Forum /
tilbake / Noen som har erfaringer med kraftplanter som er typisk fra vår del av verden?
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hei.
Etter en del frem og tilbake og mye hode vrenging fikk jeg svar på noe jeg har lurt på lenge i helga. Jeg vil ta forbehold og si at dette er min opplevelse. Kraftplanter er ikke ett rusmiddel. Ja, de kan brukes til å ruse seg, men med veiledning og gjennom bruk i balanse er de fabelaktige verktøy. Jeg lurer på om det er noen her på sonen som har erfaring med kraftplanter som finnes i vår del av verden, og kan tenke seg å dele av sin erfaringer. Jeg er av den oppfatning at siden vi først har blitt plassert akkurat her, så kanskje vi er bedre mottagelige eller bedre venner med åndene i akkurat disse plantene. Er inne i en periode hvor jeg ikke er helt sikker på hvor jeg skal gå på min vei og hva jeg skal gjøre, så kanskje jeg kan få litt hjelp av åndene i plantene.
Hvis noen også vet om andre som vil gi veiledning med kraftplantene, så tas det også imot med stooor takk.
Hugs and love all around

Anonymous
Teleterkij her inne har skrevet flere innlegg om sine erfaringer med diverse fleinsoppvarianter - også norske:
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... pic=1405.0
Jeg vil komme med flere linker her - og du kan jo søke på fleinsopp eller psilocybin her inne på plantelærere og urtesjamanisme-seksjonen:
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... opic=408.0
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... pic=2985.0GjenopprettetMedlem
Vil nok si meg enig i at kraftplanter ikke er rusmidler.
Rus= dop. Man ruser/ doper seg for å rømme fra seg selv. Det går ikke med kraftplanter.
Med kraftplanter forsterkes sansene, også de sansene du trodde du ikke hadde...
Anonymous
Helt enig med deg Sjelevenn. Tok meg faktisk 14 år for å innse at jeg hadde brukt rusmidler for å rømme fra følelsene mine og at jeg ikke takla å være meg selv. Jeg snakket med en som praktiserer sjamanisme i Jokkmokk som har vært i samme situasjon som meg, og etter å ha snakket med han innså jeg at med veiledning og ved å ha en intensjon(en annen enn å bli komme bort fra verdens hardheter og å komme bort fra seg selv) så kan kraftplanter være gode verktøy. Jeg tror dette med hvilken hensikt man har er utrolig viktig.
GjenopprettetMedlem
Hei Magnus!
Jeg mener lokale planter inneholder visdomm og kraft som kan lære en mye om oversjelen i naturen her hjemme,en får anledningen til å se og føle nærmere på den kraften som bor her i den hjemlige fauna.

GjenopprettetMedlem
Ble litt nyskjerrig på "soppens verden" og kom over denne siden;
( tror jeg står over for min del...

)
http://www.norshroom.org/OldSchool/norfaq.htm
og noen erfaringer....
http://www.norshroom.org/OldSchool/tr17.htmGjenopprettetMedlem
Reagerer på utsagnet på slutten om at sopp kan være veldig gøy og ein får lyst å ruse seg i all evighet etc...
Kva folk er det som står for dette opplysande skrivet då?
Dette må vere skrive av rusjegerar,ikkje folk som søker innsikt? Eller?
GjenopprettetMedlem
Det reagerte jeg selv på.... Ta det for hva det er.....
Men en god innføring i "Soppens verden" er det ihvertfall...
Og mange av de erfaringene man kan lese på denne siden, viser at det er mest litt "frika" ungdommer som vil ha en
billig rus.... men oppdager at de får en overraskende innsikt også i den øvre åndeverden...
Anonymous
"Final Tribe":
Reagerer på utsagnet på slutten om at sopp kan være veldig gøy og ein får lyst å ruse seg i all evighet etc...
Kva folk er det som står for dette opplysande skrivet då?
Dette må vere skrive av rusjegerar,ikkje folk som søker innsikt? Eller?
Ja, det er tydelig skrevet av to som ikke er så veldig bevisst og opptatt av det åndelige akkurat, men de skrev litt om 5 dimensjon og Gud på slutten så de fikk vel en liten forsmak da ang åndeverdenen og potensialet i oss mennesker og dette med å endring av bevissthetstilstander - trancetilstander

I tillegg så spilte de noe musikk av Dj Tiesto - en av mine trancefavoritter....

Mulig at i fremtiden så skaper jeg en egen soppseremoni med meg selv og blander litt musikk av indianere og trance-djer.
Jeg snakket med en musiker angående enteogenbruk og han mener at det hjelper for hans kreativitet angående å bruke enteogener - inspirasjonskilder - så jeg kan til en viss grad også støtte dem som bruker slike kraftplanter til å øke kreative sensitiviteten så lenge de ikke overdriver og misbruker det - og bruker det til å lage musikk eller andre kreative ting - det er jo konstruktivt etter min mening.
Anonymous
En annen ting som jeg registrerte er at de brukte bare 3 mg sopp og likevel hadde så mye erfaringer med det. Mens flere jeg har snakket med som har veldig solid kjennskap til fleinsopp(Mexicansk spesielt - Cubensis som også disse erfarte) så er det vanlig for nybegynnere å ta 15 mg eller 5 stk av denne Psilocybin Cubensis. Hva sier dere Teleterkij,Dimi eller andre om hva en nybegynner bør ta ang minimum?Høres 15 mg - 5 stk greit ut? Maria Sabina nevnte en gang at det å ta 13 fleinsopp så bør en ha en seremonileder/sjaman tilstede. Og det kan godt være at det også var ganske potente fleinsopp fordi hun pleide vel å ta dem ferske. Spennende å høre fra garvede sopp-entusiaster som Teleterkij og lignende ang denne dosen her, som er nevnt.
GjenopprettetMedlem
lignende fortellinger hører man ofte. Det finnes flere narkoforumer ,der fortelles mye om hallusinogener.
GjenopprettetMedlem
Titt Tei!
Joda,alle har vel en rett på en smak av himmel og helvete

I kva tilstand har fleinsopp ol. den lengste virkningen psykisk(spirituellt)?
Tørka,te el.? Ser no bort fra fysikk,psykisk helse,vekt,alder og kjønn på brukeren.
Noen som vet?
Det er jo rart at enkelte kan ha ettervirkningar i dagar el. veker++
Er det vanleg å tilsette andre saker sammen med soppen?
Anonymous
Det kommer an på blant annet om hvor ferske de er....de ferske er jo MER potente - kraftigere enn de som har vært tørket over lengre tid. Det har jeg fått med meg via Maria Sabinas læringer - hun er Bestemor Psilocybin Cubensis

Hennes ånd og læringer er noe som fascinerer meg mer og mer og ser frem til å lære mer av henne. Så kan andre si mer om dette som har bra med erfaringer.
GjenopprettetMedlem
Fersk sopp blir av mange seint nedbrote i mage/tarm.Kan det vere årsaken til en unormalt langstrakt virkning? (nei,eg har ikkje tenkt å forsøke-slapp av)
GjenopprettetMedlem
Hvis jeg har hold seremoni i fleinsopp,så vile jeg dele den i tre faser.
1. Faste, gå ut til soppens hjem i naturen(helst på formiddagen),sitte der,observere,snakke(fortelle sin inntensjon,problem) med soppen,gi gaver,være årvåken.Innta soppen på kvelden,hvor mye?,avhenger av flere faktorer.
Etter første fase pause i noen dager.
2.Samme som første fase bortsett i fra at dosen øker med samsvær med inntensjonen og inntaket skjer ved dagry.
Pause ei uke.
3.Samme som 1.og 2. fase bortsett i fra dosen øker til maximum level,og gavene til soppen og naturen er generøse.
Seremonier 2.og 3. BØR være ute i naturen,på grunn av at fire veger kan skape klaustrofobi.
Etter de tre faser får man bli kjent med soppånden tilstrekkelig nok tenker jeg.
P.S. Faser beskriver bare hovedpunkter,detaljene er fortiet.

Men i en slik seremoni må man som holder den ta på seg ansvaret og forhandle med soppen,som kan være slitsomt.
GjenopprettetMedlem
"David":
Det kommer an på blant annet om hvor ferske de er....de ferske er jo MER potente - kraftigere enn de som har vært tørket over lengre tid. Det har jeg fått med meg via Maria Sabinas læringer - hun er Bestemor Psilocybin Cubensis
Hennes ånd og læringer er noe som fascinerer meg mer og mer og ser frem til å lære mer av henne. Så kan andre si mer om dette som har bra med erfaringer.
Nei, det er ikke riktig.Det er helst omvendt. Mye kan avhenge av frosten enten i fersk eller tørket. Men med tørket sopp er litt lett i ta feil i dosering. Uansett så det er umulig å si om hvor mye er denne aktive stoffet i hvert sopp,derforr mener jeg at man må forhandle og ha respekt (som er ikke skapt av frykt ) til ånden.

Anonymous
"dimi":
"David":
Nei, det er ikke riktig.Det er helst omvendt. Mye kan avhenge av frosten enten i fersk eller tørket. Men med tørket sopp er litt lett i ta feil i dosering. Uansett så det er umulig å si om hvor mye er denne aktive stoffet i hvert sopp,derforr mener jeg at man må forhandle og ha respekt (som er ikke skapt av frykt ) til ånden. 
Jada, dette med å åpne opp for kommunikasjon med den planteånden på forhånd er jo viktig. Men Maria Sabina, som er kalt for Bestemor Psilocybin i Mexico - hadde enorm kunnskap om sopp - nevner at fersk sopp er mer potent enn sopp som en har holdt tørr over tid. Men det kan vel være forskjell fra sopp til sopp som du sier.