Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
SEO Crawler
ute å ruslet igår. så kom en liten linerle, den livlige lille fuglen som er "overalt" sommerstid.
det slo meg at den kan symbolisere tillit.
har alltid likt linerla, nydelig og humørfylt liten skapning.
"wagtail" heter den på engelsk. "vippestjert", den er langstjertet som skjura. liten luring
GjenopprettetMedlem
Linerla, eller vippestjerten er for meg en glad sommerfugl. Nr været er fint, så er linerla der og hilser ved å vippe. Jeg blir alltid i godt humør av å se linerla. Og så er den en trekkfugl - tenk for en styrke den har selv om den er så liten.
Sjura vipper også. Det sies at når sjura sitter utfor din dør og vipper med stjerten er det tegn på at du får besøk.
mvh Stridshjelp
Anonymous
Tillit ja. Aha! Takk skal du ha. Tenkte ikke på det. Den er liksom så lett og leken, og god å se på

GjenopprettetMedlem
I ettermiddag hørte jeg leven ute på verandaen og gikk for å se hva det var. Der satt det en linerle på verandaen og kvitra høyt, og erta katta! Den satt ganske lenge så jeg fikk se hvordan det så ut på nært hold, og så begynte den å fly litt rundt om kring og sette seg her og der på plasser som ikke katta nådde den. Katta har vært helt rar lenge etterpå!