Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hvor mange kommer det til å bli, lurer jeg på når jeg skuer utover kraftdyr-følget mitt.

Følget vokser, og i går har jeg, etter en del motstand og forsøk på avverging fra min side, endelig tatt i mot mitt niende kraftdyr.
Det var uunngåelig. Ørnen har meldt fra om sin ankomst med jevne mellomrom, og jeg sa til meg selv: Han er nok på besøk, han tilhører en annen. Han skal ikke være hos meg.
For hadde ikke jeg nok å gjøre med å pleie kontakten med mine øvrige hjelpere fra dyreriket?
Men i det siste var han altså blitt utålmodig. Han fløy rett mot meg, i nesten mannsstørrelse, og klistret seg mot kroppen min. Helt umulig å få av.
Det forstår seg selv at man ikke kan gå rundt med en ørns mannshøye kropp tett innpå i det uendelige. Synet lider, det ser ut som om det vokser fjær fra armer og bein, nebbet er i veien.
Til slutt gjorde jeg det han ventet på. Jeg omfavnet ham inderlig og tok ham imot.
Nå har han sluppet meg løs og kretser fornøyd gjennom himmelrommet over meg.

Det kan være tidkrevende det der. Alle kraftdyrene mine har imidlertid sine spesifikke evner og sine oppgaver under forskjellige typer reiser innover, nedover og oppover, under forsøk på helbredelse, forfedrekontakt, i forhold til etiske spørsmål, renselser, avverging og avlasting fra energier - og en liten fargerik fugl, som kom under en lydopplevelse, er til for å la skjønnheten komme til sin rett.
Det finnes rovdyr og byttedyr, åtselsdyr, fisk og fugl, pattedyr og amphibie.
Så vi er mange, men sånn går nu dagene.

Og dansingen gjør vi gjerne i gruppe, alle sammen. De elsker Nutbush City Limits med Ike and Tina Turner.

How many can I take?

Jeg hadde forresten fire kraftdyr som delvis hadde vært der leenge før jeg begynte å skrive på sjamansonen. Nå har det vært en "eksponentiell" vekst i løp av det siste året. Hva er det som ligger foran meg?

Jeg tør vel si at jeg er forberedt på det meste...
Anonymous
Jeg beundrer din orden og oversikt, samt at du pleier kontakten med dem alle. :respect:

Er det noe man skal gjøre? :redface: Selv har jeg vært sløv med det, men har igrunnen hatt tillit til at de er der likevel, og kommer når de skal eller vil.
Vil de forsvinne hvis man 'glemmer' dem for en periode?
Der har vært mange, men jeg vet jo ikke om de er der ennå. Trolig er det kommet nye til, og andre er gått ut, siden livet er helt endret.

Hva mener du om det? Eller andre?
Anonymous
Marha og Lasy flott skrevet av dere begge,vi får det vi trenger,å søker det som er rett for en behøver ikke fungere for den andre,ingenting er feil,så lenge det fungerer for oss  :wub: bast
GjenopprettetMedlem
Jeg også beundrer denne oversikten din Masha... :wub:

Har også hatt/har en del kraftdyr, men en slik kontakt og oversikt kan jeg desverre ikke
inrømme at jeg har. Flott å høre Masha at det faktisk går ann å ha så god oversikt
og forståelse for kraftdyrene slik du ha. Det bare trigger meg til å prøve få til noe
lignede.

Takk!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Nutbush city limits!  :biggrin:
Takk for glimrende tipp Masha.
Skal spille denne for gadzene i dag.

Spennende å høre om dine opplevelser.

:beer:(leskedrikk)
Nutch/CVS [Bot]
Jeg har ikke den oversikten Masha har. Og så skjer det at plutselig et kraftdyr er umiddelbart ved siden av meg og hjelper meg. Det er bare å oppdage at dyret er der og takke for hjelpen.

"Lazy":

Vil de forsvinne hvis man 'glemmer' dem for en periode?

Det er ikke et problem når de forsvinner. De er tilbake når vi trenger dem. Det er mulig at vi ikke oppdager at de er tilbake når vi holder til for mye i hverdagstransen.

Ha en god dag i menasjeriet
Gåååja
Anonymous
Ja, dyrene er tilgjengelige, selv om du er oppslukt av hverdagen.
Noen av mine har tidligere vært i dvale i månedsvis, ja årevis før jeg skjønte at de var kraftdyr og fikk et bevisst forhold til sjamanistiske metoder.
Hele prosessen frem til de "ni" går 25 år tilbake.

En del av det hele er å være åpen for overraskelser.

En balanse av flyt og oversikt er nok tingen.

tele, her er sangen:
http://www.youtube.com/watch?v=IBOJ6tsK ... ed&search=
GjenopprettetMedlem
Takk  :) for en flott beskrivelse av det du opplever,  :respect:
Ikke minst det å også føle motstand
og forsøke å avverge, det er også en del av prosessen?

Dermed er takknemligheten også stor, og hjelpen nær
når naturens vidundre banker på og endelig er sluppet inn......

Nuntia, med handa på dørklinka
GjenopprettetMedlem
Takk for et herlig innlegg om kraftdyr .

Kjenner igjen den tanken , hvor mange har jeg med meg?  men det er vel som mange sier , at de følger meg til forskjellige tidspunkt. Når jeg trenger deres medisin . Det er jeg takknemlig for.

Prøver selv å holde kontakten med mine to hoved- hjelpere. De er der uansett, det føler jeg.

Må være flinkere til å spørre om hjelp fra de. De vil så gjerne være til hjelp og støtte.

:wub:
Anonymous
takk for et spennende innlegg om mitt yndlingstema, kraftdyr. Det virker som du har god kontakt med dine kraftdyr Masha.
Flott at du til slutt tok i mot ørnen og omfavnet ham.  :eusa_dance:

Kraftdyr kom jeg tidlig i kontakt med, før jeg omtrent visste hva sjamanisme var. Det var de som førte meg inn på denne veien. Ja, og min oldefarhjelper. Jeg er svært glad for at de har tatt meg med på reiser, som til tider har vært knallharde (det er de ganger jeg lurer på hva som er vitsen med det hele). Men jeg har lært mye om meg selv, både på godt og vondt.

Det har dukket opp forskjellige kraftdyr, noen har vært en kort stund, mens andre har vært med lenge. Jeg sa nylig farvel til et kraftdyr, det gjorde jeg med tungt hjerte. Merkelig, hvor glad jeg ble i dette dyret.

Det du forteller om ørnen, minner meg om det jeg går igjennom med reinen for tiden. Jeg trodde ikke at reinen var mitt kraftdyr, selv om den har dukket opp på reiser og jeg har nærmest bokstavelig talt tråkket opp i rein.
Så kom den tilslutt helt inntil meg, og jeg føler faktisk varmen fra pusten dens.
Det er en forunderlig verden.  :wub:
Anonymous
"Fønix":

Kraftdyr kom jeg tidlig i kontakt med, før jeg omtrent visste hva sjamanisme var. Det var de som førte meg inn på denne veien. Ja, og min oldefarhjelper.
         .......

Det er en forunderlig verden.  :wub:

Ja, forunderlig er den og undringen vil ingen ende ta...

En forfedrehjelper dukket også opp under en intensiv kontaktfase for 15 år siden, jeg husker henne godt. Hun sto alltid i et hjørne og hadde et langt skjørt som besto av rottepels. Det vil si, de enkelte rottenes skinn var fortsatt synlig for alt var bare sydd løst sammen. Noen døde rotter og mus dinglet fra beltet. Var hun en sjaman?
Denne gangen satte ikke jeg fenomenet i sammenheng med sjamanisme i det hele tatt.

Det første kraftdyr kom til meg i en serie med drømmer og utløste mange mareritt, nærmest en fobi i det virkelige livet. For jeg ble så uvel ved synet av svarte fugler siden de sikkert ville fremkalle en ny vond drøm. Da var jeg midt i tjueårene.
Når jeg nå leser her inne om hva mange gjennomgår med å "face" frykten og ta den til seg, så tror jeg at denne syklusen har jeg gjennomlevd der og da.
Jeg tok en viktig beslutning som forandret livet mitt den gang - og frykten var borte.
Siden har ravnen blitt min venn.
Anonymous
RAVNEN MOT SOLEN  :respect:
Anonymous
"Masha":

Det første kraftdyr kom til meg i en serie med drømmer og utløste mange mareritt, nærmest en fobi i det virkelige livet. For jeg ble så uvel ved synet av svarte fugler siden de sikkert ville fremkalle en ny vond drøm. Da var jeg midt i tjueårene.
Når jeg nå leser her inne om hva mange gjennomgår med å "face" frykten og ta den til seg, så tror jeg at denne syklusen har jeg gjennomlevd der og da.
Jeg tok en viktig beslutning som forandret livet mitt den gang - og frykten var borte.
Siden har ravnen blitt min venn.

Det er godt å høre.

Har du fortsatt kontakt med din forfedrehjelper?, og ja jeg tror nok hun kan være sjaman.

Det er litt pussig at kraftdyr dukker ganske tidlig opp, som foreks da jeg hadde mareritt om det ene kraftdyret mitt som barn. Nå som voksen forstår jeg at det var positivt det som skjedde i den drømmen. Men som barn var jeg bare redd.
Det ene kraftdyret viser seg stort sett snerrende og med sinte øyne. Jeg forstår at den gir signaler om at jeg må ta et oppgjør med min frykt. Kanskje. Det kan også være et tegn om at det nå er på tide med handling.

Jaja, jeg sier fortsatt at det er en forunderlig verden.