Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Har nettopp mottatt dokumentaren og anbefaler dere å se den.
Description
Entheo:genesis - Awakening the Divine Within is a feature length documentary which invites the viewer to rediscover an enchanted cosmos in the modern world by awakening to the divine within. The film examines the re-emergence of archaic techniques of ecstacy in the modern world by weaving a synthesis of ecological and evolutionary awareness,electronic dance culture, and the current pharmacological re-evaluation of entheogenic compounds. Within a narrative framework that imagines consciousness itself to be evolving, Entheo:genesis documents the emergence of techno-shamanism in the post-modern world that frames the following questions: How can a renewal of ancient initiatory rites of passage alleviate our ecological crisis? What do trance dancing and festivals celebrating unbridled artistic expression speak to in our collective psyche? How do we re-invent ourselves in a disenchanted world from which God has long ago withdrawn? Entheo:genesis invites the viewer to consider that the answers to these questions lie within the consciousness of each and every human being, and are accessible if only we give ourselves permission to awaken to the divine within. Stan Grof, Marilyn Schlitz, Ralph Metzner, Alex Grey, Terrence McKenna, John Markoff, Daniel Pinchbeck, and Kat Harrison among others, postulate how the disenchantment of the modern world may be remedied by summoning the courage to take the next leap in the evolution of planetary consciousness.
Ny trailer ligger ute på siden:
www.entheogen.tvGjenopprettetMedlem
Takk for tipset Cenobit.
Denne ville jeg hatt i samlinga mi,for den er sikkert inspirerende.
Kanskje du kunne brenne den til meg,og så ble vi enige om en pris.

Anonymous
Jeg håper at Cenobit IKKE brenner denne filmen!!! Verken til Tele, eller andre.
I steden håper jeg at alle interesserte kjøper filmen selv. Den er lett å bestille, og koster ikke mye (rundt NOK 180 inkl. frakt, mener jeg å huske). Man får til og med en hyggelig beskjed per e-post når at filmen er sendt til deg.
Jeg tror at de som har laget denne filmen trenger inntektene fra salget. Og kanskje - hvis de selger nok - kan vi i framtiden få flere inspirerende filmer derfra.
GjenopprettetMedlem
Det hersker ingen tvil om at det koster penger å produsere en slik film, men hvis dokumentar filmskapere skulle basere seg på inntektene fra DVD salget til den gemene hop av et slikt produkt som pr i dag har et noe begrenset marked vil vi ikke se mange slike i fremtiden...
"Data alderen" er et resultat av blomsterbarns nytenking og takket være dem kan vi i dag dele viktig kunnskap globalt på svært kort tid.
Personlig håper jeg at flere enn bare de som har en genuin interesse for temaet ser filmen og slik verden i dag fungerer med utstrakt "piracy" er det meget sansynlig at mennesker som ikke har den fjerneste anelse om hva bla entheogener er "tilfeldigvis" vil få seg en aha opplevele innefor dette temaet som så alt for lenge har vært missforstått.
Tilbake til produsenten av produktet; Jeg vil tro at det er kalkulert med at det vil komme en ikke ubetydelig positiv salgsfremmende oppmerksomhet rundt deres kvalitetsarbeid som igjen vil føre til at også andre vil finne det interessant å promotere produktet via andre kanaler som igjen fører til at dette produktet blir sett av flere mennesker...
- I fotnoten på CDen leser jeg, sitat; *For Promotional Use Only*
Ellers ser jeg frem til debattene som vil komme i etterkant av at sonemedlemmer har fått sett dokumentaren - I mellomtiden går diskusjonene høylytt her i "all by my lonesome" (tvillingsjel)
GjenopprettetMedlem
Takk for interessant tips Ceno!
Ja,håper den er muleg å sjå etterkvart,denne filmen.
Trur gamle sjamanistiske teknikkar i ny el. gammal drakt vil verte meir og meir viktige i mange land i framtida,
fordi dei fleste menneske føler ein viss indre tomhet i dag.
Og tomheten består av at me har lagt bort betydningen av forlengst gløymde overgangsritual.
Ritual som ein gong knytta oss saman i ein
tettare vev,menneske ,ånd,dyr og natur..
Rituala er i dag ofte heilt erstatta av konsumsamfunnets egoretta kjøpekåthet og andre ofte einsame,tvangsmessige gjeremål som er tomme erstatningar med kort virketid.
Rituala vil veve oss meir sammen att.

GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":
Ja,håper den er muleg å sjå etterkvart,denne filmen.
Trur gamle sjamanistiske teknikkar i ny el. gammal drakt vil verte meir og meir viktige i mange land i framtida,
fordi dei fleste menneske føler ein viss indre tomhet i dag.
Og tomheten består av at me har lagt bort betydningen av forlengst gløymde overgangsritual.
Ritual som ein gong knytta oss saman i ein tettare vev,menneske ,ånd,dyr og natur..
Rituala er i dag ofte heilt erstatta av konsumsamfunnets egoretta kjøpekåthet og andre ofte einsame,tvangsmessige gjeremål som er tomme erstatningar med kort virketid.
Rituala vil veve oss meir sammen att. 
Hør hør
Fred og kjærlighet Final Tribe!