Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei,
Ja jeg spør nå å græv etter alle mulige svar,He he.
Men er det noen av dere som vil fortelle meg mere om kraftdyr?
Hvordan komme i kontakt med det,om jeg da i det hele tatt har et?
Hvilken misjon har da et eventellt kraftdyr for meg?.
Setter veldig pris på om noen av dere her vil forklare dette nærmere for meg.
Da jeg ikke skjønner så mye av den biten,ang kraftdyr.
Og har jeg ikke et så ønker jeg meg et kraftdyr. :w00t:
Men er jo spesielle dyr som jeg jo føler mer for en andre.Ikke noe med at jeg ikke er glad i dyr,har en hund som jeg er veldig glad i :respect:
Og alle naturens dyr er vakre og har sin sjarm.enten lite eller stort. :respect:
Fra Tara ;D
GjenopprettetMedlem
Hallo Tara

Det flere syn på hva et kraftdyr er. Her er mitt syn: Et kraftdyr er din allianse i dyreriket - ikke bare en alliert som du kan føre en dialog med og få støtte fra, men et kraftvesen som du kan hente styrke fra. Og da først og fremst åndelig styrke. Begrepet kraftdyr finnes faktisk hos de fleste naturfolk, som innuitter, indianere og samer.
Du kan selv velge utgangspunkt for å lete etter ditt eget kraftdyr. Du kan gå bevisst til verks; definer dine egne egenskaper som menneske, og let deretter innenfor dyreverden etter din bror eller søster, dvs et dyr som ligner deg selv. Eller let rett og slett etter et dyr som har de egenskapene du føler at du mangler. På denne måten velger du et kraftdyr.
I diskusjonen om kraftdyr mener likevel de fleste at man ikke velger bevisst, men at kraftdyret kommer til deg - som en uforklarlig link i en drøm eller i en flyktig tanke. Hvis du selv vil lete etter den åndelige kontakten, kan du gjøre det i en enkel meditasjon - eller hvis du har noen rundt deg som kan hjelpe deg med en trommereise.
Som du forstår er det flere muligheter, og det finnes sikkert mange brukere av denne siden som kan komme med andre tips. Lykke til!

Vinge
Anonymous
Hei Tara :)
Tror man føler en tiltrekning mot det som er kraftdyret. De kan komme til en i drømmer,meditasjoner.
De kan man også treffe på trommereise.
Eller man kan se de ofte i virkeligheten ;D Du snakka i et annet innlegg her, om at du ser havørna ofte, og at det er magisk for deg.
Har du tenkt på om det rett og slett kan være ditt kraftdyr? Er bare en tanke jeg gjorde meg. :)
GjenopprettetMedlem
Hei Kolibri.
Jepp stemmer det ang Havørna.Nevnte den i vise bilde ønske bilde.Men Sa at den så jeg ofte i Finnmark.Men ser den ikke her nede,ikke i fysisk tilstand.Men i mitt indre om du skjønner hva jeg mener.
Ja jeg har alltid vært fasinert av Havørna.Det er nok det dyret som jeg først møtte på som lita i finnmark.Og som jeg da ble fasinert av i veldig ung alder.og som jeg ble tiltrekt av på en såkalt magisk måte.Jeg så etter den vær dag,den hadde et fast tilholdsted der.Og den viste seg ofte,da med en eleganse, ro,overvåkenhet,nysgjerrighet,klokskap,praktfulle svev,og mot. :respect:
Ja Kolibri ikke umulig at dette kan være mitt kraftdyr.Det hadde jo også vært en stor gave å hatt dette som sitt kraftdyr ::).Denne magiske flotte skapning som jeg alltid uansett vil,føle meg tilknyttet til.Kjenner en glede varme bare jeg tenker,og ser den i mitt indre bilde.
Hilsen til deg fra Tara. ;D
GjenopprettetMedlem
Hei vinge.
Takk for svar.
Er nok enig i det du sier,at man nok ikke velger sitt kraftdyr,men at det kommer til deg.
Er vel å meste logisk antar jeg,at kraftdyret velger deg og ikke motsatt.

Men en trommereise hadde vært spennende uansett.Ikke vært med på det.

Fra Tara ;D
Anonymous
Hei :)
Jeg opplevde at mitt kraftdyr dukket opp sånn uten videre i meditasjoner, jeg visste ikke helt hva kraftdyr var for noe.
Lenge før jeg begynte å meditere, innbilte jeg meg at  dette dyret dukket opp på soverommet mitt om kveldene.
Kunne ikke skjønne hvorfor jeg innbilte meg dette dyret for mitt indre, bestandig. Jeg begynte å meditere, og der dukket det dyret opp igjen. Etterhvert forstod jeg at dette kanskje kunne være mitt kraftdyr, jeg kom inn på siden her, og fikk informasjon om det. Nå er jeg mer bevisst på kraftdyret, den er ofte med på indre reiser, den kan komme momentant som beskyttelse når jeg har behov for det.
Det som er litt pussig nå, er at jeg både ser den for mitt indre, og samtidig rett fremfor meg. Dette især når den skal beskytte meg, da kommer den og stiller seg fremfor meg.
Så hvis du ser havørna for ditt indre, så er det helt sikkert ditt kraftdyr, og hvis du selv føler det.
Jeg har også hentet et annet kraftdyr på en trommereise. Ellers opplever jeg at andre dyr kan komme til, av og til.
GjenopprettetMedlem
Hei Kolibri.

Tusen takk for gode og oppklarende svar.
Du er en god og fin person du  :)
Jeg må nok bli mere flink til å ta meg tid å meditere.
Så får jeg også sikkert mere kontakt med mitt kraftdyr.
Så da ikke umulig,Kolibri at jeg senere vil komme med et inlegg om det.

Hilsen til deg fra meg Tara ;D
Anonymous
Takk for det Tara :icon_redface:
GjenopprettetMedlem
Hallo

Jeg er ny på disse sidene, men er kjempenysgjerrig og lærevillig. Noen som kan lære meg mer kraftdyr, sjamanisme osv. Litteratur? Spennede bøker? Vakker musikk?

Langhår
GjenopprettetMedlem
Hei Langhår  :P

Alt det du spørr om ligger det ganske mye info om rundt omkring i dette forumet. Så, du må nok bruke litt tid på å klikke rundt og lese. Dessuten tror jeg man kan si at sjamanisme som verktøy er tidkrevende prosesser, selvsagt avhengig av hvor du står, hvem du er, hva du vil osv.

Lykke til videre i letingen - håper du finner noe av verdi!

To kjappe små klikk for kraftdyr
http://www.geocities.com/~animalspirits/index1.html - STORT utvalg men lite forklaringer
http://www.sayahda.com/cycle.htm - mindre utvalg med mer forklaringer

UlveMor  :respect: