Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg ble for en stund siden veldig opptatt og fascinert av oteren. Jeg så et flott bilde av en oter. Ved siden av
bildet stod det, "go with the flow". Oteren lå der så avslappet og fløt så integrert og lekende med strømmen.
Noe som har vært en av mine utfordringer, og som jeg nå føler at jeg begynner å mestre.
Etter det, fikk jeg en fornemmelse av en puma ved min side, og bak meg et edderkoppnett. Jeg har det siste året fått noen utfordringer i forhold til andre mennesker som har årsaker i min fortid. Jeg føler et bedre forhold til edderkoppen nå, og jeg var da jeg fikk denne fornemmelsen igang med å legge ting bak meg, og pumaen handler om å stå i sin egen kraft og bare la andres stemmer flyte forbi med vinden på en måte. Det føler jeg også at jeg nå mestrer bedre.
Og nå har jeg fått en tigerfornemmelse. Det handler blant annet om å ikke være så beregnelig, og ikke analysere så mye. Tenker da på å bare hvile i seg selv og ta det som kommer, for det som kommer spontant er ofte det riktige.
Takk til alle dyrehjelpere

GjenopprettetMedlem
Herlig

W3 [Sitesearch]
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Kjøttlærere

Anonymous
Det du sier om pumaen er veldig interessant for meg. Er det din egen fornemmelse og tolkning? For to måneder siden kom en puma til meg , og den fremstår som sterkere og stoltere jo mer jeg er istand til å "la andre stemmer flyte forbi"!
Jeg elsker pumaen min i sin kraft, og det hjelper meg å se bort fra fremmede, negative stemmer. Den virker også som moralsk hjelper, i og med at den blir gladere og mer energisk når jeg ikke lar meg trekke inn i polariserende spill med andre mennesker. Takk til en fantastisk hjelper som dukket opp til rett tid.
Anonymous
Både og. Jeg fikk den følelsen da jeg var på trommehealer-kurs hos Whitecougar, og stod ved siden av han.
Det inspirerte meg den gangen, men jeg hadde liksom ikke de ordene. Bare den følelsen. Jeg trengte den styrken nå for en stund siden, og da jeg var på vei til å bli mer sikker i meg selv, fikk jeg fornemmelsen av en puma ved min venstre side. Den hadde kanskje vært der en liten stund da jeg merket den.
Da jeg ble oppmerksom på den, ble følelsen sterkere, og jeg fant noen setninger om den som traff meg veldig akkurat da. Jeg begynte å tenke på den, og forestilte meg at jeg var en, og da merket jeg det med den selvtillitten.
Det er en form for selvtillitt som på en måte gjør at du står helt i deg selv, og kan forholde deg nøytral.
Da forestilte meg pumaen, lå den/jeg oppå et lite fjell. Der ligger den og observerer og venter og ser. Så fikk jeg den følelsen av å være i meg selv, og å bare observere det som sies og gjøres rundt meg.
Så det er en blanding av egen fornemmelse og andres tolkning.
Takk for responsen dere.

GjenopprettetMedlem
Å være seg selv nok...
heyatehey
GjenopprettetMedlem
Go-go Tiger-girl!! Power of Felina be with you!

Anonymous
Thanks Tele-dude! Hvem er Felina?
GjenopprettetMedlem
Felines betyr kattedyr, tror jeg, akkurat som canins også kalt K9 er hundedyr.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
På en trommereise tidlig i januar møtte jeg mange forskjellige kattedyr - Leste litt seinere i en tråd av Inger Lise fra hennes reise i Sør Amerika og la merke til det hun hadde skrevet der om bla. jaguaren.
Senere møtte jeg en hvit..
Go with the flow
cenobandeno

Anonymous
Takk Stridshjelp, da fikk jeg svar på det andre jeg hadde lurt på også. Intressant at du møtte mange kattedyr på samme trommereise Cenobit. Var det forskjellige dyr eller mange av det samme dyret?
GjenopprettetMedlem
"Kristin":
Takk Stridshjelp, da fikk jeg svar på det andre jeg hadde lurt på også. Intressant at du møtte mange kattedyr på samme trommereise Cenobit. Var det forskjellige dyr eller mange av det samme dyret?
Mine trommereiser er kun på begynnerstadiet og jeg sliter litt med å memorere... Men den startet fra et fjell som heter Segla, sammen med ørnen reiste jeg først gjennom kjent landskap for så å bryte gjennom skydekket.
På den andre siden var skydekket som en vukanaktig tut, med voldsom hastighet gjorde ørnen akrobatiske vendinger inn i nytt og ukjent landskap.
Første stoppested tror jeg var blant nordamerikanske indianere som utførte ritualer, dans og tromming plutselig ble jeg oppmerksom på en puma. Den var i forsvarsposisjon, freste og slo med ene forlabben før den forsvant inn i høyt gress og buskas.
Ved taktskifte i trommingen føyk jeg videre og befant meg andre steder, men omtrent samme historie gjenntok seg på tilsammen 7 forskjellige steder, mine tanker etter reisen ga meg en fornemmelse av å delta på en verdenstromme-reise som endte i vage skumrings bilder av en sittende gruppe samer rundt et bål. Rolig taktfast tromming fra og en liten runebomme, og en gaupe som beveget seg forsiktig gjennom snødekket gammel skog.
Anonymous
Takk Cenobit. Fint og lese om opplevelsen din. Hadde nesten glemt hvorfor jeg stilte dette spørsmålet, men kom på at jeg lurte på om et kraftdyr kunne vise seg som flere, om det liksom av og til er en grunn for det, og det er jo. Jeg kom på at det har jo nettopp skjedd med meg, da ulven viste meg to sider av seg selv.
Kattedyra er i familie med hverandre. Når man ser flere kattedyr, skulle man kanskje undersøke hva de har til felles også?