Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Teksten som følger ble opprinnelig lagt inn som et svar på tråden om sopp og sjamanisme. Jeg føler imidlertid at den står seg godt som starten på en ny tråd. Herved er dere advart:

San Pedro erfaringer fra Peru
I løpet av det siste tiden har jeg vært igjennom fire ajahuasca seremonier og en San Pedro (meskalin søskenet til peyote, oppkalt etter vokteren av himmelporten) seremoni. Sistnevnte er noe av det heftigste og grensesprengende jeg har gjort siden fødselen (trur eg). De fire ajahuasca seremoniene gav en del visjoner som jeg ikke ble klok på, samt en følelse av å bli healet av en sterk feminin kraft. Ajahuascaen er sterkt rensende, noe man føler på kroppen gjennom diare og oppkast (således vil dette neppe bli poppulært på plata). Durkdrevne ajahuasceros i Pero utfører denne seremonien flere ganger i uka. I seremoniene finner de svar på hvordan ulike planter kan benyttes som legemiddel, hvilke plager deres pasienter har etc. Jeg regner med at jeg med litt øvelse kan finne ut liknende i denne tilstanden.

Mens ajahuasca seremoniene foregikk i stummende mørke, ble San Pedro seremoniene utført i dagslys. Vi var en gruppe på 10-12 mennesker. De som ville kunne være sammen i et rom (en gammel ruin uten tak), eller man kunne gå ut landskapet i ensomhet. For å si det mildt, du ser verden i et nytt lys under påvirkning av San Pedro. For min egen del ble alt levende og vakkert rundt meg. Selv fjellene, bergknausene og steinene i muren rundt meg ble levende. Tidvis så jeg verden gjennom samme briller som van Gogh. De andre menneskene i gruppen fikk sterke mytologiske karakterer. Jeg så egenskaper som slanger, drager, alver, riddere, prinsesser. Jeg så en enorm kraft og kjærlighet i  alle i gruppa, samt i de forbipasserende indianerne og eslene. I noen tilfeller kunne jeg se mange ansikter passere i et og samme menneske, jeg aner ikke om det handlet om tidliger liv. Underlige krefter tok tak i meg, plutselig sto jeg å ballanserte som en shiva på et ben. Jeg strakte meg mot himmelen og spant ut brystkassen, jeg skrek av full kraft og følte det som om dragen i meg ville sprenge seg ut av brystet. Med et ble jeg dratt inn som i en virvel, eller i et sort hull, millioner av hendelser passerte revy i løpet av et sekund. I den andre enden sto jeg forvirret igjen på samme flekk som når ferden begynte. Jeg undret: hva gjør jeg her, som om jeg ble kastet inn i denne verdenen for første gang. Dette gjentok seg mange ganger, særlig etter kontakt med andre mennesker. Jeg kjente ved flere tilfeller at jeg skulle ta tak i en hindring hos de andre (en svært pågående og skremmende healer?). Etter å ha vært i kontakt med denne hindringen endte jeg hele tiden med å spenne ut brystkassen og å skrike av full kraft. Jeg følte meg som en drage som transformerte hindringene ved å blåse de gjennom min egen ild. Og hver gang ble jeg trukket gjennom det sorte hullet. Og etter dette var jeg alltid like forundret og forvirret. Som dere forstår, man er ikke helt den samme etter dette.

Rare greier?

For ordens skyld: anbefalt inntak av San Pedro er maks to ganger i året. Gjerneaktivieten dobles mange mange ganger, så for å ikke havne i ekstasy fella og brenne av halvparten av alle nevrotransmitterne dine anbefales måtehold.

Gormii
GjenopprettetMedlem
Neurotransmitterne virker ganske intakte.. :w00t:

Du fantastiske "hunden fra Baskerville"  :wub:
Anonymous
"Inger Lise":

Æ lika ikke å skryte, men faktisk fungere de beire enn nokken gang. Det e'nu pinadø så at det ikkje bir stillt dar oppe. Nei det bærre koka ta særdelest intelligente tanka. Æ sku' nu pinadø ha skrevve ei bok. Men, først må æ nu bøte hollet i taket, å så ska nu kloakken stakes opp. Æ trur verden går glipp av eit geni.
Anonymous
Det var interessant å lese om dine erfaringer, sterkt.
AdsBot [Google]
Men verden har jo ikke gått glipp av geniet, så lenge du skiver her :)
Fantastisk lesning!
GjenopprettetMedlem
Nog en kraftplante, ja.. 
Anonymous
:respect: :biggrin: Jeg håper du lar det bildet som en av deltakerene tok av deg komme på trykk iunder San Pedro seremonien. Det var jo reneste "Passion of Christ"...eller skal vi si "Passion of Gorm"-tendenser 8) :w00t: :)

Ditt favorittutrykk under denne seremonien som du sa til meg noen gagner: "Det er noe her. Jeg kjenner at det er noe her".....Jepp,indeed 8) :lol:
Anonymous
For å si det mildt, du ser verden i et nytt lys under påvirkning av San Pedro. For min egen del ble alt levende og vakkert rundt meg. Selv fjellene, bergknausene og steinene i muren rundt meg ble levende. Tidvis så jeg verden gjennom samme briller som van Gogh. De andre menneskene i gruppen fikk sterke mytologiske karakterer. Jeg så egenskaper som slanger, drager, alver, riddere, prinsesser. Jeg så en enorm kraft og kjærlighet i  alle i gruppa, samt i de forbipasserende indianerne og eslene. I noen tilfeller kunne jeg se mange ansikter passere i et og samme menneske, jeg aner ikke om det handlet om tidliger liv. Underlige krefter tok tak i meg, plutselig sto jeg å ballanserte som en shiva på et ben.

Ja, det var spesielt å se på landskapet og menneskene rundt en - alt ble annerledes og mer levende, som du sier. Og jeg så jo også det VAKRE i alle. Utrolig flott å erfare.  8)
Anonymous
:w00t: :wub: Hei! Gi meg litt av det der! Nydelig beskrivelse. Takk det var veldig inspirerende. Hørtes vanvittig utløsende deilig ut.  :respect: :beer:
Anonymous
Hmm,synes det er beskrevet mye bruk av stimuli her etter hvert.
Nå er jeg totalt ukjent med disse stoffene(plantene) som blir beskrevet, så jeg
er på ingen måte fordømmende. Ganske sannsynelig at jeg selv etterhvert
blir å prøve et eller annet av dette. Men er litt skeptisk...
Rødvinflaska mi blir jo for rene barne-tv godt å regne i forhold til dette.
Når jeg tenker på hvordan jeg opplever mine meditasjoner/reiser i
upåvirket tilstand,tør jeg ikke tenke på hvordan det ville vært med en dose
av dette i systemet.
Anonymous
Har ingen erfaring med det selv, men bør man være klar for det eller får man ikke mer enn man tåler? Men som Gormii sier er jeg selvfølgelig enig i at det bør tas med måte. Det samme bør meditasjonsreiser. Det er viktig å jorde seg. Har forresten hørt om folk som har vært i Sør-Amerika og fått hjelp til rusavvenning med ajahuasca.
Anonymous
Når jeg tenker på hvordan jeg opplever mine meditasjoner/reiser i
upåvirket tilstand,tør jeg ikke tenke på hvordan det ville vært med en dose
av dette i systemet.

Det blir nok annerledes enn det du har vært vant til, men de som er vant med transpersonlige erfaringer som meditasjoner/reiser o.l. så vil det ikke være noe sjokk det du vil erfare med Ayahuasca,San Pedro o.l.
Det er også lurt å ikke ha noe særlig forventninger, men ha noen intensjoner som en sier til seg selv før disse seremoniene så vil det garantert jobbe med disse intensjonene. Det var noe jeg erfarte til gagns at den jobbet intenst med de intensjonene jeg hadde.

En merker også healing og rensing ang meditasjon o.l. men ikke på samme måten som i Ayahuasca-seremonier f.eks. Og Ayahuascaen styrer mer hva vi erfarer enn vi gjør selv - og det blir også veldig individuelt hva en erfarer. Ayahuascaen og San Pedroen gir oss deres versjon av hva vi bør jobbe med - se på i livene våres og ikke minst så har de en viktig rolle å spille i Moder Jords plan, som de deler med. Den helhet-følelsen jeg kjente i seremoniene var veldig spesielt. Å være en del av Naturen og alt - helheten - det må bare erfares og ikke minst kjærligheten også til alt og alle.

Det var også veldig betryggende å ha Curanderoser(Don Pedro Guerra Gonzales og Don Ramon) som overvåket og hadde kontroll på Ayahuasca-seremoniene. Og ikke minst det å erfare seremonier i Amazonas er jo spesielt da. Veldig harmonisk og lette energier i området.
Anonymous
"Kristin":

Har ingen erfaring med det selv, men bør man være klar for det eller får man ikke mer enn man tåler? Men som Gormii sier er jeg selvfølgelig enig i at det bør tas med måte. Det samme bør meditasjonsreiser. Det er viktig å jorde seg. Har forresten hørt om folk som har vært i Sør-Amerika og fått hjelp til rusavvenning med ajahuasca.

Man får nok som regel ikke mer enn det man tåler så lenge det også er dyktige sjamaner/curanderos som styrer seremoniene i trygge omgivelser så går det bra. Men det er klart at plantene styrer mye av det vi skal erfare og det blir som sagt veldig individuelt å erfare det en skal erfare. Og de utfordrer også helt klart til å komme oss videre i våres personlige utvikling - åndelige utvikling. Og de gir ikke mer enn de vi ikke kan takle sånn generelt sett. Fasinerede å få mer erfaring og innsikt i plantenes verden via Ayahuasca,San Pedro o.l. - det er et undervurdert verktøy her i Vesten generelt helt klart. Jeg er personlig glad for å ha erfart Ayahuasca og San Pedro og ser frem til å erfare mer av dem og lære mer av dem. Veldig takknemlig for at de vil dele med oss kunnskap og innsikt i Naturen og Moder Jord og livet generelt.

Å ha en diett - unngå diverse S`er som sukker,sex og salt..er viktig å holde(gjerne noen dager før). Spise lett mat - økologisk vegetariansk mat er smart. Og dette var lett å holde i Amazonas pga klima og sånt.
Slike urgamle healing- og renselsesmetoder er noe helt klart jeg ser bllir bevart og er heldigvis ikke alene om det :biggrin: Og fått til en organisasjon i Norge som kunne ha slike seremonier lovlig er helt klart et mål i seg selv i dette livet mitt. Jeg håper å være med å skape noe slikt. En drøm som jeg ser gjerne går i oppfyllelse.

Jeg har tenkt å dra til Nederland,Santo Daime i desember(julegave til meg selv.hehe) og erfare Ayahuasca-seremoni der. Jeg er spent på hvordan det vil være å erfare det i Europa - iforhold til det jeg erfarte i Amazonas. Det er ikke sikkert forskjellene vil være så store, men det er klart at Santo Daime-kirken har annerledes ritualer enn det jeg erfarte i Amazonas. Spennende å erfare iallefall. Og ta med seg nye (eller gamle) intensjoner og jobbe videre. Og bruke erfaringene til noe. Veldig inspirasjon til å jobbe med det videre for min del helt klart og også med andre sjamanistiske metoder - å gå mer i dybden av det.
Anonymous
Det er viktig å jorde seg.

Jeg hadde problemer med jordingen iløpet og like etter Ayahuasca-seremoni nr 1, men de 3 andre så var det ikke noe problem. Det var nok noe uvant 1 gangen, men kroppen min ble mer vant til det og det merktes godt. Hadde også litt problemer med jordingen i starten av San Pedro-seremonien - det bedret seg etterhvert.

Har forresten hørt om folk som har vært i Sør-Amerika og fått hjelp til rusavvenning med ajahuasca

Jepp. Og vi møtte en østerriker som hadde vært alkoholiker. Han så veldig bra ut og tydeligvis har Ayahuascaen hjulpet han endel. Det var gledelig å se og hyggelig å prate litt tysk og engelsk med han til tider. 8)
Anonymous
"Inger Lise":

Hunden fra Baskerville...siklet han så mye...etter deg? :badgrin: :lol: :biggrin:
Joda, jeg husker at han så dyrisk ut - men det var vi alle på vår måte under denne seremonien :w00t: :eusa_dance:  Jeg hadde noen ulvehyl og hva det var under denne seremonien. Jeg ropte også POWER OF THE NATIVE AMERICAN... :razz: :)
:icon_cool: :icon_lol:

Han San Pedro..Han San Pedro...er en skøyer...
Anonymous
Takk for svar!
Skjønner jo at dette er ufarlig og at man er i trygg forvaring , så det blir ikke noe problem for meg når tiden kommer.
My mind is open! :icon_biggrin:
Anonymous
Takk for svar Daniel. Inspirerende å lese det du skriver og hvordan du skriver det  :icon_biggrin: Gleder at folk begynner å få opp øynene. Tror det åndelige livet blir mye bedre snart  :icon_biggrin:  Lykke til i Nederland. Sikkert spennende å få oppleve det på to så forskjellige steder ja.
Hørte noen som snakket om forkjellen mellom Sør-Amerika og Norge. Man kan vel bare ta en følelse av den pulserende store mektige regnskogen og sammenligne den Norge små mystiske nisse-aktige skoger og gange følelsen veldig mange ganger.
Anonymous
"Kira":

Takk for svar!
Skjønner jo at dette er ufarlig og at man er i trygg forvaring , så det blir ikke noe problem for meg når tiden kommer.
My mind is open! :icon_biggrin:

Da har du ikke noe å frykte :) Eh..kanskje at disse plantene kan utfordre deg litt da og at du kan komme til å kaste opp og få diare. Men litt må man ofre seg for å utvikle seg og integrere en dypere forståelse og bevissthet i livet eller hva? :w00t: :) Jeg er kjempeglad for at Ailo har kommet i kontakt med denne Don Pedro Guerra Gonzales. Det føles som om vi ikke kunne ha fått en bedre Curanderos. Jeg håper også at Don Ramon og Dona Ena blir med neste år ang Ayahuascaseremoniene. Deres bidrag - spesielt Icarosene var utrolig vakkert og behagelig å høre på i Ayahuasca-seremoniene!Og de er også et veldig harmonisk og flott par da å se på! 8)
Anonymous
Takk for svar Daniel. Inspirerende å lese det du skriver og hvordan du skriver det  :icon_biggrin:

Å være i Peru og erfare det en erfarte selv om det var mye som en måtte "ofre" av tårer,smerte,lidelse,oppkast,diare o.l. så var det verdt det ja og det har gitt enormt mye inspirasjon videre på min vei iallefall og helt sikkert de som var med der på hver sin måte.

Daniel????!!! :mad: :w00t: :innocent2: :biggrin: :lol: Ja, nå er det ikke første gangen noen har kalt meg for det.....Daniel Duppsko eller hva det skal være!
Anonymous
Oooooops!  :-X :lol: David var det ja. Hehe... Attenborough....hehe...
Dere gjør en fantastisk jobb  :respect: Takk så mye. Gleder meg til å komme videre. For min del, lengter jeg faktisk etter å slite litt og kjenne litt smerte og. Leve litt på den gode måten. Sikkert ikke når jeg først får det...men etterpå  :w00t:  Ja, så er det ikke bare for min egen del da selvfølgelig  :innocent2:
Anonymous
"Kristin":

Oooooops!  :-X :lol: David var det ja. Hehe... Attenborough....hehe...
Dere gjør en fantastisk jobb  :respect: Takk så mye. Gleder meg til å komme videre. For min del, lengter jeg faktisk etter å slite litt og kjenne litt smerte og. Leve litt på den gode måten. Sikkert ikke når jeg først får det...men etterpå  :w00t:  Ja, så er det ikke bare for min egen del da selvfølgelig  :innocent2:

Og en blir også mer "dyrisk" på en positiv måte av diverse plantemedisinseremonier :razz: :icon_razz: >:( :badgrin: :lol: :biggrin:
Anonymous
Kra...kra...kraaaaaaaaa...! :w00t:
Anonymous
Grrrrrrr..rrooarrrr!  :w00t: Deili!
Nutch/CVS [Bot]
Et spørsmål: det var en drage i deg og du skrek, var det at dragen spyttet ut ild?
hilsen
Gåååja
Anonymous
"Gåååja":

Et spørsmål: det var en drage i deg og du skrek, var det at dragen spyttet ut ild?
hilsen
Gåååja

Som jeg gikk rundt å knurret og skrek så opplevde jeg at det var en stor kraft i meg som gjorde dette. Jeg opplevde ikke at det var mitt ego som var virksomt. Etter å ha kjent på kraften en stund opplevde jeg at det var en dragekraft, en myndig kraft som lager mye rabalder når den er i bevegelse, men også en kraft full av omsorg, visdom og kjærlighet. Ilden jeg nevner må vel tilskrives min poetiske legning, uansett, det var en kraftig transformasjon i brølene. Disse egenskapene som arbeidet i meg, eller gjennom meg, er for meg nye bekjentskap. De kan være voldsomme og sikkert skremmende for mange, men jeg liker de og ønsker de velkommen ut av hulen for å brøle litt i ny og ne.

Gormii