Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Merkelig opplevelse:
Jeg var bort ved en liten bekk, her jeg bor, som ligger rett ved en vei. Det er hogget rundt, men det står noen få furutrær igjen. Det lettet en kråke fra bakken, ikke langt fra bekken og den begynner å fly i en sirkel (litt under tretopp-høyde) rundt meg, jeg tror den skal til å sette seg i en av trærne når den er halvveis, men den bare kommer med to kra kra og så flyr den heeelt rundt meg og så flyr den bort. En perfekt sirkel i omtrent ti- tjue meters diameter.
Har ikke sett kråker oppføre seg sånn før. Artig
GjenopprettetMedlem
Jeg opplevde noe tilsvarende for et par år tilbake

En sterk opplevelse.
Kråka er en budbringer - den hjelper deg å endre fremtiden, lære av fortiden og
at nuet er den eneste sanne virkelighet. Der blir fremtiden skapt.
Tallet 2 i mitt tallsystem står for Bindene kraft. Forvandlingsenergi. Indre kraft.
Selvfordypelse...
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Har også opplevd et par ganger at dyr har kretsa i sirkel som det der. Veldig sterke opplevelser. En gang kretsa en flaggermus slik lenge....kanskje 10 min. Jeg var helt i ekstase. Rett før hadde jeg møtt en hjort som stod stille 5 m fra meg....lenge det også
Når jeg var i Balsfjord i fjor sommer opplevde jeg slik sirkling med en Dobbelt Bekkasin. Det er en av de artigste fugler jeg har sett i hele mitt liv....maken til gledesspreder og skøyer! Det fulgte etter meg og skravla i vei

Den var så glad at jeg måtte le. Lurer på denne fuglen for jeg har aldri hørt om den før, men var heldig og fikk vite at den het det av noen der oppe.
Sirkel......enhet, balanse.
GjenopprettetMedlem
Jeg tolka det delvis som et tegn på at en sirkel er sluttet. Ny begynnelse,
Hexedoktor: Takk for interessant informasjon!
Ulvemor: Smiler når jeg leser om ditt møte med dobbelbekasinen, skjønn fugl

GjenopprettetMedlem
Jeg pleier å gå til et veldig gammelt gravfelt her og si hei til en man som jeg har fått kontakt med der. Det sitter alltid en kråka der. Han pleier å sitte i et tred som står presis vid graven. Ibland letter han og flyr en runde, men kommer så tilbake. Så sitter han og kraxer og titter på mig.
Det er bindeledd mellom kråka og han som er i graven føles det som.
Kråk- fågler har kontakt med de døde. Den kan bevege seg mellom forskjellige verder. En veldig interessant og spennende fugl.
GjenopprettetMedlem
Hei
Takk for at du deler, interessant at folk har ulike erfaringer med kråke.

GjenopprettetMedlem
I går kjørte jeg en tur med trebåten min til en øde øy langt ute i havet. Der satt jeg og mediterte på bølgeskvulp, solte meg og badet i krystallklart vann på 20 grader

. Så kom et par-tre fugler flyvende, og ble sittende å kvitre manisk ca. 5m. fra meg. Så begynte de å fly i sirkel, minst fire ganger rundt meg. Til slutt fløy de bort. Vet ikke helt hva slags fugler det var, men de lignet på spurver (de var imidlertid større, slankere og mer "prikkete" enn spurver). De ga fra seg en kort "ih-ih-ih"-lyd. Vet noen tilfeldigvis hva dette kan symbolisere...?