Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
...
GjenopprettetMedlem
"Masha":

som om noen kommenterte og debatterte omkring det som foregikk
mellom oss. Siden han flyttet ut av huset, har jeg ikke fornemmet noe slikt.
Herunder hører det vel også at mitt mobiltelefon levde sitt eget liv i denne perioden og sendte (uten at jeg rørte den ) tomme meldinger til en nær venninne.

Er det slik at det er snakk om en enebolig og da ikke kunne være andre i huset er det første jeg tenker når jeg leser dette?
Enkelte mobiltelefoner har vist seg å sende meldinger til personer lagret i minne, men dette dreier seg mer om tidligere meldinger tror jeg (til nye personer fra minne).

Ellers har jeg opplevd å tidligere fått kontakt med en person som skulle hjelpe meg med å finne ut hva jeg skulle drive med i livet, jobb relatert når jeg ble klar for det.
Og når jeg så fikk livet mer på beina, opplevde jeg at jeg fikk et ubesvart annrop på telefonen min.
Jeg ringte da opp nummeret og kom nettopp til denne personen sitt jobbkontor.
Det merkelige var da at hun ikke hadde ringt meg i det hele tatt.  :shyone:

Jeg tokk dette som et tegn på at det var på tide jeg gjorde noe med livet mitt..  og det gjorde jeg.
Tokk kontakt med gamle venner ( dette er et år siden ) som jeg fortsatt har god kontakt med.
Og de er stolte over hva jeg har gjort med livet mitt de siste årene.
En deilig følelse!! :eusa_dance:
Jeg har akkuratt nå startet firma og meldt meg inn i dette forumet og føler at endelig får jeg noe igjen i livet.
Anonymous
Det er steke saker du har gjennomgått, og drømmen og hendelsene ellers viser til sterke krefter i sving. Det tror jeg.

Disse 'signalene' får meg til å minnes flere atskilte episoder. Hadde engang en underlig dramatisk drøm, som jeg senere forsto var et forvarsel ang. en relasjon jeg hadde, som endte opp i ganske skremmende og sprø ting.

En gang var jeg med en venn på fjellet, og vi så tre ravner sitte på noen steiner. De satt helt i ro, helt til vi kom bort til dem, som om de venter på oss. Da fløy to av dem, mens den tredje satt litt til. Det var helt uttrolig, men min følgesvenn skjønte det handlet om han, og at det var et varsel om død. han hadde mistet to familimedlemmer før, og kort etter dette fikk han beskjed om en tredje kjær slektnings dødsfall.

I et intenst vanskelig forhold jeg var i for noen år siden, hvor jeg gråt mye om natten, kunne jeg oppleve en utrolig sterk kjærlighetsenergi rundt meg. (om natten) Jeg fant det særdeles merkelig, da alt var så vondt. Men senere har jeg tenkt at det fikk meg til å holde ut lengre enn jeg ellers ville ha gjort. Og jeg tror ærlig talt det var engler der og sørget for meg, for vi hadde noe viktig vi skulle erfare sammen, om enn smertefullt. Det er virkelig noe av det mest bemerkelsesverdige jeg har opplevd, for det var ikke inni meg, men helt klart utenfor, liksom i lufta. Og jeg bruker ikke å oppleve slike ting.
Anonymous
Ja,jimango, det er snakk om en enebolig med god avstand til andre boliger, det er et meget rolig sted.
Også for tre dager siden hendte det at jeg tenkte på en person, og hun ringte meg en halv time senere og sa jeg hadde ringt til mobilen hennes. Det var blitt registrert som et ubesvart anrop fra min mobil til hennes, men jeg hadde ikke ringt, og anropsloggen min viser dette.
Takk,sister drum og jimango, at dere tok dere tid til å svare!
GjenopprettetMedlem
Heisann. Skjønner godt at du lurer på dette.

Har vært i lignende situasjon. Men jeg hørte ikke stemmer da. Min eksmann og jeg hadde det skikkelig trøbblete. Vi er nå gått fra hverandre. Men på den tiden det gikk mest hektisk for seg, opplevde jeg noe rart.

Var på vei gjennom stua, da jeg plutselig bråstoppet. Jeg snur meg kjapt i retnig spisestua vår, å får sterk følelse av å ikke være alene. SÅdukker ordet "møte" opp i hode mitt. Da forsto jeg at våre følgesvenner hadde rådsmøte ang situasjonen vår. Da var det greit, å jeg gikk med en trygg følelse ut av stua.

Så dette med energier.

Leiligheten min har rett og slett vært fullladet med energier i det siste. Kattene, spesielt han ene, kan få noen raptusanfall her som ikke ligner noen ting. Han er veldig følsom for forandringer. Han virker hyperstressa innimellom, plutselig sperrer han opp øya å ser ut i intet, øra flyr som propeller, å han springer å gjemmer seg etter en hurrameitur rundttur. Lurer litt på hva det er. Han andre reagerer ikke så sterkt på det.

I går morges da jeg kom ut på badet, sto varmekablene på fullt, 25 grader. Her hos oss er det varmt ennå, ikke sjans i havet at jeg kunne funnet på å sette dem på nå. Spurte dattra mi om det var så kaldt den nattan, at ho måtte sette på så mye. Regnet jo med at ho hadde stått opp for å gå på do. Men hun tittet rart på meg, å sa hun ikke hadde gjort det. Så da slo jeg meg til ro med at en av oss må ha gjort det i søvne, men syns det er litt rart også.

Pæra i taket på badet hadde også gått, å da jeg skulle skifte pære, begynte lampa plutselig å lyse igjen. Merker også på lysa i stua, det blinker til innimellom, det har det ikke gjort før.
Så jeg ble litt interessert i det du fortalte, siden vi har hatt noen merkelige opplevelser her også, med strømmen.

Noen andre med lignende opplevelser?
Anonymous
Ja, Silva, som du beskriver det, det hørtes ut den gangen som om følgesvennene våre hadde møter angåeende vår situasjon. Og temperaturen på møtene var ganske høy...

Det er interessant å høre om dine opplevelser med elektrisitet. Nylig hadde jeg en elektriker på besøk som mente at kvelden før, mens han hadde utført et oppdrag, hadde  han fått bevis på overnaturlige krefter.
GjenopprettetMedlem
I grunn er det jo ikke så merkelig, men allikevel er det veldig merkelig.... :o

Merker på meg selv at jeg er i stadig forandring, kjenner det spesielt på kroppsvarmen. Jeg har forsåvidt alltid hatt en slags feberfølelse, men den er blitt sterkere den siste tiden. Huden koker nærmest. Før jeg skjønte hva det dreide seg om, så lurte jeg jo litt på dette, ble faktisk bekymret også, siden jeg ikke følte meg syk. Så jeg tok dette opp med legen, om hva det kunne være som gjør at jeg merker feber uten at det syns på tempen. Legen min titta rart på meg, å lurte på om jeg hadde sjekka at tempen var i stand. Forklarte at dette hadde jeg opplevd med flere forskjellige temper. Men han ristet bare på hodet, å jeg fikk aldri noen svar.

Nå skjønner jeg jo at det er min egen energi jeg kjenner, å at den også kan påvirke det som er rundt meg. Så det vil vel ikke være så rart om min energi påvirker strømm og elektriske apparater?.....eller er jeg på tyttebærtur nå?.....
GjenopprettetMedlem
Det du skriver om kattene kjenner jeg godt igjen.
Både kattene og hunden her heime blir ofte sittende dørgstille
og titte ut i intet. Til og begynne med trodde jeg det
var mus i veggene(gardshuset har opprinnelig gamle tømmervegger),
men etter å ha utplassert en rekke musefeller + at kattene
tok mange har det allikevel fortsatt.
Spesiellt i den ene stua, der sitter kattene ofte, og noen ganger begge to
og titter samt at de følger noe med blikket. Mang en gang har jeg sitti aleine i den stua
og føler klart at jeg ikke er aleine. Men føler aldri på noen måte uro eller frykt.
Dyrene har som kjent sanser som langt overgår oss mennesker.

Og når det elektriske så er det et kapittel for seg.
Mange ganger er det som om spenningen skrus opp flere hakk
og pærene lyser kjempesterkt.
Har hatt elektrikker her to ganger for å sjekke alle muligheter
i forhold til spenningsfeil, jordfeil ol. aldri har han funnet noe.
Konklusjonen til elektrikkeren:
"trur faktisk det spøker her hos deg - hahahaha"
GjenopprettetMedlem
:lol:  :lol: :lol:

Da var jeg ikke på tyttebærtur alikevel......Lurer på hva elektrikeren hadde sagt her. her er det noenganger så du kan skjære gjennom lufta.

Men er litt bekymet for den ene katten min. Det er ikke noen negativ energi her, føler det som positivt og "snilt". men jeg tror rett og slett at han ikke forstår hva som skjer rundt ham, å han blir stresset. Han er av rasen Maine Coone, å de er spesielt vare på forandringer. Å veldig nysgjerrige.

noen tips til hvordan man kan få ham til å slappe mer av?
GjenopprettetMedlem
Telefonen ringte i går,men jeg rakk ikke å ta den.Så på displyet hvem som hadde ringt.Ringte opp,men det tok en stund før det ble svart.Men det viste seg at personen som skulle ha ringt,holdt på å skulle låse seg inn da jeg ringte.Hvordan kunne det ha seg ,at det ble ringt til meg,fra denne personen,30 sekunder før jeg ringte tilbake?
GjenopprettetMedlem
Enkelte mobiltelefoner har vist seg å sende meldinger til personer lagret i minne, men dette dreier seg mer om tidligere meldinger tror jeg (til nye personer fra minne).

Da gjeller det å ikke ha et innhold i meldingene sine som ikke tåler "dagens lys"  he he...  :w00t:

Har hørt at det er en mobilvirus ute å går.... som gjør slike sprett.... kanskje er det forklaringen til oppførselen av din mobil, ørnen...?
GjenopprettetMedlem
Apropos katt...  :P
Fikk en kattunge, da jeg kom hjem fra sykehuset. Et skjønt vesen, blanding av Maine Coone og Skogskatt.
Lar all trangen til kjærling gå utover den... og den tar vellvillig imot.
Den angriper sigarettene mine, gang på gang, leker med lighteren, så den alltid forsvinner.
Må lete i lange stunder før jeg får tent meg en.
Undrer meg på hva den førsøker å "fortelle "meg ....he he... ?  :icon_rolleyes:
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":

Apropos katt...  :P
Fikk en kattunge, da jeg kom hjem fra sykehuset. Et skjønt vesen, blanding av Maine Coone og Skogskatt.
Lar all trangen til kjærling gå utover den... og den tar vellvillig imot.
Den angriper sigarettene mine, gang på gang, leker med lighteren, så den alltid forsvinner.
Må lete i lange stunder før jeg får tent meg en.
Undrer meg på hva den førsøker å "fortelle "meg ....he he... ?  :icon_rolleyes:

:lol: Ja, det kan du jo lure på....... ;D
GjenopprettetMedlem
Det var hustelefonen,min sjelevenn :respect: