Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Siden det ikke går an noe særlig å søke på andre emner så får jeg bare lage en ny tråd om filmen Blueberry(Renegade).

http://www.amazon.com/gp/product/B0002X ... UTF8&s=dvd

Filmen skildrer noenlunde Aya-seremonier, som regissør Jan Kounen har hatt endel erfaringer med blandet med god gammel westernfilm. Jeg så denne filmen nå nylig og ble imponert. Likte den veldig godt. Musikken og stemningen i filmen kombinert med spesiell bildebruk for å få det til å se ut som ekte erfaringer gjorde det til en spesiell åndelig film etter min mening. Åndelig søken.

http://www.espiritudeanaconda.com/001_A_ALL_eng.htm
Ekte sjaman fra Amazonas med i filmen - Guillermo Arrevalo. Regissøren Jan Kounen er en elev av han faktisk.
Anonymous
Ja den kan virkelig anbefales
GjenopprettetMedlem
utrolig bra ja, helt til du har sett den 2 ganger. da finnes det lite som er kjedeligere. den er veldig klassisk i måten sceneløpet går. veldig lett å kunne utenatt.
GjenopprettetMedlem
Hvorfor er du så negativ? :moreevil:
GjenopprettetMedlem
jo takk, det skal jeg huske på til neste gang  :razz: jeg liker meg nok best nede på jorda, som en slange. og du liker deg i skyene, som en ørn. kansje det forklarer saken ?

da er vi som ying og yang, slangen og ørnen i norrøn mytologi, gud og djevelen i kristendommen, og utallige andre motstående symboler på over og underverdenen. det betyr at vi har mye og lære av hverandre, og fra nå av vil jeg følge ekstra nøye med på det du sier. hihi

desuten, fordi nå har du klaget såpass mye på meg at jeg ikke klarer å holde meg i tøylene. sinne er en negativ følelse ! du kjefter på meg, sier jeg er negativ !! hadde du vært full og vi hadde stått ansikt til ansikt, kansje det hadde blitt litt av en nevekamp ? og jeg tror ikke det ville vært jeg som hadde startet den.

jeg syntes jeg er langt fra negativ, jeg påpeker en realitet, og realiteten er både positiv og negativ, + og -, ild og vann. når jeg skrev det tenkte jeg tilbake på når jeg først så den, og syntes den var utrolig bra !! så så jeg den en gang til, og jammen var den enda bedre ! så ville jeg vise den til skoleklassen min. så de skulle se hvor bra den var, forstå noen av mine synspunkter på halusinogene plantevekster og trekke til seg noe av filmens visdom (som den er spekket med). da den tredje gangen, så kunne jeg den utenatt. jeg ble litt trøtt, og støl i setemusklene, for å si det på den pene måten.
falt det mer i smak ?
GjenopprettetMedlem
Hvor får en tak i "Blueberry"?
GjenopprettetMedlem
Sjekk Amazon lenken som David la ut:

"David":

Siden det ikke går an noe særlig å søke på andre emner så får jeg bare lage en ny tråd om filmen Blueberry(Renegade).

http://www.amazon.com/gp/product/B0002X ... UTF8&s=dvd

Filmen skildrer noenlunde Aya-seremonier, som regissør Jan Kounen har hatt endel erfaringer med blandet med god gammel westernfilm. Jeg så denne filmen nå nylig og ble imponert. Likte den veldig godt. Musikken og stemningen i filmen kombinert med spesiell bildebruk for å få det til å se ut som ekte erfaringer gjorde det til en spesiell åndelig film etter min mening. Åndelig søken.
GjenopprettetMedlem
Ja,der står det mye rart. :wub:
Anonymous
http://www.amazon.com/Ayahuasca-Mystica ... UTF8&s=dvd

Ayahuasca & Mystical Secrets of Amazon

Product Description
One of the greatest mysteries of the Amazon is the shamanic use of sacred plants for inducing mystical and spiritual, visionary experiences. One of the most mysterious and miraculous plants of all is Ayahuasca.
Now for the first time in this amazing series of programs you can learn the facts about this legendary plant, its mystery, its use for healing and its unique ability to trigger deeply moving, psychedelic, mystical and spiritual, visionary experiences. Includes four spellbinding full-length programs and presents the facts about Ayahuasca and its use, along with a fascinating series of live presentations with the best known, most credible Ayahuasca researchers in the world today.

Packed with bonus features, expert analyses and unforgettable conclusions about this amazing plant. Exhilarating facts and fascinating discussion for both the scientific and spiritually minded. Features acclaimed Professor of Psychology and author, Stanley Krippner, PhD; Anthropologist and author Luis Eduardo Luna, PhD, and Peter Gorman, noted Drug War journalist and a former Editor-in-Chief of High Times magazine.

Det ser ut som en veldig interessant DVD for dem som har erfart Ayahuasca eller er interessert i plantemedisinseremonier.  8) Fin julegave til seg selv? :w00t:
Anonymous
Jeg har aldri sett hele filmen, "Blueberry", men den realistiske "trippen" kan du se her:

http://www.youtube.com/watch?v=3lnJ0uvbSK8

"Peyote visions are considered good luck and dispensed to those deemed worthy by the god-spirits. Peyote, the Huicholes believe, opens the mind to a new way of experiencing the world. For centuries they have made an annual 300-mile pilgrimage to the deserts of San Luis Potosi to harvest peyote and return with it for use in their sacred rituals. It is the hallucinogenic aspect of the plant which accounts for many of the highly stylized and colorful yarn paintings.The Peyote Journey is just one aspect of Huichol culture and tradition under siege by outside forces, forced which threaten the very existence of this fragile people. Recently, military and local authorities have jailed peyoteros and confiscated the peyote they carried."

Videoen varer i ca 10 min.