Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem

blir litt flau over dette her, for når jeg selv tenker etter høres det jo ganske usannsynelig ut!
Men har alltid vært veldig opptatt av trær, spesielt gamle trær.
Så er det et spesielt tre, som er utenfor byen min et sted, som ser veldig gammelt ut, stor og mektig på lang avstand.
Første gangen jeg så det var for 14 år siden. Da var jeg ute å gikk tur med hunden min, å hver gang så jeg det langt borte, ble oppslukt av det. Tullball, tenkte jeg, å ristet på hodet. Har aldri gått til det treet, kanskje også fordi følelsen skremmer meg litt?
selv i dag, 14 år etter tenker jeg på treet en sjelden gang, ser etter det når vi kjører forbi, selv om jeg vet jeg ikke kan se det lenger, fordi ny vegetasjon har vokst opp.
Er det mulig?...å føle en slik dragning mot et spesielt tre?...eller er det kun fordi jeg syns det er så vakkert, der det stå så mektig, full av kraft og visdom, tenker jeg. Bør jeg i så fall gå til det?...se om jeg finner den igjen?....å hvorfor i så fall....
Klart det ville vært for å se det nærmere, kjenne på barken, stå ved foten og se opp i krona. Se strukturene, å bare være der.
Men hvorfor i såfall?.....Har jo lest en del her inne nå, at trær visstnok er viktig for mange av dere, å det gjorde jo at jeg kan tillate meg å tenke tanken, på at jeg ikke er så gal likevel, som er så betatt av trær, men dette treet er noe helt spesielt, som jeg ikke har opplevd med andre trær, allikevel har jeg aldri vært hos det...
GjenopprettetMedlem
Jeg syns du burde ta deg en tur til det treet, jeg. Det kan hende det er noe du kommer til å lære gjennom å gå til det, noe som har ventet på deg i 14 år.. En innsikt, en opplevelse, en fred kanskje..
Trær i naturen kan gi oss kraft.
Et tre kan være symbol på et menneske, der røttene er vår jording, vår kontakt med moderen, stammen er kroppen og greinene er vår kontakt opp til det store mysteriet. Å speile seg i et tre vi føler oss tiltrukket av, kan gi oss mange fine innsikter om oss selv.
Lykke til

GjenopprettetMedlem
Takk for det Inger-Lise
Jeg skal gjøre det, se om jeg finner det!
Men hva da egentlig?

......jeg leste et sted her, "klem et tre"....det hørtes jo helt naturlig ut for meg, men er det bare sånn, at jeg drar for å finne det, å så bare se hva som skjer?
Dette er jo helt nytt for meg da.....

GjenopprettetMedlem
Ja, det er så enkelt som å bare se hva som skjer
Kanskje føler du, eller du får beskjed om hva du skal gjøre.
Anonymous
Kjempeheldig er det treet som får kjærlighet og næring!

Anonymous
Og heldig er den som får kjærlighet og næring av treet!

GjenopprettetMedlem

Gleder meg jeg nå.....men så er det jo litt skummelt å da......
Skjønner jo ikke helt det greine her....

GjenopprettetMedlem
Treet så nok din trang til å finne dine røtter,og ditt behov for kraft
og sendte et ilbud direkte i deg.
Treet kan stanse tiden du er inne i og berolige sjelen med sin egen tidsoppfattelse.
Naturens tidsoppfattelse er mye sunnere i lengden,en vår stressede verdens merkelige livsanskuelse og sinnstilstand.
Jeg har også en heftig sans for trea som taler bak forvirrelsene våre.
Tre er så vakre og mektige at jeg glemmer min egen lille boble av gruff og gru.