GjenopprettetMedlem
Og går man for fort, er det fort gjort å gå på trynet (men det er vel lærdom i det også)
Inger Lise
GjenopprettetMedlem
Sånn er livet, man må tørre å gå på trynet noen ganger skal man komme noen vei. Hvis man aldrig faller lærer man heller aldrig å reise seg opp igjen

W3 [Sitesearch]
"David":
En går en vei som kalles for å spille rullett med livet om man gjør det helt alene uten former for veiledning eller er i en gruppe som f.eks i Peru eller steder i Europa der det er dyktige Ayahuasceros eller Peyote-healere o.l.
Ja en må vere forsiktig ,det finnes troll i peru som alle andre steder på jorden .
Fordi om en person er/kaller seg ayahuascero trenger han ikkje nødvendigvis være snill
"David":
En trenger ikke å kunne spansk for å dra til Peru da om man har de rette guidene med seg.
Ok, men hvorfor må du forberede deg ved å kunne spansk?Det er flere dyktig engelsktalende personer i Iquitos f.eks som er inni Ayahuasca-seremonier og sånt da 
Lær deg så mye spansk du kan før du reiser , det er mitt råd !
Da får du et mye større utbytte av turen !!!
Dersom du leser og studerer for mye vil kansje det du har lest bli med å farge dine visjoner !
Din verden er unik !
Se den selv , la ikkje andre lure deg til å se den med deres briller !
Prøv å møt med et åpent sinn og du vil få meir personlige og unike visjoner
Håper du får en fin tur

W3 [Sitesearch]
"David":
[i] - men det er ikke sikkert at Ayahuasca er den mest kraftfulle - tror nok det kan være planter i Amazonas som er mer kraftfulle som vi ikke vi vet om, men som sjamaner,mesterhealere o.l. i Amazonas vet om 
Det stemmer det david !
En hver ayahuascero har sitt unike brygg ,og det kan ha mange forskjellige ingridienser

GjenopprettetMedlem
"Stig Petter":
Hvorfor skal man reise verden rundt for å lete etter noe som allerede finnes overalt i hele Norge. Hvorfor ikke bare ta en tur i skogen( i sopptida da selvfølgelig), plukke og spise drøyt 100 fleinsopp så kan man jo evaluere og diskutere opplevelsen etterpå? Jeg er ganske sikker på at får man seg en skikkelig dose med fetter flein i den rette settinga så slipper man i hvert fall å gå rundt å late som om man vet noe lenger...
Jeg er litt enig i denne her jeg da, selv om 100 sopp kanskje er litt i meste laget... Hvorfor søke mot andre kulturer først, uten å skjekke hva ens egen har å by på først? Er det fordi det er mer eksotisk? Eller fordi våre løsninger ligger så nært at en frykter dem, og heller setter seg ett mål på motsatt side av jordkloden? Trygt og vel plassert langt unna en selv...
Anonymous
"Eir":
"Stig Petter":
Hvorfor skal man reise verden rundt for å lete etter noe som allerede finnes overalt i hele Norge. Hvorfor ikke bare ta en tur i skogen( i sopptida da selvfølgelig), plukke og spise drøyt 100 fleinsopp så kan man jo evaluere og diskutere opplevelsen etterpå? Jeg er ganske sikker på at får man seg en skikkelig dose med fetter flein i den rette settinga så slipper man i hvert fall å gå rundt å late som om man vet noe lenger...
Jeg er litt enig i denne her jeg da, selv om 100 sopp kanskje er litt i meste laget... Hvorfor søke mot andre kulturer først, uten å skjekke hva ens egen har å by på først? Er det fordi det er mer eksotisk? Eller fordi våre løsninger ligger så nært at en frykter dem, og heller setter seg ett mål på motsatt side av jordkloden? Trygt og vel plassert langt unna en selv...
Det er en større trygghet som jeg ser det å ta det i en seremoni i et samfunn hvor det åndelige er mer aktiv generelt enn her og kontakten med naturen er sterkere sånn generelt sett. Men min trang til å dra til Sør-Amerika og Peru skyldes ikke bare plantelærere alene, men andre ting også som er av personlig art. Så for å snakke for meg selv så har det overhodet ikke med frykt for Norges plantelærere, men samfunnet vårt er liksom ikke noe særlig egnet for slik bruk. Det er lite erfaringer generelt ang å ha seremonier her i Norge f.eks Det er det i Amazonas i Peru f.eks. Og jeg ønsker bare å ta plantelærere ang seremonier. Men respekterer at folk ønsker å ta det alene.
Det er helt sikkert veldig individuelt hvorfor man gjør som man gjør og velger det man velger.