Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I dag når jeg satt på bussen på vei hjem fra jobben, ble jeg oppmerksom på at det satt noe på tv-antenna til et hus som nærma seg. Det viste seg å være en diger ugle! Den var lys på magen og rødbrun på vinger og rygg, og den hadde svart hode med "ørefjær". Hva kan dette være slags ugle? Jeg har aldri sett en ugle i hele mitt liv, og plutselig ser jeg en som sitter på en tv-antenne midt i byen ( dvs like ved skogsområde).
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Hei, Stridshjelp
Fant denne linken om norske ugler,
kanskje du klarer å kjenne igjen ugla di på et av bildene.........
http://www.nhm.uio.no/ugler/Norge.html#JordugleAdsBot [Google]
Så fin opplevelse med ugla, den er kanskje på vei inn i livet ditt? I tilfelle kan du ha dette i vente (ugla som kraftdyr):
Active at dawn and dusk owls are sometimes referred to as the night eagle, a messenger from the darkness and a guide through all the mysteries that it contains. It teaches us how to embrace our personal darkness without fear. Owls are sometimes thought to come to those that are about to die. This does not mean a physical death as much as it means the letting go of some part of yourself that is not serving you. Owls with their spectral senses help guide us through the dark tunnels of fear, change and uncertainty to the brilliant light shining at the other end. If the owl appears in your life thank it for its willingness to guide you through its shadowy realm to the other side of promise and joy.
GjenopprettetMedlem
Idnar: Det var flotte bilder! Det ligner mest på en hubro, men det var andre farger. Men kanskje det fins flere hubroer. Det merkelige er at en på jobben hadde med seg en bok om rovfugler i går. Jeg skal se på den i dag/morgen og se om jeg finner noe jeg kjenner igjen der.
Lilje E: Det var en utrolig spennende beskrivelse av ugla. Og den treffer! Egodød er et sentralt tema hos meg, et varsel om at det skjer nå er positivt!
Så spennende!
GjenopprettetMedlem
he he, kan jo likevel være et tegn. Illusjonen lenge leve. Jeg bor ute i skogen, og stusset skikkelig da jeg så en ugle på høylys dag. Den så mer ut som et kjeglelignede prosjektil enn en ugle. Men den var heldigvis ikke av plastikk

GjenopprettetMedlem
Thiihiiiiiii! morsomt
Og det var jo en Ugle da
Jeg møtte min første ugle for et års tid siden da det fløy en stor ugle rett foran bilen min nattestid...elegant og majestetisk sveipet den rett foran ruta. Jeg kjente noe mektig som føyk inn i meg......ooooooooo...... magisk!
UlveMor
Anonymous
haha en plastugle

Men sikkert ikke så lett å se det hvis du satt på med bussen.
Det kan jo være et tegn i allefall.
Jeg har heller ikke sett Uglen i virkeligheten, men det er noe jeg har lyst til å få oppleve en dag.