Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
AdsBot [Google]
"Final Tribe":

Beklager vis nokon har late seg trigge av min del av tøyset i denne tråden.
Det er heldigvis ikkje egoet mitt som skramler rundt,meir eit lite kraftdyr som får ein solid raptus av og te.
Vil i framtida prøve å leggje solide band på meg,og late vere å svare med kommentarer i intetsigande tråder der poenget ikkje er gjensidig drøfting av temaet,men å trigge fram usikker sikkerhet?

At du skal legge solide bånd på deg, hadde jeg syns var veldig trist! Den morsomste dama på sonen!
Selv om jeg ikke er enig i alt du skriver - og det gjelder forsåvidt alle her, hadde det ikke falt meg
inn å ta ting personlig. Trigge ja, men det er det som skaper debatt.

Temperaturen er forskjellig, til forskjellige tider. Noen ganger er jeg deppa, mens andre er i tullehumør. Hva så?

Jeg mener ikke at man ikke skal ha respekt for alvorlige tråder, men det går an å se forbi det også.
Nå f.eks sitter jeg med store øyne og skuler mot tråden om "Kapitalismen øyner penger i issmelting"
og skjønner at jeg befinner meg på en helt annen planet enn flere der..  :o
GjenopprettetMedlem
Det var då veldig :redface:
Men slike titlar kan fort bli ein sjølvpåført forbannelse også,og difor vil eg uansett bandleggje meg meir og meir.
Det er noko eg jobbar i det skjulte  med;bandleggjing av enkelte eigenskapar,og fri flyt på andre.
Hadde du vore enig med meg i alt eg skriv,hadde eg vorte redd,sidan eg ikkje alltid er enig  sjølv. :lol:
Men eg meiner at nøling og tvisyn på ting er ein sunn menneskerett.
GjenopprettetMedlem
Eg har inntatt dødeleg sopp hundre-tals gonger,døyde kvar gong,men vender attende til materien,gong etter gong.

Har funne ut at eg har hjelparar som ikkje vil sjå meg i dødsriket for lenge om gangen,så dei skipar meg heim att.

Eg får verdifulle glimt då.

Så jau,den er dødeleg, Andreas W.

Heal the world.
GjenopprettetMedlem
Kjærlighet og kos er viktig på denne sonen, og da hører vel metta med?

Metta, som kan oversettes med "vennlig tålmodighet" eller "loving kindness" er som en lommelykt. Lyset forandrer seg ikke uansett hva man ser.

Metta er den buddhistiske versjonen av elsk dine fiender. For hvor dyp er kjærligheten hvis den kun gjelder de vennlige, det positive og det smakfulle?

Bland in en liten dæsj med uoppmerksomhet og vajrayana, og resultatet kan fort bli en tråd som denne.

Hei Teleterkji,

Hver gang noen oppnår visdom gjennom plantene, uansett setting eller tro, er jeg glad. Med den lidenskapen du og David har, vil dere sikkert komme langt med årene, og hvis dere ikke kommer langt, så er jo det like langt  :biggrin:

(Men fra andre perspektiver kan tråden ha andre meninger...)
GjenopprettetMedlem
å leve er drittfarlig. livet er faktisk dødelig. den som lever skal dø! garantert!

hva med å forby livet? for sikkerhets skyld. da blir ingen skadet og ingen dør. :razz: :exclaim:
GjenopprettetMedlem
For det første er ikke hallusinogener farlige.  Med mindre de blir misbrukt.

For det andre, om folk dytter i seg sopp uten å vite om effektene, så kan de takke seg selv.  Og å dytte innpå et rusmiddel uten å vite nok om hvordan det fungere, er ren idioti. Disse som gjør dette kunne liksågodt gjort det samme med et hvilket som helst annet rusmiddel. (forøvrig er det flere som dør av alkohol i året enn av alle de andre rusmidlene tilsammen)
Hvor ofte leser man ikke om ungdommer som får akutt alkoholforgiftning fordi de drikker for mye på en gang?? Men det blir likevel ikke nevnt med et ord om at alkohol skal forbys.!

Ang historien med vikinger og sopp, så er den slik: Rød fluesopp inneholder også hallusinogener. I det østlige Sibir er rød fluesopp veldig skjelden, og den rusen man oppnår er så høyt skattet at de fattige samlet segutenfor de velståendes telt for å vente på at de skulle late vannet, som de så drakk og dermed fikk del i rusen.. Det har vært antydet at vikingene spiste rød fluesopp før de gikk berserk, men det finnes ingen skriftlige kilder som bekrefter denne hypotesen.
Anonymous
Jeg føler at jeg trenger å moderere mitt utsagn tidligere i denne debatten(i fjor høst),og innrømme at det jeg skrev om at sopp aldri er dødelig var skrevet på en veldig uheldig måte fra min side. :icon_redface:konstruktiv kritikk må jeg tåle.