Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Datura kan brukes til mye men med forsiktighet siden den er regnet som giftig. Om man har ett uttrekk av Datura kan man bruke dette til personer med lav livsenergi(Lav nyre energi,dødsønske, utbrent osv) Man tar 3 dråper (Ikke mer, ikke mindre) I ett glass vann like før sengetid. Og dagen etter vil personen ofte føle store endringer. Datura øker også mottageligheten for healing og kan derfor godt brukes i kombinasjom med dette. Datura evner også å bryte gamle mønster, men overdriv ikke bruken av den da vil den bli ett mønster i seg selv
GjenopprettetMedlem
Nyttig og lærerikt!!
Anonymous
Kjempeintresant! Jeg er ikke bevandret i plantelære. Hvor kan jeg få tak i dette?
Anonymous
Tusen takk for informasjonen Whitecougar.
"Sister Drum":

Kjempeintresant! Jeg er ikke bevandret i plantelære. Hvor kan jeg få tak i dette?

Lurer på det samme. Og hva er det? Er det en blanding av flere ting eller er det en
enkelt plante?
GjenopprettetMedlem
Datura brugmansia
selges i noen blomsterbutikker.
Den er ellers ganske kjent etterhvert i norge
da den selges i postordre-kataloger.
Datura brugmansia inneholder omtrent de samme alkaloider(virkestoffer)
Som de andre Datura artene,scopolamin,atropin,hyoscamin,daturin,for å nevne noen.
Daturaen er i familie med solanum tuberosum-potetplanten.
Les om Harner når han drikker maikua (fra shamanens vej)
Så får man et godt bilde av dens kraft.
Snyns nå jeg da.
GjenopprettetMedlem
Ellers vokser datura stramonium, piggeple villt flere steder i Norge.
W3 [Sitesearch]
A large range of uses have been found for datura used in ritual practices around the world. It`s main use is that in rites of passage. This due to the intensity and danger of the experience and the amnesia which it can cause. The delusional trance it creates has also caused it to be used in rituals which require their subjects to be incapacitated ; such as in the ritual sacrifices of the indian thuggees or aztec priests. In europe datura species were common ingredients in witches brews and assasins poison.
W3 [Sitesearch]
Det er ikke uvanlig å bruke små doser piggeple mot astma , kikhoste , kramper og parkinsons sykdom. Den virker avslappende på musklene i mage-tarmkanalen , bronkiene og urinveiene . Kan også brukes i behandling av feber og hudproblemer. Kan brukes utvortes ved revmatiske smerter og nevralgier.
GjenopprettetMedlem
Hva med Datura metel ?
Ser at det går at bestille på nettet, en typ av piggeple, men den er vel ikke fra nord
Er det samme verker med den ?
W3 [Sitesearch]
"White as Snow":

Hva med Datura metel ?
Ser at det går at bestille på nettet, en typ av piggeple, men den er vel ikke fra nord
Er det samme verker med den ?

Ja den inneholder de samme virkestoffene
Anonymous
"whitecougar":

Ellers vokser datura stramonium, piggeple villt flere steder i Norge.

oi oi, dette viste jeg ikke... vet du hvilkne landsdeler ?
GjenopprettetMedlem
Hvilke deler av planten brukes?
GjenopprettetMedlem
har brukt bladene til å lage uttrekk, blomsten når jeg har den tilgjengelig. Da blir den mer potent. Den vokser ihverfall på østlandet, men er usikker på hvor langt nord