Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Mit kæreste kraftdyr, som har fulgt mig igennem tykt og tyndt de sidste 2 år, har for nyligt valgt at ændre form. Det er skiftet fra et dyr til et helt andet. Jeg så kraftdyret ændre sig på en mellemverdensrejse, og når jeg trommerejser nu, er det fortsatte dette nye dyr.

Er der nogle af jer her på min kæreste zone :wub:, som har nogle bud på eller tanker om kraftdyrs hamskrifte?

I tillæg til min undren over hamskiftet, mødte jeg en ny åndehjælper for nogle dage siden. Den er ånden på et kraftsted i naturen, og denne hjælper var vanskelig at bestemme form på. Den skiftede mellem 4 forskellige dyr. Jeg lurer og lurer ::). Hvorfor denne skiften?
GjenopprettetMedlem
Hei tjørn.

Hamskifte sier du. På hvilken måte? At det ble til et annet dyr? At det skiftet farge?

Jeg har selv opplevd at ett av mine kraftdyr endret seg...en ulv som under en reise transformerte til en rein-ulv.

Når vi jobber med kraftdyra våre, er det jo aspekter ved oss selv vi jobber med. Når noen lekser er lært og kraften er integrert, trenger vi ikke akkurat dette dyret lenger. Da kan det f eks skifte farge.

Etterhvert går det "gradene" og ender opp med f eks fargen hvit, som ofte regnes som hellig.

Etter dette stadiet kan det påny transformeres, men denne gangen til noe mer avansert, nettopp fordi vi er klar for noe mer avansert. Da kan ett dyr plutselig bli til et sammensatt et. Det kan være både to og tre dyr i ett.

Håper dette gav deg svar på det du lurte på.

:biggrin:
GjenopprettetMedlem
Hej Inger Lise, tak for svar :wub:.

Det du skriver: »Når vi jobber med kraftdyra våre, er det jo aspekter ved oss selv vi jobber med«, er en rigtigt god forklaring. Jeg har haft noget modstand på forklaringen: »Kraftdyr ér aspekter af os selv«, for da føler jeg, at kraften/magien bliver taget ud af rejsen for mig, men det er jo ikke det, du skriver? Tror det er dér, jeg er kørt sur i forståelsen af skiftene, og hvorfor vi i det hele taget møder et kraftdyr. (Ved godt jeg er lidt bogstavlig ind imellem (eller tit, øhm ofte) :razz:).

"Inger Lise":

Hamskifte sier du. På hvilken måte? At det ble til et annet dyr? At det skiftet farge?

– Jeg så kraftdyret blive til et andet dyr. Jeg har set det »gamle« kraftdyr skifte farve og størrelse på forskellige rejser tidligere, men nu har det ændret sig til et helt nyt dyr, som indtil nu har overtaget vejlederrollen. Rejserne med det nye dyr er meget anderledes end med det gamle – helt anden stemning, andre fortællinger og billeder.
Savner nu det gamle kraftdyr :wub: lidt, det stikker hovedet frem fra tid til anden, men trækker sig så tilbage. Jeg må vel give slip og acceptere, det nye der kommer …

Og spændende, det du skriver om farveskrift, transformation og om sammensatte dyr :w00t:. Tak
GjenopprettetMedlem
Min første åndelærer skiftet ham frem og tilbake, mellom mennesker og dyr, i begynnelsen av vårt vennskap. Jeg var veldig forvirra til jeg fant ut at jeg kunne igjenkjenne han på energien jeg følte i min kropp når han var i nærheten. Når den "energien" kom kjente jeg det som en følelse i magen, så om det var en mann, en kvinne, en fugl eller en pingvin var det min åndelærer jeg hadde foran meg.
Det var en lekse om energi.

Ellers har jeg også kraftdyr som opptrer i forskjellig ham, og der har Inger Lise skrevet en fin forklaring.

Elin
GjenopprettetMedlem
"twisted":

Min første åndelærer skiftet ham frem og tilbake, mellom mennesker og dyr, i begynnelsen av vårt vennskap. Jeg var veldig forvirra til jeg fant ut at jeg kunne igjenkjenne han på energien jeg følte i min kropp når han var i nærheten. Når den "energien" kom kjente jeg det som en følelse i magen, så om det var en mann, en kvinne, en fugl eller en pingvin var det min åndelærer jeg hadde foran meg.
Det var en lekse om energi.

– Spændende lektion du fik af din åndelærer. Tak for at du deler den :wub:. – Måske jeg skal prøve at se mere med maven end med øjnene, næste gang jeg rejser. Da bliver jeg nok nødt til at slippe noget af min bogstavlighed, men måske har jeg ikke brug for den i samme grad længere :w00t:.
GjenopprettetMedlem
Jeg har opplevd 2 og 3 dyr i ett. Men det som jeg stusset over en gang i tiden,var at ulven skiftet over til en mann. En mystisk mørk fremmend  :w00t: Jeg kaller ham bare for ulvemannen.

spennende å høre om din nye åndehjelper, tjørn  :) Kanskje det er slik som twisted har erfart,  at du skal kjenne din hjelper igjen på energien.
GjenopprettetMedlem
Stusset har jeg med,mange kraft-dyr,mennesker,symboler,landskap,og sanger har kommet
så jeg har tidligere tenkt ahh,jeg har mistet kontrollen alldeles,alt bare flyter.
Men så har jeg ikke mistet hodet,og ser at det går å leve uten denne klammeren til den oppfattelsen av virkeligheten som ETT fenomen
men en verden av mange fenomener nøye og hellig innflettet i hverandre
Åndeverden ser ut til å forandre seg litt hver dag,akkurat som vi gjør,og jeg føler det er et slags stille sjamanistisk budskap som
hviskes at vi skal lære å skifte ham,å kunne tilpasse oss enhver situasjon i naturen.
Jeg tror på fokus å konsentrasjon under reiser,kommer bedre til meg,ved å slappe av å være åpen for
at det er akkurat i dag en ny åndehjelper vil hilse på,er der noen dager,og så overtar en ny
kanskje er dette en skare med venner til mitt favoritt hjelpe dyr som har åpnet veien?
Jo flere helpere en sjaman har,jo sterkere står han\henne
så du er på en god å kraftfylllt vei Tjørn.
:wub:
GjenopprettetMedlem
Så fint at høre om jeres erfaringer med hamskifte og skift i det hele taget, Tullsjura og teleterkji :wub:, tak for at i deler. Og tak for stærke og lærerige tanker om åndeverdenens natur, teleterkji :respect:.
– De gik ret til både hjerne og hjerte. Det var jo kontrollen, jeg ikke kunne lide at miste, men der ikke er nogen anden vej, end at give slip, ser jeg nu. Og denne nye åndehjælper på kraftstedet i naturen viste sig jo også først efter timelang sidden i limbo uden at kunne give slip. Efter opgivelse af enhver forventninger om noget som helst og en bøn om hjælp til at give slip, kom han med sine 4 forskellige udtryk :wub:.

"teleterkji":

Åndeverden ser ut til å forandre seg litt hver dag,akkurat som vi gjør,og jeg føler det er et slags stille sjamanistisk budskap som hviskes at vi skal lære å skifte ham,å kunne tilpasse oss enhver situasjon i naturen.

– Og tak for denne! Jeg trænger at blive bedre til at skifte ham og hurtigere tilpasning i det hele taget. Ser ud til at jeg skal give slip på både det ene og det andet :lol:. Det skal blive godt.

– At være på kraftfuld vej … tak.
Mit hjerte synger :wub:

Ps: Din avatar,teleterkji … :w00t:
GjenopprettetMedlem
teleterkji  :respect: