Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Anonymous
"Passopp":
(...) min nesten ensomme kamp her inne mot juks, svindel, vettløshet, uvitenhet, dumhet, manglende nettikette, nettprostitusjon og megalomania

Du är inte ensam, men du är bäst på det du gör! :respect: Du behövs så att allt inte hamnar i newage-allt-är-sanning-fordi-min-lysguide-sa-det-till-mig träsket.
GjenopprettetMedlem
      Au! I dag er du vaniljesaus med peparkorn i,Passopp! :icon_lol:
http://en.wikipedia.org/wiki/Megalomania

Men eg støttar ditt tiltak,og meiner oppriktig at slike "arrestasjonar" lyt me tåle frå tid til annan.
Anonymous
Passopp: Hva mener du med nettprostitusjon her?
             Jeg pleier da vanligvis å forstå hva du skriver...

Siden du nevner nettikette, tør jeg komme med spørsmålet om ord som "vettløshet" og "dumhet" bør brukes med slik akkumulerende effekt i karakteriseringen av andres innlegg på sonen? Ellers er jeg enig med intensjonen i innlegget ditt og avsnittet jeg nettopp siterte fra.

Jeg setter veldig pris på din tilstedeværelse på sonen og jobben du gjør, det har jeg sagt før, og det vet du!

"trumman":

"Passopp":
(...) min nesten ensomme kamp her inne mot juks, svindel, vettløshet, uvitenhet, dumhet, manglende nettikette, nettprostitusjon og megalomania

Du är inte ensam, men du är bäst på det du gör! :respect: Du behövs så att allt inte hamnar i newage-allt-är-sanning-fordi-min-lysguide-sa-det-till-mig träsket.

Takk også til tilda og trumman
og andre debattanter

Et tips: Hvis man vil gjengi andres tanker uten å være sikker på ordlyden eller kilden, så kan man si "sitert etter hukommelse" - da innrømmer man en feilmargin. Hvis man vil delta spontant i debatten, går det jo en å gjøre det, oppgi de referansene man har i hodet, og så kan man redigere innlegget senere og supplere resten.
GjenopprettetMedlem
David og event flere  – våkn opp - dette er ingen bagatell.  ’Kopirett’ taler klart: denne forfatter og organisasjon ønsker ikke å finne artikkelteksten lagt ut på nettet uten å bli spurt og selv sjekke at artikkelen står hel og © beskyttet. Nettopp din forglemmelse av all utgiverinfo betyr at lesere (inkl tilfeldige søkemotor-lesere) gis inntrykket at dette er et aldeles anonymt skriv, dvs noe alle fritt kan bruke & endre.  Ved å anonymisere en tekst har du jo slengt ut dette arbeidet til en tilfeldig nettskjebne.  Hverken forfatter eller organisasjonen ønsker å slåss mot en drøss små- og størreendrede nettutgaver av sine artikler, som ingen hos dem står bak. Argumentasjon som de kan møte, kan sikkert bli nok - uten unødvendig tull.  Derfor tar de skrittet å beskytte artikler med copyright.

Ikke la feilen stå. Bruk link i stedet for artikkeltekst -- eller vis den respekt å opprette all info som ramlet ut i første publiseringen din av artiklen. Og post en email som spør om det er greit å bruke artiklen på http://sjaman.com/forum/http://sjaman.c ... 0017  Man pleier å få ja svar.  (He he, dessuten her vi skriver på norsk, vil de ikke fatte en tøddel av hva senere diskusjon har gått ut på.)

La alle vise respekt for det andre folk og organisasjoner har skrevet. Det er ingen bagatell. Det er misforstått hvis folk tviholder på at hensynet til andres verk betyr uhørt avkortning av ”internetts anarkistiske rett til bruk, uten heftelser og hensyn”.  Det krever lite å være varsom med rettene til ”sin bror”.

Det er lite morsomt for sjaman.com at den står fram som en webside som flagrer med sin likegyldighet for andres retter.
GjenopprettetMedlem
Passopp, bevares, og det var absolutt ment som støtte. Og støtte kunne ha vært uttrykt før, - og jeg tror at mange har underveis fattet mer pga av dine forsøk.  Må sonen ikke miste folk som deg.  Vi trenger de økte fargenyansene som dine bidrag gir. Også dine forsøk på forum-ridderkamp mot uheldige nettuvaner.
:eusa_dance:
Ellers, jeg liker forumet også som det fritidsforum det er, med så mange ulike menneskelige mennesker, ideer og innfall. Og en viss liten grad av ”vettløshet, uvitenhet” etc vil ha det med å henge ved menneskets vesen. Men mangel på innsikt kan jo gjøres noe med ved å ta opp ting som havner ut for mye på skjeis.
Anonymous
saken din har min fulle støtte Passopp!
Ned med klippoglim!
Opp med egne meninger og erfaringer!
klipp og lim med vett og omhu hvis det absolutt skal klippes og limes!
Jeg var litt feig i starten her men når jeg ser hvor dette bærer så kan det jo bare være bra for sonen å luke ut
litt bajs från blomsterkassan i ny och ne slik at blommorna kan blomstra
Anonymous
"tilda":

Det er lite morsomt for sjaman.com at den står fram som en webside som flagrer med sin likegyldighet for andres retter.

Nettopp. Vi bør tenke på de mulige Konsekvensene og signaleffekten. Selv om konsekvensene er nokså utilsiktede.
En ønsket signaleffekt fra min side er jo at sjamansonen viser evnen til en konstruktiv dialog innad og utad.
Da er hensyn til kopiretten rett og slett en kjøreregel.
Anonymous
Jeg støtter Passopp, det er en viktig jobb du gjør. Dette er tross alt en åpen nettside. Litt skjerping har vi ikke ondt av. Alt med vett og måte.
Det skader heller ikke å lese tekster med litt kritisk blikk, slik Brukernavn viste her i tråden.  ;D
GjenopprettetMedlem
Du har min fulle støtte Passopp, du gør en kjempejobb her på forumet.
Og som tidligere nevnt i tråden er det bedre med et kort innlegg
og henvisninger til kilden slik at brukerene sjøl kan lese derfra
Anonymous
Men vi er glade i David uansett :)
Anonymous
"Kokopelli":

:lol: :badgrin: :biggrin: Nei, det tror jeg ikke noe på..... :wub: :w00t: 8) :P :razz: :icon_lol:
Make love not war - yeah! :respect: Jeg regner med at det er siste gang jeg opplever pirkeånden(faen så fæl den ånden er da... :moreevil: :icon_lol:) - så da skal jeg bli flinkere til å vise frem kilder og linker!
Anonymous
"Kokopelli":

Jovisst! :biggrin: Det går ikke på person, men sak. (fra min side iallefall, David.)
GjenopprettetMedlem
"Lazy Gracey":

"Kokopelli":

Jovisst! :biggrin: Det går ikke på person, men sak. (fra min side iallefall, David.)

:eusa_clap:
Anonymous
Piiiirkepirkepirkepirke!!
GjenopprettetMedlem
lovve til dere alle!
peace folkens!
peace and love!
Anonymous
::)
GjenopprettetMedlem
Hei David,

Her kommer en lang setning, sorry:

Oppdaget for lenge siden at du siterte meg uten å nevne navn, og har ikke brydd meg nok om det til å ta det opp her, men når du begynner å avvise argumenter med å snakke om "pirkeånd", så er det litt merkelig at du i innlegget i denne tråden http://sjaman.com/index.php?option=com_smf&Itemid=109&topic=3296.msg27684#msg27684 tar deg tid til å skrive følgende: "Jeg skal først kopiere noe fra en som skrev endel kloke ord om endel metoder og måter å endre sin bevissthet på" uten å nevne navn og at du har hentet det fra Animistisk Trosfellesskap som du en gang var medlem av. Bare av ren nysgjerrighet: hvorfor nevnte du ikke opphavsmannen? Var det glemsomhet, sommel, eller for kjedelig å skrive hele navnet? Dette er for øvrig tekst som du den gang visste var fjernet fra nettet, så burde du ikke egentlig ha spurt opphavsmannen "en" om det er greit å legge det ut på nytt? Hva hvis noen trekker dikt fra denne sonen, og så legger andre dem ut igjen uten å spørre først, er det okay?

Ailo reagerte selv da ting han hadde sagt/skrevet ble brukt av en annen animistisk healer på hennes reklameplakat, uten at han gjorde noe med det så vidt jeg vet. Mener du David at en slik reaksjon er uttrykk for "pirkeånd"? Eller er det alltid budskapet, de fine og vise ordene, på for eksempel reklameplakater som teller mest?
Anonymous
"AndreasWinsnes":

Hei David,

Her kommer en lang setning, sorry:

Oppdaget for lenge siden at du siterte meg uten å nevne navn, og har ikke brydd meg nok om det til å ta det opp her, men når du begynner å avvise argumenter med å snakke om "pirkeånd", så er det litt merkelig at du i innlegget i denne tråden http://sjaman.com/index.php?ption=com_smf&Itemid=106&topic=3296.msg27684#msg27684 tar deg tid til å skrive følgende: "Jeg skal først kopiere noe fra en som skrev endel kloke ord om endel metoder og måter å endre sin bevissthet på" uten å nevne navn og at du har hentet det fra Animistisk Trosfellesskap som du en gang var medlem av. Bare av ren nysgjerrighet: hvorfor nevnte du ikke opphavsmannen? Var det glemsomhet, sommel, eller for kjedelig å skrive hele navnet? Dette er for øvrig tekst som du den gang visste var fjernet fra nettet, så burde du ikke egentlig ha spurt opphavsmannen "en" om det er greit å legge det ut på nytt? Hva hvis noen trekker dikt fra denne sonen, og så legger andre dem ut igjen uten å spørre først, er det okay?

Ailo reagerte selv da ting han hadde sagt/skrevet ble brukt av en annen animistisk healer på hennes reklameplakat, uten at han gjorde noe med det så vidt jeg vet. Mener du David at en slik reaksjon er uttrykk for "pirkeånd"? Eller er det alltid budskapet, de fine og vise ordene, på for eksempel reklameplakater som teller mest?

Så lenge jeg ikke tjener penger på det eller misbruker det så burde du se på det som et kompliment. ;D Det var uvane og sommelånden som spilte meg et puss der ja. Muligens glemsomhetsånden. Pirkeånden er på meg nå om dagen og jeg skal skjerpe meg. Pirka Perkele! :w00t: 8)
Anonymous
Jag tycker du borde sluta skylla ditt beteende på andarna jag David och ta lite eget ansvar för ditt beteende  :respect:  :razz:  :w00t:
Anonymous
"trumman":

Jag tycker du borde sluta skylla ditt beteende på andarna jag David och ta lite eget ansvar för ditt beteende  :respect:  :razz:  :w00t:

Åh...nej...svenske-faen..eh..ånden er over oss nå.... :shock: :razz: :P :w00t:
Jada, jeg velger jo selv hvilke ånder jeg vil påvirke mitt liv og hva jeg leker med vettu.  :biggrin: ;D
Anonymous
jeg velger jo selv hvilke ånder jeg vil påvirke mitt liv og hva jeg leker med vettu.

Det är jag inte så säker på. Men det var det jag var rädd för att du ville svara  :respect:

All frid till sinns,
Thomas
Anonymous
"trumman":

jeg velger jo selv hvilke ånder jeg vil påvirke mitt liv og hva jeg leker med vettu.

Det är jag inte så säker på. Men det var det jag var rädd för att du ville svara  :respect:

All frid till sinns,
Thomas

:moreevil: Djevel-ånden har våknet.... :P 8) :razz:
GjenopprettetMedlem
Pirk eller ikke, til tross for sterk uenighet når det gjelder sak og handling har jeg alltid hatt en følelse av at du har et godt hjerte David, og det er det viktigste, og fortsett med å gi f... i janteloven! 
Anonymous
"AndreasWinsnes":

Pirk eller ikke, til tross for sterk uenighet når det gjelder sak og handling har jeg alltid hatt en følelse av at du har et godt hjerte David, og det er det viktigste, og fortsett med å gi f... i janteloven! 

Janteloven er for feiginger... :lol:  :badgrin:
Anonymous
Jante?
fjantig?

ps: jeg erklærer herved tråden for ute å kjøre i forhold til overskriften, hei og hå :)