Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei, lurer på en ting.
Når jeg skulle ut i bilen i morgen satt det ei kråke på takmønet, 2 meter rett over inngangsdøra
(det var ei stor mørkegrå/sort kråke, ikke den sorthvite typen.
Jeg la merke til den da den kom til bilen og den laget typiske kråkelyder.
Jeg prøvde å jage den vekk, men det fungerte ikke.
Jeg spurte derfor hva den ville
Så begynte den å klukke og lage "male" lyder.
Min datter på 6 år kom da ut, og jeg viste den kråka.
Hun sprang å viste den til sin mor, før vi alle sammen satte oss i bilen og dro til jobb.
Kråka satt der 2-3 meter ifra oss hele tiden, rolig og "malende"
Jeg er vant til at kråker stikker av når man prøver og jage dem, + at når jeg spurte hva den ville så begynnte den å "male" ett fenomen jeg ikke har vært bort i før.
Noen som kan hjelpe meg å tolke dette "svaret"
Varme tanker
GjenopprettetMedlem
Hei
Det var en intressant historie .
Jeg vil ikke tolke hva det betyr for deg, men kråke kan symbolisere ,å sette pris på virkeligheten , stole på egen intuisjon og egen integritet .
Du kan prøve å ta kontakt med den i en meditasjon, stille stund og se om den vil fortelle deg hvorfor den kom...

GjenopprettetMedlem
Jeg syns dette var flott!
Jeg blir altid så glad og takknemlig når de ville dyrene viser seg på slike måter.
For meg så er klukking og maling lyd som viser på at en mår bra, en har det rolig og nyter.
Jeg tenker på høner som klukker og katter som kurrer.
I "djurens språk" (Carina Solöga Högman), står det så här om Kråka:
"Du lär dig hela tiden nya saker och på så sätt öppnas det alltid upp nya möjligheter för dig. Din gåva är att du har förmåga atthämta lärdom ur livets alla faser.
En kråka lär sig alltid saker - just det är dess styrka.
Genom att hämta lärdom ur allt avgår den alltid som segrare."
Lykke til med din tolking av budskapet.
Gunilla
GjenopprettetMedlem
Jeg vil ikke tolke hva det betyr for deg, men kråke kan symbolisere ,å sette pris på virkeligheten , stole på egen intuisjon og egen integritet
Det var nok dette den kom for å fortelle. At jeg skulle verdsette det jeg har, og slutte å sutre over småting.
Det ser jeg nå i etterkant.
Kråka kom da som en stille beskjed om å "våkne opp", selv om jeg trodde at jeg var våken
En kråka lär sig alltid saker - just det är dess styrka.
Genom att hämta lärdom ur allt avgår den alltid som segrare."
Og jeg som trodde jeg var ferdig utlært

Takk og varme tanker
Anonymous
Som jeg ser det, må du gjöre en reise og treffe kråka i underverden, for å få svar.
Det er ofte meget personligt, de budskaper som dyren ger.
Jeg hade en opplevelse med en and. Jeg hvor ute for å tegne av ender, midt inne i byen ved busstasjonen. Der vaer fullt av folk og enderne spatserede rundt, rundt og sökte mat. Vi vaer 3 venner som stod der med papir og peen og tegnede.
Hverende gang jeg prövde å tegne av en and (jeg ville ha den i liggende profil) kom den mot meg og ville noe. Jeg prövde mange ganger, men hver gang jeg la blikken på den, kom den. Till slutt, tegnede jeg et raskt bilde, rakt forfra - en and med vuggende gang. Morsom bilde
Jeg gjorde en reise på anden og anden ble siden ett meget viktig kraftdyr for meg å arbeide med min redsle og angst.
Det är STORT! Virkeligt stort!
Så midt råd er: Res på and
GjenopprettetMedlem
Du har sikkert oppfattet tegnet selv også,Du skal være våken i trafikken,du har en liten datter.