Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg fikk noen korte glimt og følelser av dyrene igår, men aner ikke hva de betyr. Er det noen som har forslag? Jeg så en ulv som hadde fått flerret opp magen og lå for døden. Jeg ble redd og veldig trist. Det stod en frisk ulv ved siden av meg.
Før jeg skulle sove, ba jeg om å få drømme om ravnen. Før jeg sovnet, viste den meg et hvitt hus

Da fikk jeg øye på panteren som lå der lekent og avslappet, og flere ganger tok den forlabben over nesa. Enda mer

....
Anonymous
Jag brukar se döden,
som begynnelse av något nytt.
Du såg ju också en frisk ulv ved siden av deg.
Anonymous
Takk Lie. Egentlig vet jeg det, men jeg kan av og til bli litt utålmodig når jeg ikke sre alt på en gang..hehe. Jo, jeg går inn i en ny syklus (ulven symboliserer jo også det). Det er mye jeg har drevet og gjort meg ferdig med de siste par årene. Det var det at den var så skadet jeg ikke helt skjønte.
Dette med panteren som tar seg på nesa lurer jeg på om har noe med kommunikasjon og gjøre.
GjenopprettetMedlem
Som noen har nevnt må av og til det gamle dø for at noe nytt skal få plass. Vær oppmerksom på det som skjer rundt deg, du er i en renselsesprosess. Du vasker deg som ett kattedyr. Vær oppmerksom på det magiske som skjer rundt deg i hverdagen. Åndeverdenen vil gi deg de tegn og svar du har bedt om, men ikke nødvendigvis i den form du tror eller har forventet.
Anonymous
Takk Whitecougar. Jeg føler at det er noe der. Flaggermusa (rebirth) dukket opp i kortene mine på plasseringen for framtid.
Det skjedde noe dagen etter at jeg så dette. Det var et tema som har jobbet med hele livet som jeg har fått god klarhet i. Denne dagen var det som om det slapp taket. Om tre uker fyller jeg tjueåtte og begynner på en ny syvårssyklus. Da jeg var på vei hjem samme dag så jeg fullmånen som såvidt hadde begynt på veien til å bli ny igjen. Jeg så en stor sirkel rundt månen i alle regnbuens farger og jeg følte meg friere og gladere enn på lenge.
Samtidig kjenner jeg at jeg må fortsette og holde øyne og ører åpne en stund til....
Anonymous
Legger til litt hverdagssymbolikk m.h.t. det som har blitt nevnt. Whitecougar nevnte renselsesprosess. Panteren viste seg for meg for noen måneder siden. Det virket som om den ville gjøre meg oppmersom på noe. Har lest at den kan stå for det å gjøre seg ferdig med fortiden, og var mye sinne kom opp i den tiden.
Nå jobber jeg på en restaurant som heter Oro. Det betyr gull på spansk, det rene som er igjen etter den alkymiske prosessen. Og der er jeg oppvaskhjelp. Jeg ser det som en teaterscene og ser etter hvilke roller disse menneskene utspiller på min indre scene. I baren står de tre gode hjelpere. De er sympatiske og jordnære, og de hvisker meg ubevisst i øret: "Ikke anstreng deg så mye, ta vare på deg selv. Se bare så rolig vi tar det."
Rundt meg løper min indre skygge; en åttearmet blekksprut, hvilket er en temmelig urealistisk ting, for et menneske har ikke åtte armer, men to. Stedets blekkspruter forventer selvfølgelig at jeg gjør det samme som dem.
For en stund siden kjøpte jeg meg en ny kaffekopp, en svart en med dødningskalle på. Den var ikke så god å drikke av. Derfor ble den brukt til oppbevaringssted for oppvaskbørsten. Så på benken min står døden og vasker seg, og nede i byen står jeg og vasker opp til jeg dør....hehe.
Anonymous
Jeg nevnte navnet på restauranten og alt det andre bare på grunn av den symbolske betydningen det har for meg personlig, men etterhvert kom jeg på at det kan, når det blir skrevet her, være på grensen til baksnakk egentlig. Vet ikke hva dere andre synes. Kunne dere slette innlegget? Det ble bare litt for impulsivt, og egentlig ikke noe viktig at det blir stående.
Anonymous
Hei Kristin,
Jeg synes ikke du behøver å slette innlegget ditt.
Dersom du synes det er ubehagelig å ha navnet på restauranten eller andre ting kan du jo bare fjerne dette fra innlegget selv (Jeg har redigert flere av mine innlegg i etterkant - enten fordi det ble dumt, eller fordi det inneholdt irriterende skrivefeil).
Bruk knappen som heter "redigering" e.l.
Anonymous
Takk NNy, kom på det med redigeringen. Det var heller ikke så mye redigering som var nødvendig bare jeg fikk tenkt meg om.