Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Grubla litt på det her, om kraftdyr er sjelene til de "avdøde" dyra? Er det disse energiene som tikalles og gir oss styrke? På en måte små utsendinger fra Guds kraft? Slik som engler og andre vesener, eller skifter disse gestaltene fasong og utseende avhengig av hvilket miljø man er i, kristendom kontra sjamanisme??
GjenopprettetMedlem
Nå beveger jeg meg ut på ukjent grunn, men nei - jeg tror ikke kraftdyr er dyr som tidligere har levd.
De føles så forskjellige. Et dyr som lever eller har levd her på jorden en gang, kjennes helt forskjellig ut enn hva et kraftdyr gjør. Jeg kan ikke forklare det bedre.

Jeg tror kraftdyr er essensen av de ulike dyrene. På en måte....
GjenopprettetMedlem
Kraftdyra er ånder, altså er de avdøde. Men når vi treffer kraftdyr i trommereiser eller ellers, er det som oftest ikke ånden fra ett enkelt individ, men en slags sum av en bestemt energi eller frekvens vi treffer på. Man kan kanskje kalle det essensen, slik Vind sier. Denne energien eller frekvensen finnes også i oss i større eller mindre grad, men som oftest kommer kraftdyret til oss fordi den representerer en kraft/energi som vi trenger å styrke og gjøre oss kjent med. Den innbefatter kvaliteter og egenskaper som vi med fordel kan lære, og tilegne oss som en del av oss selv.

Alle kraftdyr kan vel ansees å være agenter for det hellige, altså utsendt fra Gud, for å hjelpe oss videre på veien.
Anonymous
Jeg tror kraftdyr er essensen av de ulike dyrene. På en måte....

Precis så.

Kraftdyr är inte "en björn", eller "en ulv".. utan det är Björn och Ulv. Livsessensen. Anden. Kraftren. Inte dyr-spökelser.

Kraftdjuren är havet, medan djuren i sig är dropparna som UTGÖR/BILDAR havet.

Mvh,
Thomas
GjenopprettetMedlem
Glimrende :biggrin: takk for oppklaringen...det hjalp meg mye i min forståelse av kraftdyrene...har vært(og er) ganske nysgjerrig på dette..leste et innlegg av ei dame som had fått seg nytt kraftdyrsmykke og det skulle visst ha fyllt henne med en utrolig sterk kraft..altså, er det sånn da at hun får en slags kontakt med en inteligent(for å si det sånn) essens av dette dyret?? Har lest at bjørnen står for bla mot..vil det da si at det en kvalitet typisk for essensen til bjørnen?
Og siste spørsmål..(hehe, nysgjerrig som en unge vet)..hva vil det si å ha ett kraftdyr? Har man kun ett i så fall, eller kan man ha flere?
GjenopprettetMedlem
prøv å finn det ut selv :) ikke hør på alle andres historier om hvordan de møtter sine kraftdyr :wink: da blir du seriøst forviret haha xd, jeg har selv ennå ikke sett noe  som helst til noen kraftdyr :'( skulle ønske :P håper de finnes og da å at alt ikke bare er løyn :innocent2: nei det kan det ikke være, eller....  :o
GjenopprettetMedlem
"K.H":

prøv å finn det ut selv :) ikke hør på alle andres historier om hvordan de møtter sine kraftdyr :wink: da blir du seriøst forviret haha xd, jeg har selv ennå ikke sett noe  som helst til noen kraftdyr :'( skulle ønske :P håper de finnes og da å at alt ikke bare er løyn :innocent2: nei det kan det ikke være, eller....  :o

Prøv å ta en meditasjon på det, men jobb med intensjonen din før du starter, slik at du ikke så lett mister fokus underveis. Be om å få møte kraftdyret ditt i meditasjonen, og når du treffer et dyr, spør du det ganske enkelt ved hjelp av tankene dine om det er kraftdyret ditt. Men dette er bare en måte du kan møte kraftdyret ditt på, en av mange, men som kanskje kan være grei å starte med. Føl litt på det, har du ikke et dyr du føler deg sterkt knyttet til, som facinerer deg på en eller annen måte? Da er faktisk sjansen stor for at det dyret er kraftdyret ditt. :wub:

Ønsker deg lykke til videre i din søken  :respect:
GjenopprettetMedlem
det skal jeg gjøre i kveld :biggrin: gleder meg til å prøve :P