forståelse av at healing både kan oppleves som varme og kulde, og at varme-healingen kommer fra jord og kulde-healingen fra himmelen.
Er det noen som har innspill å komme med i forhold til dette?
Anonymous
Ja, jeg har kjent både varme og kulde i forbindelse med healing. Noen kaller også varmen for yang-energi, og kulden for yin-energi. Yang forbindes med rødt og yin med blått, då der er det også en paralell til det med jord og himmel.
Det kan også komme nummenhet og prikking når chakraene jobber, i tillegg til andre følelser og bilder i forbindelse med det. Kommer helt an på hvor dypt man går. Det kan kanskje også være en ide å legge merke til ting man tenker på samtidig, som kan oppfattes som tilsynelatende tilfeldige.
Kom forresten til å tenke på at det jeg nevnte ovenfor, er en blandig av rot og hara. Kan forresten anbefale boken "Sjaman, healer og vismann" av Alberto Villoldo, om du ikke har lest den. For jeg synes personlig at det er den beste beskrivelsen av chakraene jeg har funnet noe sted. Det satte ting så enkelt i perspektiv for meg.
GjenopprettetMedlem
Verdifull info, takk skal du ha.
Jeg stiftet bekjentskap med de kalde energiene etter et kurs i Theta healing med Rune Heivang for et år siden. (forøvrig det eneste alternative kurset jeg har deltatt i )
Kurset gikk over fire dager og var en fantastisk døråpner.
Da jeg la meg den første kvelden ble hele høyre benet mitt iskaldt. Høyre har vel med handling å gjøre, eller?
Fikk etter dette kulde følelser i hele under kroppen.
Jeg skal kjøpe boken du refererer til, for å hente mer kunnskap om chakraene.
Anonymous
"Kristin":
Ja, jeg har kjent både varme og kulde i forbindelse med healing. Noen kaller også varmen for yang-energi, og kulden for yin-energi.
Jeg har lært meg att om det ellers er varme och du kjenner kulde på et sted, då er det tegn for en blokkering av noe slag...
GjenopprettetMedlem
Ja den er jeg med på. Jeg har i senere tid hatt denne kulde følelsen i hara/rot chakraet, (blokkeringer). Lurer på hvordan jeg best kan løse disse opp. Har du noen forslag på hvordan jeg kan hjelpe på prosessen i å fjerne disse blokkeringene?