Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Er det noen som kan hjelpe meg litt med dette?
For meg er formskifte å ta på seg dyrenes egenskaper, å hærme dem for å se som ørnen, lukte som musa, løpe som ulven, jeg har prøvd litt og kjenner at jeg kan gjøre ting som jeg normalt ikke kan, har for eksempel hoppet lange lengder med ulven i kroppen. Har lest "Shapeshifting" av J Perkins og dette er vel slik han forklarer de første skrittene også, men er det noen av dere som har lyst til å si noe?
For meg er vel kanskje jegeren og speiderne i de gamle nomadesamfunnene blant de beste formskifterne vi har... Tar alle kommentarer maed takk

GjenopprettetMedlem
Spennende det du forteller Tourao,å hærme etter kraftdyrene,det er en flott teknikk å ta i bruk i sjaman arbeid.
Jeg har ofte hærmet ørnen når jeg er ute å sykler,det blir naturlig å anta denne formen,når en suser avgårde i medvind (helst)
(i motvind kommer ofte et troll i meg,jeg tror ansikts-uttrykket tiltrekker seg ånde-krefter)
Jeg har en Gudeform som jeg finner effektiv når jeg sitter å mediterer i faunaen,den hornede guden.Cernunnos eller Pan.
Ha en transformerende solrik sommer T.

GjenopprettetMedlem
Jepp! Spennende!
Dette står det masse om i den tidligere omtalte fantastiske boken om kraftdyr, "Animal speaks"...
Anonymous
Fantastisk med svar, må få skaffet meg animal speaks.
Det rare er at jeg har tenkt mye på hvaler i det siste, store hvaler. Danse hvaldansen.... Skal bli moro...