Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
AdsBot [Google]
Det er er mye «jobbing» for meg for tiden. Mange skyggeaktige syn som jeg ikke får tak i, og de jeg kaller lysfeer er veldig aktive. Dette skjer i dagsbevissthet. Jeg må innrømme at det gjør meg redd, for tidligere har dette vært advarseler for fare som kommer. Før jeg la meg i natt, ba jeg om klarhet, til å se hva faren innebærer.
Umiddelbaret etter at jeg lukket øynene, kommer LØVEN til meg. Helt klart og tydelig løper den sakte mot meg, en flott hannløve. Uten agressivitet, men med et mildt uttrykk, forsvinner den inni meg. Dette var en sterk opplevelse, for jeg har aldri møtt løven før, og skjønner at den har et budskap til meg. Da jeg sovner etterpå kommer mange familierelaterte drømmer, som jeg vet nå må tolkes med løvekraften inkludert.
Jeg har nå søkt for å se hva den står for og kommet fram til at i hovedsak står for lederskap. Litt uforstående for meg, for det har aldri vært interessant for meg å være leder. Faktisk har det vært en stor vegring i meg mot nettopp dette å ha ansvar for andre. Hittil har jeg sett det som en frihet at alle, inkludert meg selv, må finne sin vei. Lederfunksjonen og autoriteter, har hatt en bismak av maktkamp. Jeg leser også at med løve-kraften, må en være forberedt på at en står i en posisjon der en kan bli skyteskive for andre. Så kanskje er det der min egentlige vegring ligger, at jeg ikke vil ha skylda for ting som går galt.. en tankevekker for meg, og veldig lite heroisk..
Er det noen her inne som har mer info om løven, er jeg deg veldig takknemelig.GjenopprettetMedlem
i boken "Djurspråk" av Carina Solöga Högman står det så här:
*Lejon
Du äger ett stort hjärta och just det är din sanna styrka. Kom ihåg - att ett öppet hjärta - det är ett modigt hjärta. Var stolt över vem du är. Låt nu världen ta del av din visdom. Din gåva är att tala till världen och att världen lyssnar till dig.
"Världen hör mig och ser mig när jag ryter men även när jag spinner", sa lejonet till mig. "det beror på att jag vet vem jag är, jag är stolt över mig själv. Jag har insett att jag är betydelsefull. Eftersom jag har insett det så har också omvärlden insett det och då lyssnar de till mig. Jag får all den uppmärksamhet jag behöver." Orden gick rätt in i mitt hjärta. Vad skönt att inte behöva ryta och ta i för att få uppmärksamhet, det räcker ju med att bara vara mig själv.*
psbot [Picsearch]
løven samler og passer på familien, mener æ.
GjenopprettetMedlem
Litt mer om løven:
The Lion
The lion holds a variety of energies and is never what it appears to be. Their is great myth and lore surrounding it. The Egyptians linked it to power and wealth. When Moses took the Israelites out of Egypt, each tribe was gathered under its own banner, a lion was depicted on one of them. Today, mankind associates the lion with fearlessness because of its mighty roar.
mankind associates the lion with
Unlike other cats the lion lives in groups called prides. They live together in harmony and seldom fight amongst each other. The exception to this rule is related to the female. The male lion is passionate and extremely jealous of the lionesses. If challenged it will act aggressively.
Lions make their homes on the Savannah's of Africa. The coarse grasses and scattered trees of the Savannah's offer it little protection from the outside world and make it a prime target for hunters. Lions are often spotted lying around not doing much at all. They seem to be saying don't bother me "I am busy relaxing." This is one reason why the energy of fearlessness has been associated with this beautiful creature. Lions can teach us the art of fearlessness if we allow ourselves to relax long enough to learn from it.
Those with this totem will find that their life lessons will involve dealing with groups and community in some way. They will also need to pay attention to the particular role they play within that group and work with others cooperatively. Lion people have the ability to be balanced leaders but need to keep jealous tendencies under control.
Within the pride the females are the best hunters. Lions as a general rule are clumsy hunters by themselves but they have learned to develop excellent cooperative hunting techniques for their survival. The females do most of the hunting as well as the rearing of the cubs. The male lion does very little work and is recognized by the beautiful man that frames its face. This gives it a regal appearance and is why it is known as The King of Cats. Both male and female lions are excellent parents caring for the young with gentleness and patience.
Lions do not fight for the sake of fighting. They avoid confrontation and will leave the scene of danger whenever possible and can guide those with this totem out of unpleasant situations.
Løveklem fra
Samin

SEO Crawler
løven er konge.
og den er en av de kattene som symboliserer solen (vanligvis er kattedyrene knyttet til månen)
OOOAAAAAAAAAAAARRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHH! (unnskyld meg, trøtt, måtte gjespe litt..

)
AdsBot [Google]
Tusen tusen takk alle sammen!

Dette gjør det lekende lett å tolke drømmene som kom i natt..
GjenopprettetMedlem
Samin - din lange tekst på engelsk er kanskje hentet fra denne "Animal Totems"-siden?:
(Helt identisk inklusive den meningsløse frittstående gjentagelsen "
mankind associates the lion with")
http://www.sayahda.com/cyc.html
som ligger under dette nettstedet:
http://www.sayahda.com/ — et sted med fine dyrebilder pluss masse glitter og stas. Etter ti år med gransking av slike steder er min erfaring at jo mer glitter og stas og stjernehimler, jo mindre faktisk innhold, nær sagt bare form og intet innhold. Her er stort sett bare påstander om egen fortreffelighet, og sjølsagt prislister. Ingen påstander synes å være underbygd med referanser til noen form for kjent kunnskap utenfor denne personens eget univers.
Dettte dyretotem-stoffet ligger nøyaktig likt mange steder på Internett, det er ikke sikkert at det jeg har funnet er originalen eller kilden. Og det er nettopp et av problemene med slike steder — de sprer materiale uten å angi noen kilde eller forfatter; leseren får ingen sjanse til å vurdere for seg sjøl om det er noen grunn til å stole på det eller ikke.
Jeg skulle ønske at dere som så gjerne legger ut lange tekster (oftest på engelsk) rett fra Internett kunne ta dere bryet og fortelle oss andre hvor dere har det fra. Da har vi en sjanse til å drive litt kildekritikk og se hva slags sammenheng sitatene er tatt fra. Det er jo også ofte slik at innlagte tekster er hentet fra et sekundær- eller tertiærsted (altså et sted som bare har kopiert eller skrevet av fra et annet sted).
Nå liker jeg forsåvidt å være detektiv og prøve å finne ut opprinnelsen til alt mulig, og jeg skulle gjerne visst hvem som først/egentlig/originalt har forfattet dette med disse dyre-totemene? Er dette basert på forskning, erfaring, visjoner — eller er det fra en eventyrbok for barn fra 1873? Hvis noen vet det — please tell me!
Her er et eksempel på hvor EASY det er å tjene penger på nettopp slikt stoff som dette her:
http://www.globalpsychics.com/serving-y ... otem.shtml
http://www.globalpsychics.com/shoppingc ... nimaltotem
Bare $60,- (nei det er jo salg KUN $45,- akkurat nå).
En lengre kommentar herom forsvant under forhåndsvisning, så dere får gjøre dere deres egne tanker om dette. Det som er temmelig så sikkert er at en slik "reading" lages automatisk av vedkommendes datamaskin, antagelig på mindre enn ett sekund. Prøv da å regne ut timeprisen...
Med dette har jeg ikke sagt at ikke drømmer er viktige og har noe å si til den enkelte i sin livssituasjon... Jeg for min del har brukt mye tid på Freud, Jung og dusinvis andre drømmeforskere. Det er mye å hente der. Jeg gikk en gang på en drømmegruppe ledet av en jungianer og tidligere buddhist. Givende. Mer en annen gang, kanskje.
GjenopprettetMedlem
"Passopp":
Samin - din lange tekst på engelsk er kanskje hentet fra denne "Animal Totems"-siden?:
(Helt identisk inklusive den meningsløse frittstående gjentagelsen "mankind associates the lion with")
http://www.sayahda.com/cyc.html
som ligger under dette nettstedet:
http://www.sayahda.com/
Jo det stemmer, det er denne siden. Jeg har lagt ut denne linken til siden flere ganger,
og jeg har faktisk fått den her på sonen. Beklager at eg glemte det denne gangen
Hun som har laget denne siden har skrevet en del bøker:
http://www.sayahda.com/books1.html
Og det ser ut til at det er henne som har skrevet denne boken som denne hjemmesiden er basert på:
http://www.sayahda.com/cycle.htm
Jeg fant ikke boken hennes på nettet, så videre kilde står vel i den...
Hun heter Sandra Viola, som på denne boken:
http://tinyurl.com/yg5pfm som hun er medforfatter til.
Anonymous
Jeg hadde en gang en drøm hvor det kom til meg et dyr.
Det eneste jeg fant om dette dyret, var i en idiotisk drømmebok
som jeg kjøpte for x antall kroner i en periode hvor jeg slukte
alt rått.
I ettertid var det en vis sjel som sa til meg(det gjaldt å tolke denne drømmen):
"Hvilke relasjoner har du i forhold til dette dyret? Hva tenker du når du ser
dette dyret? For det er egentlig der det ligger...inne i deg."
Ut ifra dette har jeg gjort en del tolkinger av egne drømmer som
faktisk har gitt meg mange aha opplevelser.
Dream on!!!

GjenopprettetMedlem
Bravo, Kira!
Sensis [Crawler]
"Liljee":
Jeg har nå søkt for å se hva den står for og kommet fram til at i hovedsak står for lederskap. Litt uforstående for meg, for det har aldri vært interessant for meg å være leder. Faktisk har det vært en stor vegring i meg mot nettopp dette å ha ansvar for andre.
.[/b]
Å være leder er først å kunne lede seg selv...først det, seinere kanskje også andre.
Den som kvier seg for å lede, kvier seg også for ansvaret det er å ta grepet for å lede seg selv...eller???
Ailo
AdsBot [Google]
Mulig du har rett - men det gjelder ikke denne løven.. Grrroarrrr

(jeg skjønner jeg må ha formidlet meg dårlig om hvem jeg er..

)