Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Sþk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
I forbindelse med en healing, kom reinen (en velvoksen,kraftig okse med svĂŠrt gevir) fram
som kraftdyr.
Ønsker Ä vite litt om hvilke egenskaper reinen besitter (som kraftdyr).
Mulig det stÄr et eller annet sted her inne, men jeg kan ikke finne noe.
Det nÊrmeste jeg kommer pÄ de engelsk-sprÄklige nettsidene er "deer". GÄr reinsdyr
inn i denne kategorien, eller...?

HÄper noen kan svare meg pÄ dette da vedkommende som fikk dette kraftdyret med seg
gjerne vil vite noe om det.
GjenopprettetMedlem
Hei Kira.

Noe om reinsdyret her:

Reindeer's Wisdom
Connection to home over long distances
Power of wandering
Protection while traveling
Social skills
Retention of ones power in group situations
Ability to go long periods in the dark
Anonymous
Tusen takk, Samin.
Skal formidle det videre.
AdsBot [Google]
Jeg har lest i gamle samiske skrifter at det var tre dyreskikkelser som var i noaidens tjeneste;
1) Saivo-loddi, en fugl som viser vei nÄr noaiden skal ut pÄ reise og som bringer jaktutbytte og bringer nyheter
2) Saivo-guelle, en fisk eller en orm som farer ned til dĂždsriket
3) Saivo-sarva, som er et reinsdyr som skal stride i noaidens sted

Ut i fra dette kan det se ut til at reinsdyret skulle bringe kraft til personen for Ă„ kunne takle vanskeligheter.
WiseNut [Bot]
Hei!

Dette stÄr i "Djurens sprÄk" av Solöga:

(satser pÄ at ren er rein pÄ svensk...)

REN
Du har gÄvan vÀrlden vÀntat pÄ. Ge din gÄva till vÀrlden, vÀrlden behöver den. Din gÄva Àr att upptÀcka dina egna förmÄgor och att kÀnna tilltro till dem.
Renen visade mig att alla har olika gÄvor och att alla behövs lika mycket. Det spelar ingen roll vad din gÄva Àr - den behövs. Med gÄva menas t ex helande, clairvoyans, teater, musik, odlande, hantverk m.m.

Boka er en samling av Solögas erfaringer.

En god ting kan vÊre Ä reise til reinen og spÞrre den selv, for den som har fÄtt rein som kraftdyr.
Det er tross alt vÄre egne erfaringer som er det sentrale.
Anonymous
"AL":

(satser pÄ at ren er rein pÄ svensk...)

SÄ Àr det  ;D

En god ting kan vÊre Ä reise til reinen og spÞrre den selv, for den som har fÄtt rein som kraftdyr.
Det er tross alt vÄre egne erfaringer som er det sentrale.

TÀnkte just skriva det. Jag har visserligen Solögas bok, men jag tror att varje person har en personlig relation till djuren och vad renen betyder för en, behöver den inte betyda för en annan. Jag hade f.eks ett kraftdyr som tydligt och mÄnga gÄnger, visade att det hjÀlpte mig med rÀdsla ... men det Àr inte samma som i allmÀnna tolkningar/kanaliseringar som man kan lÀsa i böcker och pÄ internet.