Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg har god erfaring med psilocybin ifra tidligere men har aldri brukt det i spesifikt sjamansk arbeide
er det noen som vet hvordan man bruker den i forhold til sjamanisme?
Gir den forandra bevissthetstilstanden informasjon i forhold til egen og andres ubalanse og sykdom?
Brukes den sammen med tromming? kan den gi visjoner om fortid og framtid?
En ting jeg vet den liker å hjelpe oss mennesker med er å le og åpne opp for en dansende kraft i alt, den pisker opp og åpner for ånden i det meste så jeg er sikker på at den er en kjempeflott kraftorganisme, men kan den brukes i forhold til mer retningorientert arbeid?

har noen svar på kun en av disse spørsmålene så er det interessant :)
GjenopprettetMedlem
Den kan gi deg informasjon om din egen ubalanse,det vet jeg fra egen erfaring.
Soppen kan brukes med tromming,eller en annen musik.Problemet med soppen at dens ånd er spesielt uavhengi,fri til å velge over ,du må få den til å like deg før du går i kontakt med den.Mulighet at en som kan forhandle med soppens ånd  kan gjøre avtaler angående deg. Men når alt er i boks med soppens ånd så kan han åpne utrolige ting for deg. Ellers så skrev jeg noen innlegg om soppens lære .
Du har jo erfaring selv sier du ,kansje du vil dele dem?  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
En ting jeg vet den liker å hjelpe oss mennesker med er å le og åpne opp for en dansende kraft i alt, den pisker opp og åpner for ånden i det meste så jeg er sikker på at den er en kjempeflott kraftorganisme,

Bare dette er jo fristende nok.....  :biggrin:

Men spørs det ikke også om hvilken stemning man er i, i utgangspunktet...?  ::)
Anonymous
Jeg har pr i dag ikke erfaring med Psilocybin - men studerer bøker om Psilocybin akkurat nå- spesielt om den Mexicanske Psilocybin - og spesielt ei dame ved navn Maria Sabina - som var en Mazatec sjaman som brukte Psilocybin mye i sin healingpraksis:

http://www.oniros.fr/MariaSabina.html
http://www.angelfire.com/realm/bodhisattva/velada.html

Hennes bok - Her life and Chants skal jeg få tak i - hun hadde enormt mye kunnskap og erfaringer med denne magiske kraftsoppen.

Jeg skal også pløye meg igjennom bøker som
SACRED MUSHROOM OF VISIONS - Ralph Metzner
FOOD OF THE GODS - Terrence McKenna

Og håper å erfare denne "kraftsoppen" innen et par år i en seremoni eller to eller tre. Og det vil jo bli tur til Mexico(besøke Huichol indianere) /USA(Hopi,Navajo) i regi av TRE BJØRNER - Sjamansonen - så det regner jeg vel med at det vil bli Psilocybin-seremoni(er) blant Huichol-indianere som er også vant med Psilocybin i deres urgamle sjamanistiske tradisjoner. Ailo har jo erfaringer der som det også står i det kapittelet om "DE FEM STORE" i Sjamansonen-boka.

Jeg regner også med at Teleterkij kommer med noen kloke ord om Psilocybin og det Kokopelli spør om ang det 8) Hvis en søker på Psilocybin så har Teleterkij endel erfaringer som han har delt med oss her på Sjamansonen.
GjenopprettetMedlem
Heiia!
Satt her å mediterte over alle de kloke sjeler som her taler,da jeg kom på at Kraft-soppen har  a d a p t o g e n  virkning,som mange urter har.F.eks.den meget populære og kraftfulle Rosenrot,den hjelper en der det trengs mest.
Så om en er innstillet på helbredelse og transformasjon,så er Kraft-soppen meget effektiv.
Det har mye med intensjonen bak inntaket.
Ofte øker kraften og forståelsen av helbredelsen som inntrer,og man lærer med tiden å overgi seg til doktorens store hender.
Det er som med Ayahuascha,en må holde på en stund å arbeide med forståelsen av plantenes sterke medisinske virkninger.
:respect: