Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Skulle i forrige uke stå foran 30 mennesker med en presentasjon over et prosjekt som jeg har jobbet med i månedsvis. Dette var på jobb. Jeg har aldrig likt sånne ting. Hadde gruet meg til dette i lange tider. Viste at jeg kunne stoffet mer enn godt nok så det var ikke her det lå, det å stå foran så mange som bare ser på meg hele tiden har aldrig fristet. Dagen før tok jeg og en kollega en test hvor han sitter og ser på mens jeg skal gå igjennom hele foredraget.

Starter opp og selv uten alle tilskuerne svetter jeg i håndflatene og skjelver i kroppen. Levde meg jo tross alt inn i situasjonen :) Ordentlig ekkelt var det.

Tidlig under testen kommer en sommerfugl flygende inn...det bringer sikkert lykke sier kollegaen min, ikke verst tenker jeg. Sommerfuglen flyr rundt i det store rommet og er en god tur bortom oss, så flyr den ut. Etter en liten stund kommer den tilbake, tar en ganske så lik runde...og flyr ut igjen. Enda en gang skjer dette! Jeg kjenner at dette betyr mye for meg og går inn i hendelsen. Tenker at sommerfulgen er i luftelementet, det mentale. Jeg ser hvor vakkert, lekende og lett den beveger seg her. Hvis jeg kan la det mentale jeg nå holder på med bli som sommerfuglen ville jo det hele bli mye enklere, tenker jeg. Inspirert av hendelsen tar det ikke lang tid før denne energien har preget meg. Resten går faktisk lekende lett!!! Puhh!

Etter en natt med stor drømmeaktivitet kjenner jeg meg slettes ikke så verst om morgenen. Er spent på om sommerfuglen vil være med meg også i dag, egentlig er jeg sikker på det. På jobb, og i timene frem mot foredraget er jeg uventet rolig, konsentrasjon på andre ting går helt fint.

Tiden er kommet! Går opp i rommet, er førstemann inn...heldigvis. Jeg ber om at sommerfuglens ånd skal være der og støtte meg. Har også en annen ånd jeg ber inn... Først er det et møte på en 1/2 time om andre ting, jeg er ganske rolig og følger fint med på hva det prates om. Så... er det min tur. Kjenner at jeg er litt skjelven nå, men hopper ut i det. Da skjer det som ikke må skje, SHIT! Etter 2-3 minutter begynner stemmen min å dirre og jeg føler meg uvell. Så, etter 1 lite minutt er det helt borte - totalt borte. Jeg blir så rolig og trygg! Holder foredraget som varer i hele 2 timer. Det er over ganske kompiserte, sammenhengende IT-arbeidsprosesser... jeg klarer å ta ting i rett rekkefølge, en ting av gangen og klarer å gjøre meg forstått, folk blir engasjerte. Min selvtillit stiger selvfølgelig, men roen, den lette, luftige, den er der. Når det hele er over får jeg fra flere hold gode tilbakemeldinger, kjenner meg skikkelig stolt!

10 minutter etterpå skal jeg ut å kjøpe mat. På vei bort til bilen flyr en sommerfugl forbi, rett foran meg. TAKK!!!  :respect:

Lille Ulv
GjenopprettetMedlem
Høres ut som en flott opplevelse!  http://www.cheesebuerger.de/images/midi ... h/a023.gif[/img]

Gratulerer med vel gjennomført presentasjon!  http://www.cheesebuerger.de/images/midi ... h/a049.gif[/img]
Anonymous
Wow sier jeg bare. Gurimalllllllla . Syns du er tøff, som klarte å gjennomføre foredraget, til tross for at du gruet deg.  :respect:
Syntes det var så flott det med sommerfuglen :wub:
GjenopprettetMedlem
For en flott opplevelse :wub:  Disse kraftdyrene og hjelperene våre er jammen gode å ha!! Men det var uansett kjempetøft gjort å holde de foredragene :respect:

Hilsen Inger Lise
GjenopprettetMedlem
Takker! Ja, jeg var ikke lite stolt, en god følelse. Men...resultatet hadde aldrig blitt det samme uten sommerfuglkraft!

Lille Ulv :wub:
Anonymous
:exclaim::eusa_pray:
Francis [Bot]
Wow! Gratulere med flott gjennomført foredrag! Kjenner jeg blir glad på dine vegne!  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Takk Ulva! så nydelig å høre, finnes ikke noe sterkere enn når noen gleder seg på ens vegne  :wub:

Trumman, hva du prøver å formidle skjønner jeg ikke - har noen slått deg eller?  :icon_lol:

Lille Ulv
Anonymous
;) nej jag klickade på feil smiley
GjenopprettetMedlem
:lol:  :w00t: Ja, ja Trumman  :lol:

UlveMor
Francis [Bot]
"UlveMor":

Takk Ulva! så nydelig å høre, finnes ikke noe sterkere enn når noen gleder seg på ens vegne  :wub:

Trumman, hva du prøver å formidle skjønner jeg ikke - har noen slått deg eller?  :icon_lol:

Lille Ulv

Jeg er bare sånn av natur... blir alltid så glad på andres vegne... må vel inrømme at jeg har en tendens til å ta litt vel av i gledesrus...  :eusa_dance: :wub:
GjenopprettetMedlem
Uansett Ulva, det er jo en kjempefin egenskap  :icon_smile:

UlveMor
AdsBot [Google]
Hei Ulvemor.
Jeg skjønner at etter denne opplevelsen holder det ikke å kalle seg Lille Ulv lenger  :biggrin: !
Det er herlig at du fikk styrke, og nå kan du da klare ALT!