Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Gidgeroos innlegg om krafdyr og healing minner meg på en opplevelse jeg hadde i helga. På lørdag formiddag sto jeg på busstoppet og venta på bussen. Jeg var fortvilt over en omstilling på jobben med ny sjef og det hele, og spurte ut i lufta: Hva skal jeg gjøre? Skal jeg kjempe imot eller gjøre det beste utav det?

Så så jeg opp på himlen. Like foran meg så jeg et stort skjelett formet i skyene. Det var svært tydelig, og hadde hodet på skakke. Skyen forandra seg etter hvert til 4 kraftdyr på rad: rev, bjørn, ulv og gaupe. (Midt inne kan det ha vært en jerv også, men de 4 andre var mer tydelig)
Ut i fra dette fant jeg ut at jeg skulle ikke kjempe, men at det handla om egodød (skjelett), og at med kraftdyrenes hjelp, ville nok dette gå bra.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Så godt at du finner svar, Stridshjelp!

Og har du sett de siste kvelders NORDLYS??
-lenge siden eg har sett noe så kraftig. 
GjenopprettetMedlem
Var ute i stad og gikk i skogen - fantastisk nordlys flerra tvers over himmelen, i klarvær og glitrende snø, trærne er tunge av snø - vakkert! :eusa_pray:
Anonymous
Så fint å høre stridshjelp  :wub:
SEO Crawler
Stridshjelpdarling, jeg kom nettopp på at jeg så en svær (schvææær) krokodille på østhimmelen i morges. Hodet kom fram fra bak et fjell, som igjen skjulte det meste av kroppen, og så kom halen og alt det ut på andre sia av fjellet..

Ble stående og kikke fascinert,  trøtt  litt over kl. 7.  Den forandret seg fort, skyene bevegde seg..

Så har jeg hatt visse energetiske sensasjoner, til slutt må jeg legge meg nedpå litt, lukker øynene, og der kommer krokodillen til meg...Og så husket jeg den fra i morges...

Hvis ikke verden er merkelig, så må det være meg....men det er nok verden.. (  :I  :confused:  :redface:)

Hadde en krokodillereise for en viss tid siden, snart ett år, og skrev et dikt om det ("den GODE følelsen" het det)...har ikke så mye med den reptilen å gjøre ellers, så det er noen laange sykluser ute og går
GjenopprettetMedlem
Ja, er det ikke merkelig! Krafdyrene viser seg helt inn i den virkelige verden. Det gjelder også andre symboler i tillegg. Når jeg ser slike figurer, har de alltid en betydning. Men i tillegg hadde du en energetisk sensasjon, og at krokodillen kom i et syn. Interessant!  :respect: Noen ganger kan man også se kraftdyr i fjellsidene også. Jeg vet om en krokodille i en dal her, Lavangsdalen.

Skal lese diktet Den gode følelsen.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Det er klart det er en naturlig forlaring på dette ! Vinden blåste skyene i en slik posisjon at det fra ditt ståsted kunne se ut som gitte figurer... Nå må dere legge av dere dette overnaturlige viss vasset... Vitenskapen håner dere!
GjenopprettetMedlem
The beauty is in the eye of the beholder!  ;)
SEO Crawler
"Stridshjelp":

The beauty is in the eye of the beholder!  ;)

Ikke sant?!  :beer:

Det nærmeste vi kommer "vitenskap" (nok et skap som trenger å komme ut av skapet  :razz:)
er Carl G. Jung`s tanker om "synkronisitet" (meningsfulle tilfeldigheter).
Anonymous
Javisst! :biggrin:

La mytelandet leve - innenfra og ut. :beer:

(vitenskapen har sin funksjon, om ikke her..)
GjenopprettetMedlem
"rokkingfakkingroll":

Det er klart det er en naturlig forlaring på dette ! Vinden blåste skyene i en slik posisjon at det fra ditt ståsted kunne se ut som gitte figurer... Nå må dere legge av dere dette overnaturlige viss vasset... Vitenskapen håner dere!

En del av det å drive med sjamanisme er å være årvåken, det å være i kontakt med naturen og alt som er. Å se sine kraftdyr i skyene, ja det kommer da fra naturen. Kanskje ville andre som så densamme skyen, ikke se noe spesielt i den, og de ville ikka ha kunnet mottat gaven, innsikten. Noen ville kanskje ha sett noe helt annet, og så kunne de ha mottatt sin gave, sin innsikt.

Nei, det har kansje ikke så mye med vitenskap å gjøre, men i sjamanismen er vi heller ikke alltid så opptatt av å forklare alt vitenskapelig. Vi er mer opptatt av å ta vare på magien.  :P  :biggrin:
Anonymous
Jeg så en gang på en reise en falk og Tordenfuglen, og den var svart med et blått lys i øynene. Jeg ble bedt om å skaffe meg oversikt over livet, for jeg skulle igjennom en forandring. Inni prosessen, en dag jeg nettopp hadde vært og kjøpt meg et falkøye ttil hjelp, så jeg en diger sky på kveldshimmelen. Det var i skumringen, og en stor blåsvart, tynn/slørete sky, formet seg som en stor fugl på himmelen.
GjenopprettetMedlem
Æg finne bara ett lurt ord te addle desse goe observisjonane:Anima Mundi!
Spennande å sjå kraftdyrå når dykk fortell så godt.

Hilsen ein nesten blind Sjåmann. :respect: :wub: